Gå til innhold

Hva er moongoose?


Laaars

Anbefalte innlegg

Ser en del steder i sammenheng med Cosworth at det står f.eks 4" moongoose... regner med at dette er potte?

 

Men hvorfor MOONGOOSE?

Så på kollevold, der stod det både moongoose, moongos, mongo... er dette èn og samme ting eller?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moongose (eller hvrodan det skrives) er helt riktig som du sier, ett eksosanlegg.. akkurat som supersprint osv.. er vel om jeg ikke tar helt feil, det mest brukte på cossie.. skal være bra passform og skikkelige greier til en fin pris :) Etter det jeg har hørt da.. kan være feil ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Mongoose på min Polo. Dårlig passform, skranglig, risting og vibrasjoner. Veldig høy lyd. Tvilsomt om det hadde gått igjennom på biltilsynet. Men lyden av selve anlegget var koselig :D

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Originally posted by Polo Classic

Hadde Mongoose på min Polo. Dårlig passform, skranglig, risting og vibrasjoner. Veldig høy lyd. Tvilsomt om det hadde gått igjennom på biltilsynet. Men lyden av selve anlegget var koselig :D

 

 

Ser du skal selge dette forferdelig eksosanlegget ditt som skrangler, rister og såvidt passer. :D

Hva skal du ha for det?

mvh

F.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfRallye

 

 

Ser du skal selge dette forferdelig eksosanlegget ditt som skrangler, rister og såvidt passer. :D

Hva skal du ha for det?

 

1700, ga litt over 5000

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by torgeir

Mongoose produseres av Collins Performance Engineering i UK, og regnes vel som blandt de bedre naar det gjelder effect anlegg. Har selv 3" paa en Cosworth 4x4 og det funderer fint, litt vel mye brumming men det maa man bare leve med hvis man skal ha mye HK.:)

 

Mongoose skal være en av de beste effektpottene til cosworth motorene....Du veit ikke om Colins har en hjemmeside?

Skal kansje kjøpe en bil som er trimmet av colins...:)

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HansenRS

 

Hvar det meg du skreiv til eller? hvar ikke hjemmesiden til mongoose jeg spurte etter....hvar hjemmesiden til colins..:)

 

Det er en og samme sak.... søker du på f.eks. Google så får du opp Mongoose... Collins eier bl.a. Mongoose og Powerchips.

 

BTW: Jeg hadde Mongoose på Cosworthen min (3" med 4" ende) og synes ikke det bråket for mye. (tror f.eks. Scorpion bråker mer) Putret pent på lavt turtal og ga ifra seg golyd når en ga litt på. Hadde "Formel K" eksos på en Polo 1.6 og dette var slitsomt å kjøre med, bråkte mye på rundt 2000 rpm, men dette gjorde ikke Mongoose jeg hadde ihvertfall...

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår