Gå til innhold

Politiet stoppet litt morro på en stor parkeringsplass i Trondheim.

Ranger emnet


Protrek

Anbefalte innlegg

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article789491.ece

 

Jeg skal ikke uttale meg så mye om denne saken, men jeg kan egentlig ikke skjønne hva som er så ille med dette. En stor tom parkeringsplass kan vel ikke være til skade for andre..

Skal man drive med en sport eller annen slags aktivitet så må man TRENE for å bli god til det man skal gjøre. Men bilkjøring er eneste "treninga" man får er 20 timer på trafikkskole. All annen aktivitet blir fort forbudt. Det er klart det finnes massevis av treff på lukkede baner og lignende. Men litt uskyldig morro på en parkeringsplass kan da ikke være så ille.

Pr. Ansvarlig Nordmøre Gatebilklubb

 

http://www.nordmoregatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Jeg er helt enig med deg ProTrek...

 

Det er helt talentløst å stoppe folk i "Øvende Praksis" på en Øde parkeringsplass, vet at City Syd er litt utenfor Trondheim, det er faktisk på Tiller... Men det er like forbanna tomt for folk og biler om kveldene der, så hva er problemet? Folk burde få lov å øve inn hvordan bilene deres oppfører seg på glattføre, å hvis en sladd kommer uprovosert i en sving, hva faen gjør man da liksom uten øvelse?

Etter hva jeg har hørt finnes det de som blir fratatt førerkort i påfølge av slik aktivitet... Og bot kan også forekomme...

Norge er nok dessverre ikke landet for oss Med Bil som interesse... :/

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi alle sammen hiver oss i gang med å skjelle ut "purkesvina" osv, osv... Det står ingen ting om straff i artikkelen, og intil noen kan bekrefte at de det gjalt faktisk ble straffet, vil jeg anta at de ikke ble det, da avisene som regel opplyser om dette.

 

Så kan jo en spørre seg om grunnen til at politiet var på parkeringsplassen. Nå kjenner jeg ikke til lokal-geografien, men en øde parkeringsplass er neppe en plass politiet patruljerer jevnlig, ergo er det trolig at noen ringte og klaget. Så per definisjon, så var ikke parkeringsplassen øde.

 

Nå skal jeg ikke påstå at det å sladde litt rundt på en parkeringsplass er fy-fy og farlig, faktisk vil jeg påstå at det er den beste måten å lære seg å handtere bilen på vinterføre. Men klarer man å kjøre slik at noen ringer politiet, da har man seg selv å takke.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i et land som er helt bak mål spør du meg, jeg er helt enig i det som blir skrevet her, det burde ikke være forbudt å drive slik kjøring på en "lukket" parkeringsplass men man burde jo ta hensyn til sivilisasjonen rundt. det er bedre det enn på offentlig vei.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi alle sammen hiver oss i gang med å skjelle ut "purkesvina" osv, osv... Det står ingen ting om straff i artikkelen, og intil noen kan bekrefte at de det gjalt faktisk ble straffet, vil jeg anta at de ikke ble det, da avisene som regel opplyser om dette.

 

Så kan jo en spørre seg om grunnen til at politiet var på parkeringsplassen. Nå kjenner jeg ikke til lokal-geografien, men en øde parkeringsplass er neppe en plass politiet patruljerer jevnlig, ergo er det trolig at noen ringte og klaget. Så per definisjon, så var ikke parkeringsplassen øde.

 

Nå skal jeg ikke påstå at det å sladde litt rundt på en parkeringsplass er fy-fy og farlig, faktisk vil jeg påstå at det er den beste måten å lære seg å handtere bilen på vinterføre. Men klarer man å kjøre slik at noen ringer politiet, da har man seg selv å takke.

 

til informasjon så ligger den parkeringsplassen under 100m fra E6 som også er bortimot eneste innfartsare inn til trondheim sørfra... nesten hvertfall...

er ikke nødvendigvis sikkert noen har klaga da nærmeste bebodde begyggelse ligger mer enn 200m fra plassen og di har sikkert extra lydisolering pga nettop trafikkstøy....

 

snutjævlan i trondheim hart sikkert ikke noe bedre å gjør enn det der på en søndag....

 

hva om di heller kunne kommet bort å "blitt med" på noen enkle spilleregler og heller overvåket det hele og sørget for at ting hadde gått for seg i sikre former......

 

men det har di vel sikkert ikke tid til da de har et meget viktig møte med pølse og kaffe maskina på shell`n på elgseter, bilbyen el lign....

 

det går nok godt frem av teksten at jeg synes at politifolk er en gjeng med rasshøl som gjør like mye galt som alle andre gjennomsnittsborgere, men kun det faktum at de er politi som gjør til at de slipper unna med ting og tang, for det er vel ingen som vil straffe en kolega og gjøre seg selv upopulær til neste julebord eller lønningspils som faktisk du og jeg betaler for.....

cops:fucku:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi alle sammen hiver oss i gang med å skjelle ut "purkesvina" osv, osv... Det står ingen ting om straff i artikkelen, og intil noen kan bekrefte at de det gjalt faktisk ble straffet, vil jeg anta at de ikke ble det, da avisene som regel opplyser om dette.

 

Så kan jo en spørre seg om grunnen til at politiet var på parkeringsplassen. Nå kjenner jeg ikke til lokal-geografien, men en øde parkeringsplass er neppe en plass politiet patruljerer jevnlig, ergo er det trolig at noen ringte og klaget. Så per definisjon, så var ikke parkeringsplassen øde.

 

Nå skal jeg ikke påstå at det å sladde litt rundt på en parkeringsplass er fy-fy og farlig, faktisk vil jeg påstå at det er den beste måten å lære seg å handtere bilen på vinterføre. Men klarer man å kjøre slik at noen ringer politiet, da har man seg selv å takke.

 

haha dumme jævel.. snuten har ingenting bedre å gjøre, de elsker å herse med "kids".

Og gardinpolitiet (gamle fittene som sitter å ser ut mellom gardina hele dagen fordi de ikke har noe anna å gjøre) har jo lokalpurken på speeddail nr. 1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høl i skallen dette, snuten har ALT for lite å gjørei trondheim, snakka med en snut i nabobygda (Malvik) der fikk vi LOV ( :O ) til å leke oss på parkeringsplasser, for da lærte vi oss å kjenne bilen og om hvordan den oppfører seg på glatta :) så NOEN Snut er grei :)

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det enda vært flere som er såpass medgjørlige/føyelige!

 

Har jo prakteksemplar ikke så langt fra der jeg kommer fra, da en god del ungdommer rett å slett grisekjørte etter hovedveien.. noe som til slutt endte med dødsulykke!

 

Men det var ikke før det kom fram at en gjeng hadde lekt seg og burna litt på mer eller mindre utrafikkert område at førerkortene ble inndratt!

 

Og som sagt, hva skal folk gjøre når ting skjer uforutsett på glatta, når de aldri har trent på lignende situasjoner før? Dette er strengt tatt ikke-eksisterende trening i kjøreopplæring!

 

Det er jo sant som det blir sagt - "Man begynner ikke å lære å kjøre, før etter man har tatt lappen!" :)

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg aldrig har sett problemet med en vinterdrift på parkeringsplass der det ikke er folk, skjønner jeg ikke hvorfor de egenltig brys seg, kræsjer man bilen får man inget på forsikring, ødelegger man noe, står man til økonomisk ansvar.

 

Her er purken noen hyggelige folk. En av dem er gift med tremenningen min. Og han er stort sett politi når han er på jobb, kommer med syke historier om ungdomstide, og greier ellers.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår