Gå til innhold

Beste bilshampoo

Ranger emnet


golfbil

Anbefalte innlegg

Hva er den beste bilshampooen du har brukt? (det er bare bilpleiegærninger som kan finne på å spørre om noe slikt!)

 

Selv har jeg brukt Meguiar's NXT Car Wash i det siste. Synes den funker bra, selv om den er dyr! Noen som veit om et billig sted å kjøpe denne?

 

Noen som har andre tips til gode bilshampooer? Tenkte muligens å bestille en kanne Hyper Wash, hvis det er brukbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den beste bilshampooen du har brukt? (det er bare bilpleiegærninger som kan finne på å spørre om noe slikt!)

 

Selv har jeg brukt Meguiar's NXT Car Wash i det siste. Synes den funker bra, selv om den er dyr! Noen som veit om et billig sted å kjøpe denne?

 

Noen som har andre tips til gode bilshampooer? Tenkte muligens å bestille en kanne Hyper Wash, hvis det er brukbart.

 

Tja, Bilshampo er viktig det. Holde seg vekk fra kjøkken utstyret.

 

Bruker også NXT wash, den vasker veldig bra, og er veldig drøy (ikke bruk masse). Syntes den gjør lakken litt "tørr" etter vask. Bruker å sprute på QuikDetailer ol etter vask for å få den blank/glatt igjen.

 

Har Poorboys og DuraGloss bilshampo på vei, så skal fortelle deg/dere hva jeg syntes.

 

Andre BRA bilshampoer i Norge? Noen som vet? Har holdt meg til Megs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet bare av Autoglym og Meguiars selv, NXT er veldig populær, selv profesjonelle detailere i usa har gått over til å bruke den. MG og Detailer serien er mer for de som bruker blandingsmaskiner og høytrykk har jeg forstått. Tror nok "tørrheten" rett og slett kommer av at lakken blir skikkelig ren og fjerner alle tilsetninger. En annen ting er også at NXT vasken inneholder polymer så hvis du bruker NXT voks vil den faktisk forsterke den, iallefall teoretisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Gold Class og NXT hjemme. På jobb bruker jeg en vaskevoks ifra Norsk Prol. Jeg mener den heter P21, men litt usikker atm. Den er seff kun egnet som sommervask eller etter en skikkelig vask. Blander den 1:10 da jeg liker att det skummer litt. Som nevnt i en annen tråd, NP skulle hatt en bedre webside.

Siden er ikke noe særlig å rope hurra for, men de har mange produkter jeg så gjerne anbefaler.

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første gangene jeg vasket bil var jeg stokk dum, brukte zalo! Men etter å ha blitt et par år eldre og fått dilla på det her så går det i Meguairs NXT! Er veldig fornøyd med denne og skar holde meg til den. Brukte ei stund Autoglym sin, da den skummet lite blanda jeg den med bittelitt vaskeshampo fra Biltema. Hvor lurt det var er en annen sak!

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første gangene jeg vasket bil var jeg stokk dum, brukte zalo! Men etter å ha blitt et par år eldre og fått dilla på det her så går det i Meguairs NXT! Er veldig fornøyd med denne og skar holde meg til den. Brukte ei stund Autoglym sin, da den skummet lite blanda jeg den med bittelitt vaskeshampo fra Biltema. Hvor lurt det var er en annen sak!

 

Er meningen den ikke skal skumme, akkurat hvorfor vet jeg ikke, men synes autoglyms sin er blandt de beste

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meningen den ikke skal skumme, akkurat hvorfor vet jeg ikke, men synes autoglyms sin er blandt de beste

 

Okei. Da har dem fått til noe bra hvertfall, for man får null skum av autoglym sin. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg MÅ ha mye skum når jeg vasker bil. Både Autoglym og Meguiars sin shampo lukter godt. :) hehe...

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår