mcbanan Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Skal visst nordover en tur til Værnes utenfor Trondheim i heimevernet i slutten av måneden. 6 måneders førstegangstjeneste. Er det noe vits å ha med seg bil, eller får man aldri brukt den? Eller kan det være fint å ha i helgene og om kveldene? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en sei Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Heimevernet i 6 måneder...hmm høres rart ut.. Uansett kjekt med bil om øko..tillater det men det kommer vel også an på hvilken bil du har...Hadde ikke brydd meg om å parkere utenfor leirområdet spesielt i helgene...Mange bamser på og rundt bamses pub, og generelt en god del heimbrentsdrikkende spannhøvv... Kanskje noen fra Stjørdal kan komme med en riktigere og mer objektiv framstilling av forholdene?....i gata.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 6 måneders førstegangstjeneste i HV -> stort antall øvelser i ettertid. Mener jeg å huske. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 jeg var på værnes på rekrut i aug. Hadde ikke bil, men var svært glad for at noen av kameratene mine der hadde det. Kjekt å kjøre til trondhjem, til sverige osv. Jeg hadde tatt med bil hvis jeg var deg. Fint på Pub1 og Bamses ja;) Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Kommer man seg rundt uten bil da? Langt til pubene og butikkene? Aldri vært der oppe før, så vet ikke hvordan geografien er.. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Tar du med bil så må en regne med å bli sjåfør for guttaboys.Med de fordeler/ulemper det innebærer! :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 eller så kan de kjøre deg når du er drita? Tjenester går begge veier.. Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 20 min kjøring til trondheim ca. Du har vel det du trenger i området forsåvidt, men kan fort bli lei av å traske rundt på hell:P Jeg hadde tatt med bilen dit :) Vet ikke hvor intens tjenesten er der men Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimjorgen Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Tror det kan være kjekt å ha med bil om du skal på værnes ja, det meste du trenger ligger vel 10m gåmarsj ifra leiren, men som sagt tidligere 20min til trondheim, og ca 1 time til nærmeste butikk over grensen hos söta bror. Værnes har egen bilparkering til soldater/befal rett utenfor maingate, så regner med bilen får stå i fred der. 10/15min til sentrum, så tror ikke noen fyllefanter orker å gå innom der for å herpe bilen din :) jeg hadde iallefall ikke orka :) Siter 92 Mazda 323 GTR - 310bhp @ 1.3bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Hehe, er det ikke mer enn en time over grensa altså? Fort at det blir noen lyssky smugleraid da ja:D Får se når det nærmer seg hva det blir til. Er så upraktisk å komme seg til trondheim herfra nå om vinteren som sognefjellet er stengt. Går ingen direktebusser, så da er fly eneste mulighet. Men det er jo litt idiotisk når vi får fri og skal hjem og sånt. Er jo ikke alltid det går fly. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimjorgen Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Hehe, er det ikke mer enn en time over grensa altså? Fort at det blir noen lyssky smugleraid da ja:D Får se når det nærmer seg hva det blir til. Er så upraktisk å komme seg til trondheim herfra nå om vinteren som sognefjellet er stengt. Går ingen direktebusser, så da er fly eneste mulighet. Men det er jo litt idiotisk når vi får fri og skal hjem og sånt. Er jo ikke alltid det går fly. ja rundt 1 time til Storlien i Sverige, der nærmeste Konsum ligger. Legg på en time til så er du i Äre, som er en litt større by med systembolag osv:) ja litt smugling må til, har kjørt over grensa der sikkert hundre ganger, aldri så mye som sett en toller ute=) så greit nok:) Siter 92 Mazda 323 GTR - 310bhp @ 1.3bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Høres bra ut!:) Ingen flere her inne som skal til værnes da? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Hvis du har råd så er det gull å ha muligheten til å komme seg litt rundt på fritiden. Gjør det du. Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Er vel ikke så dyrt å ha bilen med? Får vel en hundrelapp i døgnet eller noe sånt av militæret? Holder vel til bensin det:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 hmm.. Lønna i forsvaret er 126kr døgnet. utbetales 2 ganger i mnd. dvs 1890kr *2=3780kr er det du har i mnd. etter 4mnd kan du bli midlertidlig korporal. da får du cola tilegg. 15kr? ekstra per dag. (burde ha vist det i og med at jeg er korporal selv..) Det er ikke noe og bli feit av i alle fall.. Du har og eier bil selv?, da koster det mye og holde den på veien.. hehe Hv vil si det samme som 1 ukes rep hvert år til du blir 40-45 år.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg