Opel Omega Turbo Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Har kobla opp dumpventil på min Passat TDI Pumpedyse, men har et problem, ventilen vill ikke lukke seg etter og ha slippt ut trykket!? Allt skal være kobla rikti, det eneste jeg kan se for meg er galt er feil på komponenter i settet da den forhandleren jeg handla settet av presterte og send meg et som var brukt!? Siter Opel, Fresh Thinking, Better Cars! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Omega Turbo Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Har kikka litt mer på det nå, det som skjer er at når jeg starter bilen og ikke rører gassen, så er dumpen stengt, men når jeg bruker gassen så åpner først ventilen som den skal, for og så stå åpen en liten stund før den lukker seg igjen! Dette kan da umulig stemme? Siter Opel, Fresh Thinking, Better Cars! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Det går ikke (eller det kan gå, men blir utrolig dårlig) med dumpventil på diesel da det ikke finnes noe gasspjeld (Correct me if i`m wrong) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Omega Turbo Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Har da montert et sett for dieselbiler! Men fikk det til og funke, fjærna en vakumblokkering som det står i bruksannvisninga mann skal ha, da funka det!? Siter Opel, Fresh Thinking, Better Cars! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Er vel ganske vanlig med splitter nye dumper at de er litt "trege" i starten. Ta av dumpen, skru den i småbiter, tørk vekk "transportfettet" og smør alt inn med en tynnflytende olje. Jeg slet med det motsatte på min dump, den ville ikke åpne seg. Funket fint etter litt stell. Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Omega Turbo Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Etter prøvekjøring nå fann jeg ut at det ikke funka skikkeli alikevell, når jeg kommer opp på et viss turtall åpner ventilen og holder seg åpen! Uansett om jeg kobler vekk vakumslangen inn på dumpen skjer dette...noen som har forslag til hva det kan være? Siter Opel, Fresh Thinking, Better Cars! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Kan du ikke heller montere en høytaler utenfor bilen og sette inn en cd med psssshj lyder ? ;) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Christian Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Kan du ikke heller montere en høytaler utenfor bilen og sette inn en cd med psssshj lyder ? ;) :offtopic Siter peugeot 205xr 86 mod(solgt) peugeot 205gti 86 mod(solgt) ford mondeo tdci 03 mod(solgt) Audi a3 tdi 04mod ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Omega Turbo Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Hehe, har så mye penger at noe måtte jeg bruke dem på! Har snakka med de jeg kjøpte dem av, kan virke som om det mangler 2 shims til dumpen, da dette settet jeg fikk hadde vert åpna. Siter Opel, Fresh Thinking, Better Cars! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg