Alec3 Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Hei alle sammen! Jeg har to stk Pioneer 20cm i hatthylla. 350w max, 90w nominell. Jeg kjører de på en BM 600w forsterker. Problemet er at når jeg spiller opp blir lyden borte når det bli "mye" lyd spesielt når bassen slår. Håper noen har noen forslag på hva det kan være! Er frustrerende å ikke kunne spille opp:P Takk på forhånd:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DreamTm2 Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Prøv balansen. Er det mer bass på ene siden enn midtstillt? Da har du fasefeil og du bør bytte om + og minus på ene høyttaleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Hei alle sammen! Jeg har to stk Pioneer 20cm i hatthylla. 350w max, 90w nominell. Jeg kjører de på en BM 600w forsterker. Problemet er at når jeg spiller opp blir lyden borte når det bli "mye" lyd spesielt når bassen slår. Håper noen har noen forslag på hva det kan være! Er frustrerende å ikke kunne spille opp:P Takk på forhånd:) Høresut som du mangler strøm. Hvor tykk kabel bruker du til forsterkeren? Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alec3 Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Jeg har en 8 kvadrat mm strømkable og samme til jording.. Det skal vel holde eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DreamTm2 Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Prøv balanse trikset. Lett å sjekke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DreamTm2 Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Foresten. Kan jo hende høyttalerne har sånn innebygget termosikring som demper lyden ved overbelastning/vreng. Bare ett lite tips til. hehe. ?? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alec3 Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Prøv balanse trikset. Lett å sjekke! ok! takk for tipset:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alec3 Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Har skjekka over høytaler kabla, og de er kobla riktig.. Så må vel være at de ikke får nok strøm da:/ Hvordan er det jeg kan fikse det da? Er det dynamoen som ikke lader nok? eller må jeg bytte til sterkere batteri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Har skjekka over høytaler kabla, og de er kobla riktig.. Så må vel være at de ikke får nok strøm da:/ Hvordan er det jeg kan fikse det da? Er det dynamoen som ikke lader nok? eller må jeg bytte til sterkere batteri? 8kv strømkabel kan fort redusere forsterkeren til 2x20watt om ledningstrekket er langt. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg