Gå til innhold

Lønn

Ranger emnet


CasaNova

Anbefalte innlegg

Noen som har sånn ca. gjennomsnittlig lønn for lastebilsjåfører her?

 

Jeg er så å si helt fersk og har starta i et firma der jeg kjører semi rundt på østlandet. Mye containerfrakt fra Oslokaia og noe annet innimellom. Ble lurt med grunnet noe jeg så på som god betaling for denne jobben, men nå ser det ut til at den lønna ikke blir så grom alikevel.

 

Men er det noen som kan gi et annslag på ca. hva jeg kan forlange i lønn for en sånn jobb?

V8power.net

86 Vælvo 240- Bruksvogna

75 Cheva (Disco)Nova 2d Prosjekt/Sommerbil

88 Honda px-ÆRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du da? Jeg har 24600kr før skatt. Jeg kjører fast renovasjon for en lokal kommune her, men så kjører jeg litt krok med bil og henger, når jeg gidder for samme firma. Da får jeg overtid, uansett om jeg jobber kun 4 timer på en dag med renovasjonen. Har fast 24600+ overtiden jeg får for og kjøre krokbil.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:op:

Lønna er veldig varierende i sjåføryrket, og det er forskjellige former for lønn.

Kjører krokbil i dag med timelønn(145 kr pr time) for et privat firma, noe som jeg mener er en ok lønn. Overtidsbetaling er noe som jeg skjelden har hørt om i denne bransjen (kanskje for offentlige etater,kommuner ol.)

Kjørte distribusjon på distriktet med bil og henger for 3 år siden, hadde døgnpris(1250 kr pr døgn) og en normal arbeidsdag var på ca 15 timer(omregnet så lå timelønna på 83 kr timen)

Har også jobbet med turpris hvor jeg fikk en viss sum for hver tur.

Hører at noen også kjører på km betaling.

På grunn av høy konkurranse og lave anbudspriser så er det ikke så rart at lønna ikke er på topp.:anger:

 

Stå på og gjør en god jobb, så kanskje du kan forhandle deg til ei bedre lønn etterhvert, hvis ikke kan du lete etter en bedre arbeidsgiver. Allerede etter et par års annsinitet(Og god innsats) så er du attraktiv på arbeidsmarkedet.

Husk at de beste jobbene skjelden blir utlyst offentlig, ring rundt og spør om jobb og hør på ryktene. Har hatt 5 arbeidsgivere i løpet av 6 år, bare en av dem var utlyst.

 

PS: Lønna er ikke det viktigste, men at du trives i jobben:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varierer veldig mye, der jeg jobbet tidligere hade jeg i normal lønn mellom 25 000 utbetalt., men i litt hektiske perioder kunne det lett krype over 30 000

 

 

utbetalt 25000? det virker veldig usansynlig i et transport yrke, sikker på du ikke mener før skatt? du kan jo ha en høy lederstilling med det utbetalt.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utbetalt 25000 er titt og ofte vi fikk. Har 140 kr timen, så 50 % overtid etter de første 8 timene, og 100% etter 8 timer til. Og arbeidsdagene våre var minimum 10 timer, skjelden at vi hadde bare 8 timers dager.. Og enkelte gikk opp til 16 timer..

Så 25000, ingen problem..

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sånn ca. gjennomsnittlig lønn for lastebilsjåfører her?

 

Jeg er så å si helt fersk og har starta i et firma der jeg kjører semi rundt på østlandet. Mye containerfrakt fra Oslokaia og noe annet innimellom. Ble lurt med grunnet noe jeg så på som god betaling for denne jobben, men nå ser det ut til at den lønna ikke blir så grom alikevel.

 

Men er det noen som kan gi et annslag på ca. hva jeg kan forlange i lønn for en sånn jobb?

 

 

Døgnpris:1500 - 1600 kr pr døgn.

Timelønn:130 - 140 kr pr time.

Ovetidslønn og natt-tillegg trenger du ikke engang tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare 11 timer det.. kan ikke si det er lenge.. Kom tilbake når du har arbeisdager på 15-16 timer i en uke.. da begynner man å bli sliten.

 

ånei..jeg har ikke det:) er på skolebenken å varmer den enda:)

 

og btw..jo det er lenge! 8imer arbeid, 8timer slappeav tid, 8imer sove..

slik er en normal dag:) håper jeg da..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. om du skal i sjåfør yrket så er det heller uvanlig å ha så korte arbeidsager som 8 timer.. Er stort sett bare lokal kjøring der du kan klare å få tilnærmet normale arbeidsdager, men med en gang du skal kjøre litt ut av byen, ut i distriktet.. så må du regne med 10 timer +

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Nilsen

Kjører krokløft og har 149 kr i timen, 50% etter kl 15 og 100% etter kl 21.

Jobber fra 07 til 15, med ca 400 timer overtid i året(overtid er stort sett frivilig)

Men dette er resultat av erfaring og anseinitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som får betalt overtid og kvelds-tillegg, jobber dere for en privat transport bedrift, eller jobber dere i en kommune eller en etat

der sunn økonomi ikke står på dagsorden. Jeg har problemer å forstå hvordan en bedrift med slike høye lønnskostnader klarer å overleve.

 

Har selv jobbet i en slik bedrift, det var lite motiverende å jobbe der når transporten alene gikk med underskudd, mens en annen del av bedriften

dekket underskuddet. Hadde denne transporten blitt satt ut på anbud ville ikke iallefall ikke min avdeling overleve.

Kommuner og etater tærer på skattebetalerne, derfor kan de ha så høye lønnsutgifter:shake .

 

Er selvfølgelig misunnelig på dere som tjener så bra, hvis dere jobber i en bedrift som tjener penger.

Jobber selv 10-15 timers arbeidsdager (har ikke overtid eller kveld/natt-tillegg) i en privat bedrift med sunn økonomi, der jeg trives kjempe bra, selv om jeg tjente bedre der jeg jobbet før.

Penger er ikke allt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår