Gå til innhold

Min G60 Syncro

Ranger emnet


GolfG60Syncro

Anbefalte innlegg

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er ytelsene på en original g60? tenker 0-100, 0-200, toppfart.. 160 hk originalt ikke sant? hvor mye kan man hente med å sette på mindre ladehjul uten at det går utover levetiden til laderen? aktuelt med dump? dyrt med turbokovertering eventuelt en bedre lader?? hvordan er ytelsene i forhold til rallye? mye arbeid å overhale laderen selv?

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja.... Når det gjelder spesifikasjoner på G60, så varierer disse noe fra Golf til Golf til Corrado og Rallye.... Men ikke mye... Det stemmer at bilen originalt har ca 160 hk, 118kw.... Det ble også produsert noen få (72) G60'er i en spesialutgave med 16v disse yter 210hk, og det gir selvsagt ytterligere friskere spesifikasjoner... De (160hk) ligger vel mellom 8 og 9 sekunder på 0-100, avhengig av hva type bil det er, og litt småforskjeller... Toppfart 220-235 ca.... Når det gjelder forskjellen på min og en Rallye, så er den svært liten.... Det er samme bilen bortsett fra skallet...

Du kan vel komme opp mot 200hk med billig trim, og uten at laderen din sliter voldsomt... Et 68 hjul og en lader i god form bør greie det i kombinasjon med en topp som flower greit, riktig chip, gjerne et grenrør og en frisk kam... Men skal du særlig under 68 hjul bør du vite hva du holder på med, de som overhaler/modder laderen din bør i alle fall gjøre det...!

Når det gjelder turbo ombygging kan vi vel invitere G60Turbo til å gjøre rede for kostnadene ved et slikt prosjekt.....? Da kommer det jo selvsagt mye an på hvor mye en vil ta ut av hk.... Har aldri gjort det, men skulle anta det begynner rundt 15 lakser....

Andre typer ladere... Der er det vel Bahnbrenner og Lysholm som topper lista... Vet en Bahnbrenner pumpe kan ligge rundt 26 lapper med lyddemper, og da blir det VIPS!! helt uaktuelt for meg... Du kan vel gullbelegge en G-Lader for halve prisen, og bruker du da resten av pengene på lyddemping så tipper jeg du får en Golf som ikke vises på radar... Verdens første Stealth Dub under oppseiling.........?

Det er ikke all verdens arbeid å overhale en G-Lader, nei.. Du må selvsagt vite hva du holder på med, og ha utstyret i orden.. Det er ikke bare å plukke i biter og klaske alt i sammen på øyemål... Dette er en tildels svært skjør komponent i bilsammenheng, og den er avhengig av ekstremt fine klaringer.... Ikke bare å gå ut i fra at alt en trender er nye lagre og simmerringer....

Men: Det er ikke sikkert alt du har hørt om laderen er sant, det kan godt hende den er litt bedre, hvis man passer litt på den, og behandler den med respekt...! Det fortjener den.....

;)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En G-lader kan holde lenge den, men det er dessverre mange tilfeller på at den ikke holder.. ikke mange som kan å overhale de heller. Om man skal ha mye effekt, er turbo ett meget godt alternativ, mener jeg.

Og å ikke kunne gi flatt jern uten å se for seg att scrollen skal bearbeide seg gjennom veggene på ladern er ikke akkurat noen ønske-situasjon?

 

Kostnad å bygge om til turbo varier litt, noe på hvor mye effekt man kan få og noe på hvorm mye man kan gjøre selv. Men 15.000 og man har opp mot 210-220hk, og turbo-hk ser ut til å være mye mer reele en g-lader hk.

 

Prestasjon? 0-100 på min bil håper jeg å få ned på lav 6er, men det spørs om jeg ikke spinner meg bort på vei dit...... ;)

 

toppfart godt over 250kmt (hatt 250 selv) og ett gir igjen

 

G-lader er en flott oppfinnelse, men det er vel ett ønske om at de var mer holdbare og tålte juling som resten av motoren/bilen

 

Vil man ha mye effekt som holder i lengden vil jeg anbefale turbo, man får med på kjøpet fine lyder og ikke minst, noe spesielt som ikke alle andre mk2/corrado har...

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

 

toppfart godt over 250kmt (hatt 250 selv) og ett gir igjen

 

Vil man ha mye effekt som holder i lengden vil jeg anbefale turbo, man får med på kjøpet fine lyder og ikke minst, noe spesielt som ikke alle andre mk2/corrado har...

 

Og jeg for min del gleder meg ikke rent lite til å teste ut den nye kassen min, som du hadde 250 med på 4gir:):):):):)

 

 

 

Anyways, hadde Golf G60 før som etter "en del" trim hadde 220 ærlige hester på hjulene, målt, og jeg vil bare si det..... Det er morro men det er IKKE verdt det!

Økonomisk kommer du MYE billigere fra det med turbo......!

Skal du ha skikkelig effekt med en G-lader som varer må du påkoste den og, pluss at ryker den er den dyrere og kjøpe ny enn en turbo feks. Believe me, I know! :):)

 

Har derfor valgt turbo i mitt nåværende prosjekt og gleder meg til å prøve ut resultatet.

Gleder meg enda mer nå som jeg har sett åssen G60turbo sin bil gikk på Gatebil nå sist:):)

 

 

 

Og G60 har "dump" den..... tomgangsstabilisatoren virker som en dumpventil, som slipper ut luft til returen når en kommer opp i et visst trykk.....

Veldig greit å få montert inn en G60 jirovalve så en unngår dette:):)

Ikke no vits å montere lite ladehjul for å få boost når trykket sniker seg ut bakveien vettu:):)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan liksom ikke ha Turbo i Sync'en G60Turbo... Den er spesiell nok med G-Lader, og jeg vil holde den så original som jeg klarer...

Vurderer et FWD Turboprosjekt, men da har du jo det med at du sannsynligvis spinner hele kvartmila... Hvordan er det med feste på din....? Sperre?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg der, men hadde det ikke vært hysterisk morro med 300 hk og 4wd i en golf1 eller 2?

 

Alternativet er jo å bygge en motor utenom den du har i, slik at du har muligheten til å bytte alt tilbake igjen...

 

Men bilen din er av typen man skal ta godt vare på..... sjelden vare:)

 

 

Er ikke ferdig med det nye prosjektet mitt, står i masse deler enda. Men kjøpte kasse av G60turbo og der kommer det Quife i før den skal på veien igjen. Da skal det fungere ganske bra. Men så er det bare ett problem, begynte å bygge på det som skulle bli en ren G60T i MK1, og det bare baller på seg til nå å være G6016vT++++ og jeg får hele tiden lyst på mer :( kommer vell aldri til å bli ferdig:)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Kjenner til det... Det skal alltid balle på seg... Uansett hvor mange ganger man bestemmer seg: NÅ ER DET NOK.... Så dukker det opp et eller annet man MÅ ha...

300 hk/4 kunne jo vært uur morsomt... Vurderer 2,0 16V G60 eller Turbo.... Hoffff..... Alt koster jo skjorta.... Var det noen som skulle modde den TD manifolden min forresten....?

:rolleyes:

Får Rallye front i posten denne uka.... Må jo prøve det og.... Men de hvite baklyktene er til salgs, synes det ble rather grell......;)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rallye fronten er fiiiin den, men behold den orginale på hylla i garagen så du kan bytte tilbake til org. hvis du skulle ombestemme deg en vakker dag:)

 

Har en adapterplate til T3 som kan sveises på TD maifoil hvis du er interesert...... 300 spenn....

 

Svart/rød baklykt er tingen:)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår