Gå til innhold

Varme i bilen


Turbo_alex

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har nettopp vert å kjøpt meg en Ford Sierra 2.0i 1990 mod.

Men får ikke skikkelig varme inni bilen?

Tempratur måleren vil ikke stige noe serlig heller.

Bør eg skifte termostaten for å få mer varme inni bilen?

 

Takker for svar:)

Audi S3 1999 mod

Mazda 323 1.3 LX 1993 mod

X: Vw Golf 1.8 Sport 1990 mod

Ford Sierra 2.0I cl 1990 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,termostaten din har tatt kvell. min e på samma måte,men den åpne etter at temperaturnåla har vært høøøyt oppe.

d som e me din termostat e da at den står åpen heile tia,så kjølevæska sirkulerer heile tia,å da får du ikke ordentlig varme i bilen. ;P

enkel sak å bytte.

Jo eldre man blir, jo meir forståelse får man av kunnskapen Sladding ;)

 

Mondeo 2.0SI & Ford Sierra IS '86(Lekebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. men i går åpnet eg for å bytte termostaten, å då hadde forige eier tatt termostaten feil vei inni. så då snudde eg den, men fikk fortsatt ikke noe serlig varme.

Noen som har en annen idè til hvorfor eg ikke får skikkelig varme på bilen?

Audi S3 1999 mod

Mazda 323 1.3 LX 1993 mod

X: Vw Golf 1.8 Sport 1990 mod

Ford Sierra 2.0I cl 1990 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Sjekk om pakningen til termostaen er hel "inne i huset liksom" og kjøp ny termostat.. billig greie

 

Når du sier pakningen "inne i huset" mener du oringen (gummiringen)?

Har skiftet termostaten. Orginal Ford termostat...

Audi S3 1999 mod

Mazda 323 1.3 LX 1993 mod

X: Vw Golf 1.8 Sport 1990 mod

Ford Sierra 2.0I cl 1990 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Eg hadde et problem me min forrige. Vifta gjekk ikkje rundt pluss at tempmålaren steig ikkje men varme inni bilen og de va de nok av! VELDI god varme inni bilen. Ka so kan ha vert feilen egentli? :P

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres jo mer ut som om måleren din er fucka da det tydlivis er go varme i kjølevanne, med andre ord.. Motoren er faktisk varm, men i følge nåla di så er den kald?!

 

Sitter me samme probleme hoss meg også.. Blåste frostrøyk når jeg kjørte på tur, det var kaldere inne i bilen å da tuller jeg ikke heller.. Men nå har radiatoren i varmeaparatet sprekt pga minusgradene, så nå er bilen FULL av kjølevann.. Inne i bilen.. + toppakningen ikke likte det noe særlig.. All olje å vann forsvant å bilen begynte å tikke.. Sitter nå med en liten operasjon :wank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår