Gå til innhold

spørsmål til 80 cab, styling, lys, cab osv.

Ranger emnet


andersholm

Anbefalte innlegg

hei

jeg har en 80 cab 92 mod. Jeg har også fått tak i en orginal RS2 front fanger, passer denne? Og hvor får jeg billige RS2 tåke/blink lys?

 

Jeg har også problemer med cabèn. Den knappen ved døren som skal åpne lokket til cabn fungerer ikke så jeg må åpne den med unbrako..:( Bagage lokket går heller ikke opp selv om jeg prøver med nøkkel. noen tips??

 

trenger også hvit blinklys til de orginale frontlysene. Noen som har eller vet hvor jeg kan få tak i disse??

 

Er glad for alle svar

Takk takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg har en 80 cab 92 mod. Jeg har også fått tak i en orginal RS2 front fanger, passer denne? Og hvor får jeg billige RS2 tåke/blink lys?

 

Jeg har også problemer med cabèn. Den knappen ved døren som skal åpne lokket til cabn fungerer ikke så jeg må åpne den med unbrako..:( Bagage lokket går heller ikke opp selv om jeg prøver med nøkkel. noen tips??

 

trenger også hvit blinklys til de orginale frontlysene. Noen som har eller vet hvor jeg kan få tak i disse??

 

Er glad for alle svar

Takk takk

 

Hmm.. knapen din fungerer ikke sier du? da har vi samme problemet..har ikke helt skjønt hvordan du tar ned taket uten den knappen.. hvor bruker du den unbrako nøkkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

For og åpne cabn manuelt trenger du en unbrako ca 6mm. På siden der cabn er festet er det to klaffer som kan åpnes,åpne de så ser du nøye så er du hvor unbrakoen skal.

 

Jeg problemet med knappen er noe dritt. får du opp kagage lokket ditt? det gjør ikke jeg. Det kommer heller ingen lyd når jeg åpner døren med lyset på.

Jeg tror alt dette henger sammen. Og jeg tror det er den sikringen som det ser ut som er etter monter siden det er cab. Denne står helt nederst og ikke sammen med resten av sikringene. denne er nesten ødelagt på bilen min. Jeg kommer heller ikke til for og få fikset det..:(

 

Hva tror du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

For og åpne cabn manuelt trenger du en unbrako ca 6mm. På siden der cabn er festet er det to klaffer som kan åpnes,åpne de så ser du nøye så er du hvor unbrakoen skal.

 

Jeg problemet med knappen er noe dritt. får du opp kagage lokket ditt? det gjør ikke jeg. Det kommer heller ingen lyd når jeg åpner døren med lyset på.

Jeg tror alt dette henger sammen. Og jeg tror det er den sikringen som det ser ut som er etter monter siden det er cab. Denne står helt nederst og ikke sammen med resten av sikringene. denne er nesten ødelagt på bilen min. Jeg kommer heller ikke til for og få fikset det..

 

Hva tror du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med at knappen ikke virkerer er som regel ledningsbrudd i ledningene ved hengslene i bagasjen. Bagasjen trenger ikke å være låst, men lokket må være igjen, og brekket må stå på så brekklampa lyser. Når du vrir på håndtaket oppe ved kupelyset i bilen skal rutene gå halveis ned. Gjør de ikke det er det ledningene i gummistømpa ved førerdøra som har brudd. Ledningene kan se hele ut,men prøv å strekk litt i dem,en etter en så finner du ut hvilken som er ødelagte. Det lønner seg å bytte ut ledningene, for hvis du skjøter dem i knekken holder det maks en uke. Selv kjøpte jeg "tilhengerkabel" på biltema,for den innholdel 7 ledninger i en sort stømpe og det er samme antallet som det er behov for i bagasjen. Sjekk skiltlysa, den ledningen går i den samme strømpa.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tor det er problemet med ledningen ved bagasjeluka på bilen min,men det største problemet mitt nå er og få opp bagasjeluka. Den vil ikke opp. Jeg har prøvd alt for og få den opp. Jeg kan vri nøkkelen rundt, men den låser seg ikke opp. Den følger heller ikke sentrallåsen. Skal høre om de har noen triks på verkstedet. Ellers får jeg bare bryte den opp, jeg skal uansett hellakere bilen.

 

takk for godt tips Bøtta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tor det er problemet med ledningen ved bagasjeluka på bilen min,men det største problemet mitt nå er og få opp bagasjeluka. Den vil ikke opp. Jeg har prøvd alt for og få den opp. Jeg kan vri nøkkelen rundt, men den låser seg ikke opp. Den følger heller ikke sentrallåsen. Skal høre om de har noen triks på verkstedet. Ellers får jeg bare bryte den opp, jeg skal uansett hellakere bilen.

 

takk for godt tips Bøtta

 

fremfor å bryte opp bagasjelokket ville jeg heller tatt ut baksetet for å komme til fra innsiden, eventuelt dytta en lillebror/søster igjennom hullet bak midtarmlenet.(der hvor skiposen er):bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår