Sevrin Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Til dere som kjører haltech på deres volvo motorer. Vil gjerne høre litt om oppsettet deres på trigger sensor og kam føler. Skal kjøre haltech på min volvo b23et. Skal kjøre sekvensiell innsprøyting så jeg må ha føler for syl 1 i tillegg til veivakselsensoren. Kom med forklaringer og alt som har med sånt å gjøre. Tar imot med takk. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 to pulser på veiva samt en på kammen! Enkelt og greit! Hal signal... Praktisk gjøremåte er det jo flere alternativer på! Men må ha en puls for hver gang et stempel er på topp, samt en puls for hva som er syl no1. Enkleste er å bruke org fordeler med halgiver. Da har du veiv pulsene klare. Og modde in en ekstra giver med synk (syl1) puls. Så har du hele triggersettuppen på en plass! (må self kjøre fordeler løs tenning om du gjør d slik! eventuelt bruke org fordeler med trigger og ekstra synk puls på kam. Om du ikke trenger å kjøre sekvensielt, kan du bruke en reluctor og kjøre org induktiv giver bak på svinghjulet sammen med et svinghjul fra 230f/ft/fk etc. Fins et drøss med løsninger her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Oki. Har tenkt litt på å bruke f/fk svinghjul med den 60-2 tennene og ha føler på kammen. Hva er en reluctor forresten? Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Er VR giver på original svinghjul. Du kan bruke stum fordeler fra LH2.4 og 60-2 svinghjulet, eller droppe det og kjøre wasted spark (om haltech støtter det da). Ville vært bedre å brukt fordeleren som kamsynk og to tapper på veiva vil jeg si (til fordelerløs) istedet for å bruke fordelern som 'hoved'puls. Jeg kjører med to tapper på veiva 180 grader fra hverandre og industrihallgiver fra ELFA (VEMS innsprøytning). Ser ikke pointet i å bruke sekvensiell modus... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Regner med det er nye generasjon haltech du skal bruke? E6x eller bedre! Da støtter det waste fire. Funker veldig fint å bruke begge triggerne i org fordeler uttak! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Jeg har E6x ja. Skal kjøre fordeler løst, så jeg må ha syl 1 føler. Kjører med to doble coiler. Kjørte annet oppsett før, slik at alle dysene åpnet likt, men det blir jo mye unyttig bensinforbruk. Oeb: Hvor har du montert hall giveren din? Bruker du den originale svinghjulsgiveren? Er interessert i bilde hvis du har. Men er ikke oppsettet ditt klart for sekvensielt da da? Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Har ikke bilde liggende her, men kan ta de nærmeste dagene. Kjører med fordeler og to punkter på veiva, må legge til en kamsynk for å kjøre fordelerløst og sekvensielt.. men ser ikke behovet, hvertfall ikke for sekvensielt. Selve giveren er festa med en vinkel i stål mot servobraketten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Er ikke noe påeng å ha synk puls bare for å kjøre fordelerløst! Skal du ha to dobble coiler (altså waste spark). Kan du fremdeles kjøre usekvensielt og bare svinghjulføler! Men samme det, i og med at du vil ha sekvensiellt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Jeg er interessert i å høre argumentene jeg. Vil prøve å få mest info som mulig bl.a. for å forstå mer av dette. Er ikke negativ til noen ting jeg. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Skal du ha sekvensiell styring må du ha en tigger som forteller når sylindrene er på øvre dødpungt. I tillegg må du ha en som forteller hvem av disse som er syl nr 1. Dette for å starte sekvensen. Dette kan gjøres på forskjellige måter. Med HAL giver: På en 4er må du ha en puls for hver arbeidstakt altså 4 pulser på 720grader. I tillegg en puls når syl 1 er på topp (somregel 45-60grader offsett på denne) Om man setter 2 punkter på veiva som tilsammen gir 4pulser per 720grader eller 4 pnkter på fordeleruttaket (som roterer med halve hastigheten. Altså 360grader på veivas 720) Går for det samme. Om det skal være noe forskjell så kan man jo si at veivpulsene vil være mere nøyaktig. PGA den fakktiske vinkeln, ingen fleks i reg reim f.eks. Men på et moderne sprut setter man offsett på trigger så det stemmer overens med den faktiske vinkeln. Med org VR (induktiv) giver og 60-2 svinghjuls trigger, vil det bli tellt pulser for å orientere seg hvor motorn er hen! Fordelen med HAL giver er helt klart at den trigger på Stigende puls, kontra på topp puls på VR. Blir mere nøyaktig slik. Om du ser i boka til E6Xen din ser du HAL effekt pulsen kontra VR pulsen. Så skjønner du fort vorfor det er mere nøyaktig! -Så beste løsningen er to pungter på veiva, og en på kamen. -Enkleste er org VR veiv trigger og svinghjul. -Kompromiss mellom enklest og best vil være begge triggere på org fordeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Sorry for at jeg er sløv. Honeywell 1GT101 industri hallgiver, funker glim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Jeg har kjøpt Haltech E11v2 ECU til T5'n min nå, det er brukt 200mil så jeg håper det er bare å skru på å kjøre, dette er fordelerløst med 5 coiler.. Det var satt opp for en motor på 500hk, men håper det ikke er så vanskelig å forandre på det:confused: :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Er jo ikke nødvendig med trigger på kammen. Ta en sånn giver som sitter clampet på pluggledningen i fra en Volvo 760 med V6 motoren i, vips så er problemet løst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Er jo ikke nødvendig med trigger på kammen. Ta en sånn giver som sitter clampet på pluggledningen i fra en Volvo 760 med V6 motoren i, vips så er problemet løst. Fungerer dårlig på waste spark da! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.