JBL Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Har sittet å lekt med tanken om å montere turbo på motoren min. Motoren er en 1196cc OHV motor. Vet det er blitt montert tidligere på denne type motor, men finner ikke så mye om emnet... Hva trengs og hvordan bygge opp et pålitelig system? Grenrør og turbo er greit, men lurer mer på det med forgasser, innsug ++ Håper noen kan hjelpe! Alternativ 1: Turboforgasser. (Sannsyligvis det beste valget?) Alternativ 2: Trykkforgasser. Om jeg kjøper en slik en, trenger jeg da å montere trykkboks? Hva annet trengs bortsett fra grenrør, turbo og slanger? Alternativ 3: Vanlig forgasser med egenlaget trykkboks. Hvordan lage og montere en trykkboks? Alternativ 4: Montere forgasseren før turboen. Hva trengs av deler, og hva er fordeler og bakdeler? Er ganske fersk på turbo- området, så all hjelp mottas med stor takk! Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themps Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 bump Siter passat 1997 3b rocky 1985 2L offroad (x) accord 1988 2.0exi vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 DÆVEN! Et så sjeldent tema at det ikke trengs å bumpes mer enn hvert tredje år? :D Vi prøvde engang og sette gasseren før turboen på en 1.1l fiesta. Fungerte dritt. Gå for turbogasser, eller vent på fler råd ;) Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 DÆVEN!Et så sjeldent tema at det ikke trengs å bumpes mer enn hvert tredje år? :D Vi prøvde engang og sette gasseren før turboen på en 1.1l fiesta. Fungerte dritt. Gå for turbogasser, eller vent på fler råd ;) Får vel nesten svare og da, litt seint... Gasser fra 240, enten fra en turbo, eller lage til turbo. Turbo fra noe bittelite daihatsu eller noe diesel, litt teip og kjemisk metall, og ett par sjølborrende så tut å kjør. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 ta en pierburg 175CD fra volvo B230A. trykktett den som i denne guiden: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249&postdays=0&postorder=asc&start=0 så smeller du på en trykk boks å smeller turbo trykk rett inn på den ;) da er det bare å få tenninga til å holde følge med og passe på eventuel tenningsbank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 ta en pierburg 175CD fra volvo B230A. trykktett den som i denne guiden: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249&postdays=0&postorder=asc&start=0 så smeller du på en trykk boks å smeller turbo trykk rett inn på den ;) da er det bare å få tenninga til å holde følge med og passe på eventuel tenningsbank. Sveise fordeleren :-) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.