G60Turbo Skrevet September 14, 2003 Rapporter Share Skrevet September 14, 2003 Hva trenger man og hvordan gjør man det????? En lambdasonde Ett voltmeter og noe mer...? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet September 14, 2003 Rapporter Share Skrevet September 14, 2003 ledninger og loddebolt Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2003 jaja.... men hvordan kobler man det opp? man må jo kjøre no strøm inn på lambdaen eller noe? og så koble seg på den ledninga med voltmeteret? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet September 14, 2003 Rapporter Share Skrevet September 14, 2003 Du kjører 12v til varminga på sonden og måler spenning på signal ledningen. Signalet varierer mellom 0 og 1 volt mye volt = mye suppe. kort sagt! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 14, 2003 Rapporter Share Skrevet September 14, 2003 Vel... Tilkoblingene kommer annpå hva slags oksygenføler du kjøper. Noen har forvarming, dette kan bli klønete siden denne bare skal vare en liten stund. Noen trenger ikke arbeidsspenning (sonde av zirkoniumdioksid), lettere. Og noen har faktisk bare 1 tilkobling, blir ikke lettere en det. Sånn jeg ser det setter du inn et voltmeter. Så må du vite akkurat hva slags lambda-sonde du skal bruke for å finne ut av resten. Med en zirkoniumtype blir det noe som 1 for signalet ut 1 til gods 1 eller 2 for strøm til evt. varmeelement Si du bruker en titanium-føler, da har du 3tilkoblinger (evt. 4 med varmeelement). 1 til arbeidsspenning (ca. 1volt) 1 til gods 1 for signalet ut, som du bruker til voltmeteret Hvordan voltmeter vil du bruke, må ha et med lavt nivå for å få det litt nøyaktigt da. Rundt 0-1000mV eller noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet September 14, 2003 Rapporter Share Skrevet September 14, 2003 hvorfor ikke bare kjøpe en ferdig en da ? har oxo drivi med volt meter, men mye enklere med farge skala, da får du fortere oversikten da du skal kjøre å følge med samtidig. kjøp deg sonde på tema til audi 80. art.nr 52-952 kr 498.00 kjøp autometer måler hos sverre kahrs fra 1000kr bor hul i front røret ditt og sveis i en mutter fra svendsen exos. : kr 98 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet September 15, 2003 Rapporter Share Skrevet September 15, 2003 1000,- spenn er svindyrt for autometer. Disse målerne går for 55 dollar på ebay. Finnes oxo andre typer som er nedi 30 dollar. Koster max 10 dollar og så sendt det over hit. Og toll slipper du hvis det blir sendt som gave. Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Originally posted by boXer Vel... Tilkoblingene kommer annpå hva slags oksygenføler du kjøper. Noen har forvarming, dette kan bli klønete siden denne bare skal vare en liten stund. Noen trenger ikke arbeidsspenning (sonde av zirkoniumdioksid), lettere. Og noen har faktisk bare 1 tilkobling, blir ikke lettere en det. Sånn jeg ser det setter du inn et voltmeter. Så må du vite akkurat hva slags lambda-sonde du skal bruke for å finne ut av resten. Med en zirkoniumtype blir det noe som 1 for signalet ut 1 til gods 1 eller 2 for strøm til evt. varmeelement Si du bruker en titanium-føler, da har du 3tilkoblinger (evt. 4 med varmeelement). 1 til arbeidsspenning (ca. 1volt) 1 til gods 1 for signalet ut, som du bruker til voltmeteret Hvordan voltmeter vil du bruke, må ha et med lavt nivå for å få det litt nøyaktigt da. Rundt 0-1000mV eller noe. Jeg bruker ikke lambda på bilen nå, men jeg har en sonde liggende, er fra digifant sprut til G60, har 3 ledninger inn 2 hvite og en sort. De 2 vite er til varming (1strøm 1 jord regner jeg med?) og den sorte er til signal, skal jeg da bare sette 12v og jord på de hvit og måle spenninga ut i fra den sorte???? gidder ikke stresse med å kjøpe noe fra statene, mer arti å lage noe selv ;) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Var det ikke en annen tråd her en gang om å bygge lambdameter selv? Er ikke snakk om mer enn en 50,- kroner i deler. Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Originally posted by G60Turbo Jeg bruker ikke lambda på bilen nå, men jeg har en sonde liggende, er fra digifant sprut til G60, har 3 ledninger inn 2 hvite og en sort. De 2 vite er til varming (1strøm 1 jord regner jeg med?) og den sorte er til signal, skal jeg da bare sette 12v og jord på de hvit og måle spenninga ut i fra den sorte???? Hvis det du sier er riktig, så er det bare å koble opp sånn ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Takker for alle tips, dette skal bli arti å prøve ut! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Er en ganske enkel krets som trengs. Elfa selger LM 3915 som er analog lysdiode driver ( IC )som kan lage et vandrene lyspunkt ( alt ettersom spenning man tilfører ) Koster 40 kr.. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Hvorfor lage dette selv da dette finnes på markedet?? Jeg skjønner at prisen er en issue her, men folkens... tenk på det når du har smelta stempler i motoren din pga feilvisende_hjemmeleget_lambdamåler.... :) Er ikke meninga å være frekk eller noe, men det er noen ting man burde koste på seg.... Og hvis man skal tune en trimma turbobil så er det ikke her man sparer penger.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Originally posted by Asim Hvorfor lage dette selv da dette finnes på markedet?? Jeg skjønner at prisen er en issue her, men folkens... tenk på det når du har smelta stempler i motoren din pga feilvisende_hjemmeleget_lambdamåler.... :) Er ikke meninga å være frekk eller noe, men det er noen ting man burde koste på seg.... Og hvis man skal tune en trimma turbobil så er det ikke her man sparer penger.... samme som jeg mente ... 1500kr kan da vell ikke være al verden hvis man skal koste på så mye kr som du nevner du har gjort ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Har ALDRI vært tanken å justere noen bil etter dette, min bil er justert til å gå trygt, så det er ikke det, synes bare det hadde vært arti å sett hvordan en hjemmelaget måler hadde funket, har nemlig 10 fingre som klør etter å prøve..... :) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg