Gå til innhold

Hva skal til for å gjøre sporten mer spennende?

Ranger emnet


candyman

Anbefalte innlegg

Pleier å se på F1 innimellom og.... Hmmmm det er jo ikke akkuratt veldig underholdene. Eneste som var litt spennende idag var det forbikjøringsforsøket i starten og han som letta litt i starten...

 

Hva mener dere at skal til for å få litt mer action?

 

Personlig tror jeg dette hadde til hjelp:

 

- Bremser som svikter innemellom.

 

- Dekk som pluttselig eksploderer.

 

- Ingen fartsgrense i pitten.

 

- La tilskuere sitte langs med banen om de er så dumme at de tørr det.

 

- Slicks så de kan gasse på litt ekstra i svinga.

 

- Helle litt olje på banen i siste runde.

 

osv osv.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Loop på rettstrekka.

 

JA! :) det kunne virkelig ha vært noe....

 

Også kunne de ha hatt ett pungt på banen hvor førerne kunne ha valgt mellom å kjøre rett frem, over ett hopp med gap, eller ta en omvei:)

 

Det tror jeg virkelig kunne ha vært noe, da hadde ikke kyllingene med råest bil vunnet, men de med mest gøtts....

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 80 tallet så kjørte dem med turbo motorer, 1.3liter og 1400gamp eller noe i den duren.

Så det sjåførene måtte gjøre for å kjøre fortest mulig var å gi bånn gass ett stykke før svingen var over sånn at turboen "slo inn" akkurat ved utgangen av svingen.

Ga man gass for tidlig så ble det garantert snurrings.

 

Ellers så kunne man gått tilbake til de gode gamle høy barrierene, alle har vel sikkert sett det klippet hvor han stakkaren drar av i over to hundre og havner langt uti havet på monte carlo bana, tror han døde også....

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formel 1 er jo, som sagt, gørrkjedelig å se på. Men blir det for farlig for enten førere eller publikum, så lider vel formel 1 samme skjebne som salige Gruppe B.

 

Noe som kunne gjort det interresant igjen:

*Gjenninføre overlading av motorene

*Få dem til å kjøre på 155-13-dekk ;)

*Kun bruke trommelbremser

*Ingen aerodynamikk

*Ekstra stilpoeng for førere som drifter

*Bytte ut premieutdelinga med en orgie, samt filme den

 

Men mere seriøst: Formel 1 er blitt for dyrt (de med mest penger vinner konstant, og det gjør det jo litt kjedelig).

 

Nei, la Formel 1 seile sin egen sjø, og støtt heller opp om driftingstevner ;) Hvem vet? Kanskje det en gang i fremtida blir like stort som fotball og får GOD TV-dekning også (Hvorfor skulle det ikke bli det? Drifting er jo mere gøy enn forball da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, en ting de kan gjøre for å gjøre Formel 1 mer spennende kan være å forby alt av "hjelpe-elektronikk"... stabilitetskontroll, traction-/launchcontrol, abs (brukes abs i f1 pr. i dag? begynte å lure litt).....etc...

 

uten all elektronikken blir det mer "ekte" racing... da vil man ikke ha en "usynlig mellommann" mellom bil og fører som hjelper til når det trengs.

 

blir garantert mer action da!

2011 VW Golf 1.6 TDI

x - 1995 VW Golf 1.8 GL "Freeway Edition"

x - 1989 Saab 900 Turbo 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by diZrupt0r

tja, en ting de kan gjøre for å gjøre Formel 1 mer spennende kan være å forby alt av "hjelpe-elektronikk"... stabilitetskontroll, traction-/launchcontrol, abs (brukes abs i f1 pr. i dag? begynte å lure litt).....etc...

 

CART-serien/Indycar i USA kjører jo med minimalt med elektronikk. De har til og med en slapp turbo og metanol på tanken men plages med samme dalende interessen der som i F1.

NASCAR derimot som er helt på steinaldernivå når det gjelder teknologi er populært som få.

 

Jeg bruker kun å se starten på F1 sendingene på TV2. Mye bra info fra kommentatorene om hva som skjer rundt teamene og endringer og specs på de forskjellige bilene. Selve løpet er jo blitt gørrkjedlig med samme bilene i tet uten tegn på publikumsfrieri.

Uansett tror jeg de reglene med null skruing av bil mellom kval og løp er ok.

 

For de som vil ha mer action er jo Moto GP på Eurosport et alternativ. Masse jevn racing, stygge ulykker og bakhjulssladding gjennom svingene.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

 

CART-serien/Indycar i USA kjører jo med minimalt med elektronikk. De har til og med en slapp turbo og metanol på tanken men plages med samme dalende interessen der som i F1.

NASCAR derimot som er helt på steinaldernivå når det gjelder teknologi er populært som få.

 

Jeg bruker kun å se starten på F1 sendingene på TV2. Mye bra info fra kommentatorene om hva som skjer rundt teamene og endringer og specs på de forskjellige bilene. Selve løpet er jo blitt gørrkjedlig med samme bilene i tet uten tegn på publikumsfrieri.

Uansett tror jeg de reglene med null skruing av bil mellom kval og løp er ok.

 

For de som vil ha mer action er jo Moto GP på Eurosport et alternativ. Masse jevn racing, stygge ulykker og bakhjulssladding gjennom svingene.

 

Er Moto GP sånn R-sykkel opplegg? Om du skal se noe motorsport som virkelig er snennende så er det kun ett alternativ... Motocross! SuperCross er vell kanskje mest action fyllt, på små baner med hopp over alt! :D

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si rally er MYE mer underholdende å se på. Der skjer det hvertfall saker og ting. Folk som drar til skogs, stygge kræsj osv... Spesielt snørally.. hihi. De gutta der er gærne. Motogp er også ganske fett. Gutta kjører med bakhjulspinn i svinga med FULLT nedlegg og greier :dude: Pluss wheelies ut av svinga osv. Og ja Candyman: Cross er ganske underholdene til tider det og. Vil si at antageligvis den sykeste formen for motorsykkelracing må være speedway. DET er sykt.. For å sitere en svenske jeg snakka med på oslo open (motorsykkelens dag) på bjerkebanen: "dom som kjørar speedway, dom e inte klok" (tilgi meg min dårlige svensk.. :rolleyes: )

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Vil si rally er MYE mer underholdende å se på. Der skjer det hvertfall saker og ting. Folk som drar til skogs, stygge kræsj osv... Spesielt snørally.. hihi. De gutta der er gærne. Motogp er også ganske fett. Gutta kjører med bakhjulspinn i svinga med FULLT nedlegg og greier :dude: Pluss wheelies ut av svinga osv. Og ja Candyman: Cross er ganske underholdene til tider det og. Vil si at antageligvis den sykeste formen for motorsykkelracing må være speedway. DET er sykt.. For å sitere en svenske jeg snakka med på oslo open (motorsykkelens dag) på bjerkebanen: "dom som kjørar speedway, dom e inte klok" (tilgi meg min dårlige svensk.. :rolleyes: )

 

Var jo en tråd for en god stund siden angående spinning ut av svinger med r-sykkel, veit ikke om alle husker den, men om jeg hadde vært deg ville jeg ikke nevnt det. De spinner visst ikke det bare ser sånn ut:rolleyes:

 

Speedway ser ikke helt trygt ut nei, men det er jo fremdeles bare rundt og rundt en bane, uten bremser da, men alikvell, rundt og rundt og rundt.

 

Rally er kult det å, men cross rally er mye kulere, litt kjedlig når det bare er en bil som kjører om gangen, blir ikke så mye fighting.

 

På cross banen er det 20+ som kjører samtidig, store hopp og fighting hele tiden:) Hender jo at det blir noen heftige tryn å.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by SunnyGTi2.0

Hva med noen småhopp da? Tror du skal klare hoppe et stykke dersom du kommer i 250m/t over et hopp på en halvmeter eller noe ;)

 

Er ikke så sikker på det, marktrykket er jo trossalt så høyt at bilen kunne kjørt opp ned (ved normal F1 fart) hvis veien ble snudd, den sitter altså fast i veien... og hvis da bilen letter ville jeg tro at den ble sugd ned igjen (og KNUST) ganske fort... men tanken var jo god da;)

-- Saab 9000 CD 2,3l. 16v. (91')

-- Honda Varadero 125ccm (01')

--Suzuki ATV 250ccm

--Honda Camino 5 (84') *sjefsmoped

planer om 900 2,0 turbo 1995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår