Gå til innhold

Hvilken bil er Værdens styggeste/Kjedeligste?

Ranger emnet


volvo850_BSR

Anbefalte innlegg

ellers så blir jeg kvalm av toyota corolla og nissan sunny av de gamle modellene, jeg har rett og slett ikke ord.. de er ekle og finns i uttallige utgaver.

 

Toyota Corolla:

 

5-1.jpg

 

Nissan Sunny:

 

1-3.jpg

 

Fortsatt kvalm? :D

 

Ellers er vel de kjedeligste bilene for meg de bilene som lages for kun å tjene penger, ikke med noe interesse i det heletatt for biler. Ssangyong eller moderne Chevrolet, for eksempel, klarer bare ikke å finne noe sjarmerende ved disse.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At Chevrolet har så lite selvrespekt at de tørr og smekke et chevvy merke på en Daewo gjør meg direkte kvalm. Men det værst er det som kjøper bilene, smeller hånda i panseret og sier "amerikansk stål vettu". Spar meg...

 

Du sa akkurat det jeg ville si. Biler som er laget uten sjel kun for og tjene penger, biler som ikke har noen andre formål enn "mindnumbing" a til b kjøring.

 

Når jeg setter meg inn i en bil så skal jeg føle at denne bilen ble lagt med tanke på kvalitet, jeg skal føle at bilen ble laget for meg, og sist men ikke minst så skal jeg føle at jeg sitter trygt.

 

Jeg prøvekjørte min fars 06 Avensis for en stund siden. 177 hk diesel versonen, og den hadde et fantastisk drag, men der stoppet det. Interiøret var liksom bare "der". Setene var så som så, og rett og slett hele inntrykket av bilen gav meg den følelsen av at dette var bare en A til B bil som aldri kommer til og besøke et verksted utenom de gangene den er inne på service.

 

Derimot, når jeg satt meg inn i faren til en kompis av meg sin 98 Mercedes 230, da var det noe annet. Da følte jeg at jeg satt i en bil av kvalitet. (Ingen kommentarer om rust takk, jeg sa at jeg FØLTE det :P) Dørene kjentes massive ut, og det var ikke en billig lyd når du lukka de igjen, det var bare "Mercedes feelingen" jeg fikk av bilen.

 

On topic:

 

Toyota Yaris Verso kommer som en soleklar nr 1. Den bilen er grusom på alle mulige måter. Interiøret er så kjedelig at jeg dør sakte inni meg av og se på det, bilen ser ut som en frosk med lasteplan, kjørecomforten er vel heller laber og det føles ut som om du sitter inne i en blikkboks. Dekkstøy, vindstøy og den generelle følelsen av mangel på kvalitet gjør denne til en soleklar "vinner".

 

Jada, Toyota går evig og kvalitet hele veien bla bla bla. Men det føles IKKE slik ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 100-200-400-700 serien=æsjåfittyrakkern (finnes unntak men ikke i orginalstand)

 

Fiat Multipla.

 

Klar over at dette i høyeste grad er subjektivt osv, men hva er egentlig galt med 100-serien? Nå er jo jeg i høyeste grad inhabil da jeg eier en 120 selv, men måtte bare ut med det :)

 

Uansett, så slenger jeg meg på Multipla-bølgen...

1970 Volvo Amazon - deler ønskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar over at dette i høyeste grad er subjektivt osv, men hva er egentlig galt med 100-serien? Nå er jo jeg i høyeste grad inhabil da jeg eier en 120 selv, men måtte bare ut med det :)

 

Uansett, så slenger jeg meg på Multipla-bølgen...

 

Amazon er jo halvpen, bare på grunn av at den er litt rund. Vil tro at han mente Volvo 140-160. Uansett så sier det litt når volvo bruker de samme linjene på de nye bilene sine som på Volvo PV...

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å kalle noen biler for direkte stygge, dårlige, kjedelige osv, men noen utmerker seg selvsagt i den ene eller andre retningen.

 

Eldre koreanske og kinesiske biler har lite godt ved seg. En Fiat Multipla har glemt hvordan det er å være bil, men jeg tror den er helsikes praktisk. Pacer, Mustang og en rekke amerikanske biler fra 70-tallet vil for alltid være ikoner på en skikkelig down-periode i amerikansk bilindustri.

 

Mitt syn på biler forandrer seg med alderen. Skoda var ikke særlig kult da jeg var yngre, men nå setter jeg disse skapningene svært høyt.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår