Gå til innhold

instrumentbelysning

Ranger emnet


oter11

Anbefalte innlegg

all instrumentbelysningen forsvant idag,sikkert en sikring som har røket.

noen som vet akkurat hvor den sikringen sitter?eller hvor stor den er.

så jeg slipper å ta ut 30 sikringer,for å se hvem som har røket.

 

bilen er en 1991 audi 80q(b3)

 

Mistenker dimmeren som du justerer lysstyrken med, denne kan være brent. Må ut med panelet for å sjekke dette, er festet med to muttre i kretskortet. Legg en ledning mellom disse muttrene, lyser det da så er det dimmeren som er defekt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virka alle baklysa dine? skiltlys, ryggelys og tåkebaklys? hadde villa sjekka der før jeg begynnte å kødde med dimmere og slikt tull... ( med stooor fare for å ta feil her.. he,he! ) men er typisk at ledningene til bagasjelokket ryker på disse bilene og da kan instrumentbelysningen også gå... er faktisk ikke uvanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lyset i varmeapp. betjeningen også borte? i B4 er det sikring nr:12 som er til instrument belysningen & varmeapp. betjeningen.. Prøv å bytt den.

 

har sjekket sikringene,og de er hele,så det er nok lysdimmeren som har kortskuttet,er vist en ganske vanlig feil på disse bilene

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
har sjekket sikringene,og de er hele,så det er nok lysdimmeren som har kortskuttet,er vist en ganske vanlig feil på disse bilene

 

Prøv sikring nr.14. hadde selv dette problemet og det var sikring nr.14 som var synderen. Dette er samme kurs som lyset i hanskerommet, og i mitt tilfelle vare det nettopp dette lyset som kortslutte hele kretsen.

93 Audi 80 1,8

85 Opel rekord 2,0 S (delebil)

83 Opel rekord 2,0 S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal sjekke det i morgen,men tror ikke det er noen sikring som har røket,er vist ganske vanlig feil at den lysdimmeren kortslutter.

men uansett,så skal jeg montere plasmaskiver,og da blir det lys igjen

 

ok. tenkte jeg skulle montere plasma skiver jeg å, vet du hvor man får kjøpt billige? har funne en butikk i tyskland.

 

http://www.tundw.de/

93 Audi 80 1,8

85 Opel rekord 2,0 S (delebil)

83 Opel rekord 2,0 S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår