Gå til innhold

Mazda 626 ? 1978-1983 ?

Ranger emnet


sc0ot

Anbefalte innlegg

Joda, hadde en 80 626 2,0L i en 4 års tid, en helt kurant bil, men desverre vanskelig å få fatt i uten store rust skader

 

Da har jeg nok gjort et "kupp" :p Kjøpte en i går, ikke funnet et eneste rusthull hittil. Er 81 mod, den med "facelift". Hittil har jeg funnet to steder med tegn til overfladisk rust, litt oljebehandling og den er i god forfatning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng opp noen bilder da

Hadde spesielt sans for Coupe`en men hadde desverre bare en Sedan sjøl.

Desverre så hadde motorene i disse bilene en tendens til å bruke endel olje, bortsett fra det var de meget holdbare, og hadde et meget bra bunndrag, toppeffekten var derimot ikke noe å skryte av, og motorene trives desidert best under 4000 o/m (lite å hente på å dra de helt ut)

 

Pass også på å ha forvarmerslangen på og spjellet på luftfilteret riktig innstilt, hvis ikke iser forgasseren lett når temperaturen ligger på 0-5 minus i fuktig vær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at den bruker litt olje ja :P Men sånn er livet.

 

Må bytte toppakning da den bruker litt vann og svetter litt olje, men det er jo forholdsvis greit. Er jo en japsemotor så bare du passer på oljenivået og sånn så går den vel en stund.

 

HPIM0419.jpg

HPIM0420.jpg

Skulle ikke tro baksetet har vært i bruk:

HPIM0421.jpg

Råe felger? Tar i mot tips til et par nye :P

HPIM0423.jpg

HPIM0424.jpg

HPIM0425.jpg

Så kommer rusta:

HPIM0426.jpg

 

Fornøyd med kjøpet, gav 7 lapper. Tror den holder en del år med tanke på at det ikke finnes nevneverdig rust på den ( som vi har funnet hittil ) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette er knallgode biler, jeg hadde en 79`mod 626 1.6 i sommer.

slenger opp noen bilder:

 

Dette bildet ble tatt bare noen uker før jeg kræsja fronten...

Mazdan.jpg

 

 

Sånn ble den etter att jeg kjørte på en Primera på tur til Bergen i sommer..

Uflaks1.jpg

 

Uflaks.jpg

 

Motorv.jpg

 

Ma1.jpg

 

 

Men nå har jeg en 83`mod 626 coupe...

6261.jpg

 

626.jpg

 

Jeg må si jeg savner den gamle 626`n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår