Gå til innhold

Ratt bytte

Ranger emnet


biohazard

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du ikke skal ha ratt med airbag, kan du glemme det jeg skrev....... Da er det jo bare å plukke bort den delen.

 

Javel.. Så vis en skal ha på ett ratt uten airbag, så trenger du ikke tenke på den ringen og det med at en skal svinge helt til høyre da en setter det på.

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleppe ringen må låses med en pin som sitter inni orginal rattet.tenningen skal stå i hakk 1 når man tar av minus polen og i hakk 2 når man setter den på igjen. Tatt i fra manualen til skinnratt jeg skal montere i bilen

 

Men er jo helt tullete det du planlegger og gjøre , for det første du vil ikke se alle instrumentene skikkelig.For andre den blir ikke så god på rattet lenger og maxis er helt ute og kjøre når ham påstår at orginal rattet er farlig .

 

 

Er jo litt kjedelig når du sitter der etter en smell med det stilige sportsrattet ditt stikkende inn i hue ditt når du kunne ha slippet unna med en knekt nese,vist airbagen var der.Men du kan jo sikkert bare demontere sikkerhetsbeltene i bilen også så slipper du masse vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleppe ringen må låses med en pin som sitter inni orginal rattet.tenningen skal stå i hakk 1 når man tar av minus polen og i hakk 2 når man setter den på igjen. Tatt i fra manualen til skinnratt jeg skal montere i bilen

 

Men er jo helt tullete det du planlegger og gjøre , for det første du vil ikke se alle instrumentene skikkelig.For andre den blir ikke så god på rattet lenger og maxis er helt ute og kjøre når ham påstår at orginal rattet er farlig .

 

 

Er jo litt kjedelig når du sitter der etter en smell med det stilige sportsrattet ditt stikkende inn i hue ditt når du kunne ha slippet unna med en knekt nese,vist airbagen var der.Men du kan jo sikkert bare demontere sikkerhetsbeltene i bilen også så slipper du masse vekt.

 

Hakk 1 er det da en kan ta ut nøkkelen, eller regner du det som hakk 0?

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mye pepper for at du skal bytte ratt her og til dere som tjatrer om at han må være dum som skal bytte ut rattet med airbag med et annet ratt, han kom vel ikke med et spørsmål om sikkerhet gjorde han?

Skal vi snakke om sikkerhet så er det sikkeret ganske mange andre modifikasjoner på bilene her på forumet som er vesentlig værre en og bytte ratt.

Men, nok om det, bare sett i et ratt av god kvalitet som for eksempel: Sparco,omp eller momo, jeg dro av veien i langt over 120km og det brå butta, jeg holdt så hardt i omp rattet mitt at jeg bretta det rundt rattstammen, men det knakk ikke, hadde det gjort det så hadde det oppstått skarpe kanter som kunne vært livsfarlige, så klart er airbag det beste, men er litt med flere av de som mener at et sparco ratt eller lignende er bedre og kjøre med hvis man har en litt "brei" kjørestil.

 

Og det med at dissa airbagene blir gamle er vel kansje ikke så bra, er jo sprengstoff som drar av den driten og gammelt sprengstoff kan vel være noe utrygt?

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mye pepper for at du skal bytte ratt her og til dere som tjatrer om at han må være dum som skal bytte ut rattet med airbag med et annet ratt, han kom vel ikke med et spørsmål om sikkerhet gjorde han?

Skal vi snakke om sikkerhet så er det sikkeret ganske mange andre modifikasjoner på bilene her på forumet som er vesentlig værre en og bytte ratt.

Men, nok om det, bare sett i et ratt av god kvalitet som for eksempel: Sparco,omp eller momo, jeg dro av veien i langt over 120km og det brå butta, jeg holdt så hardt i omp rattet mitt at jeg bretta det rundt rattstammen, men det knakk ikke, hadde det gjort det så hadde det oppstått skarpe kanter som kunne vært livsfarlige, så klart er airbag det beste, men er litt med flere av de som mener at et sparco ratt eller lignende er bedre og kjøre med hvis man har en litt "brei" kjørestil.

 

Og det med at dissa airbagene blir gamle er vel kansje ikke så bra, er jo sprengstoff som drar av den driten og gammelt sprengstoff kan vel være noe utrygt?

 

Godt sagt

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Nei riktig som noen sier. Han spurte hvordan man byttet ratt, ikke hvor farlig det er.

Skal du ha ett uten er det bare å skru av, og montere opp nytt.

Og det med at Airbagen går ut på årstall stemmer ikke heller.

Gammelt sprengstoff? Altså det er ikke snakk om mye sprengstoff, og det kommer ikke noe eksplosjon heller.

 

Men allikevel, syntes orginalrattet er helt flott og bruke.

De fleste bytter faktisk ratt, for at det skal SE stilig ut.

Selvfølgelig,eg vet ikke hvilken grunn du gjør det av.

 

Men jeg personlig beholder nok mitt med airbag i.

I fjor september, så krasjet vi med 850`en og smalt skikkelig. Landet på taket tilslutt!

Eneste som skjedde var ett blått øye fra airbagen. Litt rød i kinnet også da. Vil ikje tenke på hva som hadde skjedd uten airbag. Tror eg hadde fått det verre!

 

P9100100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart er det bedre sikkerhet med airbag. Jeg var i sterk tvil da jeg tok det av, men orginalrattet var utslitt og stygt. Og jeg hadde rattnav og sportratt. Dermed satt jeg på det.. Kanskje en gang i framtiden setter jeg på orginalratt som ikke er utslitt med airbag, eller ett uorginalt med airbag. Noen som egentlig veit hvor trygt det er å sette på airbag selv?

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår