Gå til innhold

Enda en ny audi eier!:) (Mye bilder)

Ranger emnet


turboquattro

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig kjøpt meg A4 avant. Så da tenkte jeg at jeg måtte slenge meg på A4 gutta her på forumet.

Planen var i utgangspunktet å kjøpe 1,8t men det viste seg at økonomien ikke ville klare forsikringen. Derfor falt valget på en 97-mod Audi A4 avant 1.8.

Til nå er jeg veldig fornøyd med bilen, ingen utvendige skader eller noe. Litt kosmetisk i coupe men det tar vi etterhvert.

Bilen har gått nærmere 200k, men har et stappfullt servicehefte. Bilen har også komplett ny forstilling, bensinpumpe og alt av reimer. Den tidligere eieren har byttet olje og filtre hver 5000 km fra den var ny.

Har en del planer med bilen fremover, men må vente til økonomien stabiliserer seg litt gitt... hehe.. men bilen må senkes! Usikker på hvor mye, men av det jeg leser på forumet forstår jeg at 50/30 kanskje vil være det beste. Evt justerbart. Kom gjerne med inspill/tips...

 

Skal få lagt ut bilder så fort jeg har tatt noen!

 

:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny bil! Angående senk vil jeg og si 50/30 eller 50/40 er det beste. Justerbart er selvfølgelig et bra alternativ. Ellers ettersøker jeg bilder av erobringen:)

 

Takk for det!:)

Ja, er litt usikker på det med senkingen. Men takker masse for tips. Det er vel sånn at a4èn fort kan se litt baktung ut dersom man senker likt foran og bak...? Noen som har noen erfaringer å dele ang merker på senkesett/fjærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Ja kan virke litt baktung.. Gjerne ha 1-2cm mer forran enn bak!

 

bilen2.jpg

 

(40/40mm + 1cm senkeskåler forran). Ellers har jeg faktisk brukt JOM fjører til en tusing på http://www.autospar.no og er fornøyd, ikke for stive, og subber lite bak med 19". TUV og alt følgte med. (Merk: 40/40.) 50/30mm slipper du subbing så og si uansett, og 60/40mm er flottest:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker!:) altid stas med ny bil... hehe..

Har faktisk tenkt en del på Eiback, hørt at det skal være skikkelige saker. Hvem forhandler det?

 

Tenkte å ta oljebytte nå.. Hvordan olje anbefaler dere?

Kom gjerne med tips ang eksos også, må se å få bytta ut det orginale gitt.

 

Skal ta bilder i morgen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Angående rattet så selger de det bare orginalt fra Møller, og koster fleeeesk! Spesielt airbag'en. Jeg kom over et ratt fra S3 her en dag på finn.no, men det er vekk nå.. Ellers er det å lete på nettet, bla ebay.

 

Simons eksosen bråker ikke no spess i starten, men får en fin lyd etter hvert som det blir brukt, da er det bra å bruke åpent luftfilter sammens med dette, noe ala det jeg har (green cotton filter.) Selges på bl.a Mekonomen til en rimelig peng.

 

DSC_0117.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår