"URQuattro" Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Hei. Jeg har veldig store planer om å kjøpe meg en Audi coupe quattro typ85 snart. Planene med denne, er å kjøpe RS2 motor å sette i denne (med chip og ny kam), full sportquattro styling, og mye nytt på understellfronten også. Det jeg da lurer på er om det er mulig å få dette godkjent og hvor mye det vil koste??? På forhånd takk.:cook Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 sikkert ikke lett å få til, hør med audi sentrum kanskje? går jo alltids an å bytte tilbake til vanlig motor før eu-godkjenning :P har forresten en typ85 quattro tilsalgs hvis det skulle være av intresse, er litt småfiks, så egner seg godt til et slikt prosjekt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heff_88 Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 håper du vet hvor mye jobb dette innebærer? ekke bare og sette inn en 20vt motor og sette på noe sportquattro karosseri deler.disse SQ settene er vell i glass fiber også.. så her må du vell skjære av nesten hele orginal bakskjermen og skjøte på glassfiber skjermen.. skyt meg om jeg tar feil.. angående godkjenning av 20vt i Coupe Quattro,så har jeg hørt at det skal la seg gå ann med urquattro RR understell,men jeg er ingen skyndig person på dette,kun hva jeg har hørt. Siter - 80 quattro 5e x 85 Audi Coupe Gt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Ok, får jeg det ikke godkjent så blir det et SINNSYKT bane prosjekt ut av det.. Også en annen heftig bil på veien... Men det sportquattro kittet trur jeg ikke er så ille assa, men men jeg prøver snart ihvartfall.... Takk for svar.... Kommer til å legge ut prosjekttråd når jeg setter igang..:cook Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Men det er en som står tilsalgs på autodb med s2 3b motor, hvordan har han ordan det da?? Med motor bytte før reg?, eller er det lettere med s2 3b eller s4 aan motor enn RS2?? Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Bare så det er sagt så er det ikke kammene som setter begrensningene i en slik motor. Kammene i ADU motoren holder til godt over 400 hk, mens det er det mye annet som ikke gjør. Rådene dine ryker på ca 380hk. Men hvis du allikevel skal gjøre det anbefaler jeg kammer fra 7A motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Bare så det er sagt så er det ikke kammene som setter begrensningene i en slik motor. Kammene i ADU motoren holder til godt over 400 hk, mens det er det mye annet som ikke gjør. Rådene dine ryker på ca 380hk.Men hvis du allikevel skal gjøre det anbefaler jeg kammer fra 7A motor. Ja takker for all info, jeg har litt greie på bil, men er ikke akkurat noe levende leksikon,haha Men jeg skal jo bli motor mekaniker en gang så det bedrer seg nok snart.... Men ca hvor mye hadde det kosta å passere 650-700 hk?? Er bare nysjerrig.. Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Det kommer ann på mange faktorer. Hvilken holdbarhet du vil ha på oppsettet og hva du gjør selv ogsåvidere. Jeg har aldri skrudd på annet enn sugemotorer, men jeg har litt greie på 2.2 20vt så jeg skal prøve å sette opp ei lita liste. Først må du sende bunndel og topp til overhaling. toppen må portes for å få bedre "flow" Du kan bytte ut veiva med ei fra 2.5 diesel. Denne passer rett i og gjør at du får større motorvolum H-profil råder. Nye stempler (eller neddreide orginalstempler) pakningsett nytt grenrør nytt innsug dyser MAP sensor Intercooler Turbo Bensinpumpe bensintrykksregulator wastegate ny eksos (rundt 3 - 3,5") pluss diverse jeg har glemt På dette nivået kan du vel også glemme den orginale spruten. Så datasprut må du ha. (det er ofte dyrt hvis du skal ha noe skikkelig bra) Deretter må bilen mappes og finjusteres. Deretter må understell på bilen oppgraderes. Det sies at drivverket på disse bilene er skuddsikkert, men de tåler ikke slik effekt over tid. Jonus bruker vel modifisert S4 v8 gearkasse i sin 90. prisen på dette skal jeg ikke spekulere i, men jeg tviler på at du kommer unner 100k. Skyt meg om noe er feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Tusen takk for svar. Hvis jeg får evntuelle komplikasjoner med godkjenning av bilen med RS2 motor, så blir det banebil isteden alså, bare med over dobbel effekt. Den hadde kledd en 700 hesters rekkefemmer godt trur jeg. Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Generelt sett skal det IKKE gå an å godkjenne en coupe quattro med urquattro motor og understell (for du skal her godkjenne med 20V turbo motor). Vært en god del om dette på VACN forumet opp igjennom og. Det jeg vet har blitt godkjent i "vanlig" typ 85 er 20V 170hk og 10V turbo på 165hk. Hovedsaklig skal dette være pga konstruksjonsmessige aspekter ved urq vs coupe quattro. MEN, det kan tenkes det finnes noen biltilsyn som ser igjennom fingrene med dette/synes det er teknisk forsvarlig konvertering som er gjort, som muligens kan la dette gå. Hvem, og hvor har ikke jeg peiling på, og mulig det bare er "synsing". Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Får nok ikke dette godkjent så lett her i landet nei, hørt rykter om at noen skal ha klart å godkjenne 2.2 20vt i coupe quattro, men aldri sett noe papirer på dette. På en annen siden så går vel snart 2/3 av alle typ 85 quattroer her i landet med turbo motor eller snart vil og har enda ikke hørt om noen som har møtt på store problemer med dette. Gjerne verdt å forhøre seg litt hos de man setter bilen fra seg hos som skal eu godkjenne, og unngå å havne i alvorlige forsikringstrøbbel... Men... Du bør heller satse på å handle deg en 3b eller aan motor om du skal bygge om, hva som er så magisk med rs2 maskin? bare at det klinger godt? Er jo samme utgangspunkt som andre 20v turbo. Skal du trimme videre på 5'mer fjerner man jo de fleste komponentene som gjør en adu motor til netopp den det er, så spar deg 10000kr og kjøp S2/S4/6 motor. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Det skal godt gjøres å få godkjent motoren, men kittet fåes med tüv papirer. Hvorfor bruke urq RR understellet? Bruk heller s2 coupe understell. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Så det dere sier, er at jeg ikke får godkjent en audi coupe quattro med rs2, s2,s4/s6 motor?? Da må jeg begynne å tenke på å ta i bruk en urq istedenfor da...Men å godkjenne en ur med rs2 motor er ikke noe problem eller??? Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Men å sette inn en 10v turbo fra urquattro eller 200 turbo, det byr vel ikke på så mange komplikasjoner som 20v??? Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 helt riktig. men tviler på at du får godkjent RS2 maskinist i en URQ. Den kommer kun med 220 orginalt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.