Gå til innhold

Noen erfaringer med biodiesel?

Ranger emnet


Lamelot

Anbefalte innlegg

Biodiesel er jo billigere, og bilen min skal visstnok kunne kjøre på dette.

 

http://milvenn.no/

 

Og så "renser" den motoren?? Dette må jo bare være bra, eller? Med chip installert, kan jeg jo leve med et effekttap på 5%.

/thomas

----------

2005 Volvo V70 D5 Summum 163hk

2000 Passat 115hk TDI PD

x-1999 Passat 1,6 (krasjet - se avatar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke har sjekket opp dette... Det er lurt å ringe bilimportøren ditt bilmerke og forhøre seg om bilen kan kjøres på BioDiesel før man tester.

Noen skal ha det til at dette er bare å fylle på alle dieselmotorer og alt er bare fryd. Men på nyere dieselmotorer kan visst enkelte typer BioDiesel kødde med dieselpumper og dyser etc. På østlandet er det som er tilgjengelig av BioDiesel basert på rapsolje og slikt, men på vestlandet er noe av BioDieselen basert på fiskeoljer. Kvaliteten på disse skal visst ikke nødvendigvis være like bra.(Er ikke noen ekspert men dette er hva jeg fikk høre på jobb)

Jeg jobber på Ford og per idag regnes det som et brudd på garanti å kjøre nyere dieselmotorer på BioDiesel. Dette frem til Ford Motor Norge kan legge frem en offesiell liste på hvilke biler som kan kjøres på BioD, og hvilke som eventuelt ikke må kjøres på BioD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en reportasje på P4 for noen dager siden.

Biodiesel vil ligge på samme prisnivå som dieselen.

Så ville ho dama tro den ville bli billigere når det ble fler konkurrenter.

Men når den endelig blir billigere blir det nok satt avgifter på den for å "utgjevne" prisene kjenner jeg den norske stat riktig.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ihvertfall på lastebiler så "spiser" biodieselen opp pakninger o l + at diesel filteret ditt vil gå tett hele tiden...

 

i sommer byttet jeg dieselfilter intil 1 gang i uka på det verste....

 

+ at bilen din likter dritt...

kjipt å bli omtalt som han som kjører den bilen det lukter fiskslo av.. hehe.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår