Gå til innhold

Lakkerern lakkerer og kan svare på spørsmål...

Ranger emnet


LAKKERERN

Anbefalte innlegg

Jeg tror personlig dette kommer til å gå nedeom og hjem. Politiet titter titt og ofte innom dette forumet har jeg fått følelsen av..

 

Men men. Litt svart arbeid har aldri skadet noen!

 

er ingen som har nevnt svartarbeid i denne tråden. Lakkereren er villig til å svare på spørsmål og gi tips til oss på bilforumet.

 

Så benytt sjangsen hvis det er noe dere lurer på.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man ikke trenger klarlakk når man lakkerer en bil med oljebasert lakk uten metallic.

 

Blir det et godt nok resultat uten klarlakk?

 

Blir det mye bedre med klarlakk?

 

Bilen er/blir rød og må jo poleres ofte. Har dette noe å si?

 

 

Jeg har tenkt å lakkere bilen selv, og har hørt at det er vanskelig å legge klarlakk uten å få sig i lakken:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lakkere i en carport en gang mens det regna jeg. Det funka ikke så verst. Er ikke så mye fluer i lufta da. Og støvet legger seg på bakken. Men det kom mye vann ut av sprøyta. Regner meg jeg trenger vannfilter på kompressoren eller noe.

 

Vet ikke hva skulle spørre om egentlig. Hehe.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man ikke trenger klarlakk når man lakkerer en bil med oljebasert lakk uten metallic.

 

Blir det et godt nok resultat uten klarlakk?

 

Blir det mye bedre med klarlakk?

 

Bilen er/blir rød og må jo poleres ofte. Har dette noe å si?

 

 

Jeg har tenkt å lakkere bilen selv, og har hørt at det er vanskelig å legge klarlakk uten å få sig i lakken:/

 

Hei du!

 

Man bruker ALDRI oljebasert lakk på bil.

 

Klarlakk behøver man ikke på tett farge, kun på baselakk (Metallic)

 

Det har ikke noe å si om bilen blir rød, og poleres.

 

Det er vanskelig å få det blankt og fint uten sig, og man bør ha et bra sted å stå med riktig temperatur og utstyr!

 

Lykke til! MVh. Lakkerern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lakkere i en carport en gang mens det regna jeg. Det funka ikke så verst. Er ikke så mye fluer i lufta da. Og støvet legger seg på bakken. Men det kom mye vann ut av sprøyta. Regner meg jeg trenger vannfilter på kompressoren eller noe.

 

Vet ikke hva skulle spørre om egentlig. Hehe.

 

hei hei! Man trenger selfølgelig vannavskiller på kompressoren for å fjerne kondensen i lufttanken! Og viktig med null fluer i lufta! hehe!!

 

MVH. Lakkerern :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror personlig dette kommer til å gå nedeom og hjem. Politiet titter titt og ofte innom dette forumet har jeg fått følelsen av..

 

Men men. Litt svart arbeid har aldri skadet noen!

 

hei vemund..jaja de er velkommne til meg,,onkel politi..jeg gjør intet galt..tar bare på meg såkalt "gratisarbeid"hehe hilser til tvillingene HENRIK OG MAGNUS gategutta stå på hilsen Lakkerern Rune w.:fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår