kris Skrevet Juli 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2002 Byttet olje på bilen til Mobil 1 Super 10W-40W. Har nå fått masse ventiltikking, kan jo være en tilfeldighet, men jeg hadde ikke det før oljeskiftet. Kjørte da med Castrol Magnatex GTX. Er oljen for tynn?? Noen som har hatt liknende problem?? Golf II GTI 8V Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Juli 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2002 ja du må da se til at du har rett viskositet på oljen.....tykkelsen....blir den for tynn vil den jo ikke smøre noe. ta kan det bli tikking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1GTI Skrevet Juli 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2002 Fyll på Esso Ultron da gir "klokka" seg. Beste oljen for tikkende vag.:D Siter Team dalatrekk rasing 99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic 90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v) 83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs x mange vw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Juli 9, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2002 Har titta i manualen og der står det at 10W-40W skal være riktig... Men hvis den har blitt kjørt på syntet hele tiden, er det kanskje ikke så lurt å bytte til mineral da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Jeg har også fett med ventiltikking på golfen min. En 1.8L GL fra 1986. Hva gjør jeg med dette? Hva er det første og enkleste å teste ut? MÅ ha det vekk =) Det begynner å bli flaut :P Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 hva er den beste olja for våre kjære diesel gutta ? :P Kjører Mobil1 diesel greier :P Syns den tikka mindre med den gamle gode byggmix olja :P Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Jeg har også fett med ventiltikking på golfen min. En 1.8L GL fra 1986. Hva gjør jeg med dette? Hva er det første og enkleste å teste ut? MÅ ha det vekk =) Det begynner å bli flaut :P Bytt løfteran ! :) Enkel sak egentlig Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brækkdans Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Esso Ultron er vell ei full-syntetisk olje? Er ikke det litt tynt på en gammel golf-motor? Har samme problemet selv.. tikker når den er kald.. :hmmmmmmmmm: Siter * 03 VW Passat TDI Highline x 98 Mitsubishi Galant GLX x 93 BMW 525 TDS Touring x 93 Honda Accord Coupe x 91 Audi Coupe 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Jeg bytta ventil løfterne. Tikka ett par minutter, til de hadde fullt seg opp. Nå, tikkefritt. :) Tikker kanskje 1 sekund når jeg skrur den på, sånn at de får fyllt seg opp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 mineralolje <3 Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeanett Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Så, hvis motoren tikker helt til den blir varm, stopper med en gang den er blitt varm, er det da mye som kan bli bedre ved å skifte til en annen olje eller bør løfterne byttes uansett?Bruker nå mobil 1 olje, husker ikke helt akkurat hvilken. Barer lurer.. Jeanett :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Ventilløfterne fyller seg opp i det du starter bilen. De har ett kammer med olje, med ett lite hull der oljen kommer inn/ut. Noen ganger er disse hullene tette. Da tikker det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 jeg kjører på en salig blanding av helsynt og mineralolje med forskjellige viskositeter, tikker ikke hos meg i det hele tatt! ser ingen grunn til å kjøpe dyr olje egentlig, ble fylt på mineral olje pga en liten lekkasje jeg har på bilen som jeg ikke ser noen grunn til å tette! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoemann Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Hmm da tenker jeg at jeg må bytte løfterne ja Siter Min 200sx Solgt, Min tidligere Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 det er korrekt.. å fylle på mineralolje er ingen god løsning.. mer avleiringer i motoren og andre ting. 827 motorene med hydrauliske løftere skal ha syntetisk olje. Tikker de på original viskositet, så bytter man løfterene.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg