Gå til innhold

Dørhøytalere i polo 2f? HASTER LITT!

Ranger emnet


prodigious

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ihvertfall aldri sett noen, men når det er sagt så har jeg forsåvidt ikke lett så mye etter dem heller. Sjekket etpar websider, men fant fort ut at det så som så med utvalg til såpass gamle biler, så da var det både billigere og enklere å lage det selv.

 

Hvis du har tid og knowhow, så kan du jo støpe egen dørside, eventuelt støpe noe som har passform til nederst på døra som ser mye penere ut enn ei original dørside? :)

'92 Polo G40

 

Go Hard or Go Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall aldri sett noen, men når det er sagt så har jeg forsåvidt ikke lett så mye etter dem heller. Sjekket etpar websider, men fant fort ut at det så som så med utvalg til såpass gamle biler, så da var det både billigere og enklere å lage det selv.

 

Hvis du har tid og knowhow, så kan du jo støpe egen dørside, eventuelt støpe noe som har passform til nederst på døra som ser mye penere ut enn ei original dørside? :)

 

Nei, har ikke sett noe av det på webshops jeg heller...men altså, ble det ikke produsert polo'er med dørsider med høytalerhull før senere?Litt merkelig?!

 

Har tenkt litt på det å støpe nye dørsider selv også, men er redd det kommer til å se mer halvveis ut, enn om jeg bare tilpasser en plate av MDF, og skrur den fast i døra. Får se hva det blir til, men er ikke så veldig interessert i å bruke over 2000,- på å kjøpe slike dørsider.

 

Men om noen kommer over noen billige, er det bare å gi en lyd fra seg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folkens...finnes det virkelig ikke originale dørsider til polo 2f MED hull til høytalere, og ikke slike lommer?

 

Og bare sånn mens vi er i gang med å snakke om anlegg i en sånn gammal liten snerten polo; noen som har kjørt med 2x12" kasse baki uten å dempe bilen? Går det greit?

 

 

takker og bukker

 

Hadde 2x10 Infinity Kappa med Axton monoblokk bak i min før Lasse Langfinger tok de.

 

Turte ikke skru så mye over halv, da taket da beveget seg mer enn 1 centi hver gang bassen slo. 1x10 tommer holder nok lenge, da har du plass til litt annet bak også.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2x10 Infinity Kappa med Axton monoblokk bak i min før Lasse Langfinger tok de.

 

Turte ikke skru så mye over halv, da taket da beveget seg mer enn 1 centi hver gang bassen slo. 1x10 tommer holder nok lenge, da har du plass til litt annet bak også.

 

oops, ja da tror jeg nok at det dunker mer enn nok når jeg allerede har gått til innkjøp av litt større saker. Som jeg nevnte over; 2x12"..uff, redd det blir cab til sommeren..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en enkel 12" selv, og det er mer enn nok.

Ferdigmekka kasse fra bilradiospesialisten, jeg var lei av å tilpasse ting :p

 

Oj, da lurer jeg på hva som kommer til å skje når jeg begynner å bruke anlegget jeg nettop har gått til innkjøp av...hehe!

Kjøpte også en ferdig kasse til mine to 12" Magnat-elementer. Bassworx har laget kassa, for den som bryr seg. Focal frontsett har jeg også kjøpt...så det er jo derfor jeg er på utkikk etter slike dørsider. Men blir vel til at jeg til slutt må bygge mine egne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte et frontsett fra Alpine selv, 6.5" i dørene.

Diskantene satt jeg i dashbordet, under de "lufte"-dekslene med horisontale riller.

 

edit; lagt til bilder

 

Legger også ved bilder her, så alle kan se hvordan dørsida mi ser ut, og hvor mye plass jeg har til basskassa mi :)

Den er som tidligere nevnt ferdigmekk fra Bilradiospesialisten, og jeg fikk akkurat til å kile den mellom karmen på bakluka, og stabilisatorstaget du ser på bildet, så den sitter skikkelig fast. Allslasg ræl (slanger, verktøy og såntno) ligger til venstre for at det ikke skal slenge frem og tilbake, og til høyre er det plass til bagasje, eller handleposer!

Jeg er stor fan av å faktisk kunne bruke bagasjerommet til noe, og ikke minst når jeg var på Våler, så var det greit å slippe å bruke bare baksetet til å pakke i ;)

 

polo_door.jpg

polo_sub.jpg

'92 Polo G40

 

Go Hard or Go Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.transmedia.no lager custom dørtrekk til deg.. :)

 

Anngående sub bak i Polo, så kan jeg fortelle at det skal veldig lite til for å få trykk! Har selv 2*12" Magnat baki nå og det spiller faktisk ganske heftig.

 

Har også 2x12" magnat (i en bassworx-kasse). Tror det kommer til å dunke heftig..

Hva tar de betalt for custom-dørtrekk egentlig? Og vet du om de har produsert til Polo tidligere?

 

 

Hvordan forsterker/e bruker du til dine Magnat, og hvordan frontsett har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier(gjort det 3,5 ganger i polo :) ) å legge høyttallerkabelen,signalkablen og remoten i venstre side(for førersete, lengst vekk fra hverandre så det blir minst mulig forstyrrelser). Det er bare å skru opp den lista ved døra, henger i 4 skruer. Så pleier jeg og skru av baksete og ta av de plastknottene så teppet er løst bak. Da kan du dytte de fra foran setet,under og opp tilbaksetet. Derfra dytter du de på den ene siden av bakseteryggen(Nede ved festet.). Da er de i bagasjerommet, og foran ved spilleren er det bare å dytte og dra :) .

 

Ved batteriet er det ett hull som du kan få strøkablen i <25mm2. Evt. må du borre et større eller finne ett bedre. Ellers så legger du strømkablen på samme måte.

 

Jordinga er fin å ta fra en av bakseteryggfestene.Det er lett og bra å pusse de ned for best kontakt

 

Under panseret burde du ta å bytte den råttene lille kablen som går mellom dynamon og chassis. Og den som går mellom batteri og chassis(Du kan kjøpe ferdig kabler med kabelsko på biltema,35mm2, relativt billig). Og kablen fra dynamon til batteriet(husk sikring). Dette er ting som ikke er nøvendig for mindre anlegg, men er billig iforhold til hva du får igjen.

 

Det var de fleste tipsa jeg hadde på lager for øyeblikket.

Si ifra hvis du finner på noen nye "vrier" å gjøre dette på, alltid gøy å se åssen andre gjør det.

ps: anbefaler nytt batteri! agm eller gele(trenger ikke å koste så mye som mange skal ha det til, jeg kjøpte ett nesten nytt Sønnak maxxima 900 for 1000kr, funka skambra!)

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke sånn at strøm og høytalerkabler bør ligge på den ene siden, og signal og remote kan ligge på den andre siden? Altså at man trekker strøm og høytalerkabler på førersiden (der var det hvertfall en ledning fra før av)...og signal og remote på den andre siden? Eller tar jeg feil?

 

Du får da skjult alle kablene uten problemer, når du går frem slik du har gjort;)?

 

Har vel ikke det mest strømkrevende anlegget vil jeg tro, men kommer nok til å oppgradere batterimessig dersom jeg merker at det svikter litt.

 

Når det gjelder jordinga..lodder du fast, eller skrur du bare fast med kabelsko?

 

takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal skille alle kablene fra strømkablen, inkl. høyttalerkablene.

De forsvinner helt hvis du gjør nogenlunde som jeg foreslo.

Jording brukte jeg bare kabelsko. bare hyggelig å hjelpe polo folk :)

 

Glemte det istad, men foran så er det greieste å ta kablene opp foran døra,opp til dashbordet og bak det bort til spilleren. Å legge under teppe helt bort til midtkonsollen tror jeg er en mye større operasjon.

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår