Gå til innhold

Phoenix Gold ZPA 0.3 og Cerwin Vega Stroker 15 D t.s eller byttes.. BILLIGT!:)

Ranger emnet


ztinaldoz

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ehm...den er ikkje akkuratt "ihjælkjørt" denne nei...! å den er slettes ikkje sprengt!! det har eg aldri nevnt, for d e den ikkje.. å cerwin vega e kjent for sjuk gode komponenter.. såe...

-91 Honda Accord 2.2i 16v 150 hk

--------------------------------------------

Regionsleder Vestlandet, Club Honda Norway

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig elementet ikke er ihjælspelt, men om du tenker på det faktum at stroker kom for salg i 94/95 og kostet da ca 5000kr for en 15" og hvilke kundegrupper som kjøpte disse elementene, så vil jeg ikke akkurat tro at det er så veldig pent brukt at det gjør noe.

 

jeg har noe vanskelig for å tro at du kjøpte dette fordi det var så meget flott lyd i det da dette ALDRI har vært noe kjennemerke for cervin wega.

 

kan være enig i at disse er noe av det råeste cervin har laga til rånebruk innenfor en fornuftig prisklasse, men når du tenker på at teknologien bak den er 10-15 år gammel så vil ikke jeg si det kan være verdt noe mer enn 1000kr max.

 

med den bruken disse typer elementer får har det lite å si om det er 4 eller 13år gammelt mht den skaden det har og det påkostet man må påregne for å få fikset dette....

 

synd å si det, men det samme gjelder også for forsterkeren din og di bud du ser ut til å få her er faktisk ganske bra spør du mæ...

 

vil syns det vil være rart og at du er heldig om du får noe mer for utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

............... flott lyd i det da dette ALDRI har vært noe kjennemerke for cervin wega.

 

Sorry Mac, men den orginale Strokeren er i USA, UK og andre land kjent som en MEGET god SQL sub. Det var bare det at ingen i Norge forsto dette da den var i salg utenom en håndfull personer. Jeg hadde selv en 12" i portet kasse den gangen den var ny p.g.a lydkvaliteten. Drev den med en PG MS2125 og det spilte pent og høyt.

 

Hilsen en old school bilstereo freak fra bartebyen ;)

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Mac, men den orginale Strokeren er i USA, UK og andre land kjent som en MEGET god SQL sub. Det var bare det at ingen i Norge forsto dette da den var i salg utenom en håndfull personer. Jeg hadde selv en 12" i portet kasse den gangen den var ny p.g.a lydkvaliteten. Drev den med en PG MS2125 og det spilte pent og høyt.

 

Hilsen en old school bilstereo freak fra bartebyen ;)

 

er noget rart at cervin som produsent aldri har markedsført seg selv med flott lyd da....

di markedsfører sæ sjøl med at ingen slår di hva "too be played load" gjelder...

 

har hatt mye cervin i min ungdom jeg å, men må ærlig si at sist jeg hadde noen til prøve orka æ desverre ikke bråket fra di....

 

nærmeste jeg har hørt cervin spelle pent var med dc15 med en mark & levinson forsterker på. den kostet 90 000kr. og dette er vel ikke hva "vanlige" mennesker har råa til å koste på i lyd vil æ tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er noget rart at cervin som produsent aldri har markedsført seg selv med flott lyd da....

di markedsfører sæ sjøl med at ingen slår di hva "too be played load" gjelder...

 

har hatt mye cervin i min ungdom jeg å, men må ærlig si at sist jeg hadde noen til prøve orka æ desverre ikke bråket fra di....

 

nærmeste jeg har hørt cervin spelle pent var med dc15 med en mark & levinson forsterker på. den kostet 90 000kr. og dette er vel ikke hva "vanlige" mennesker har råa til å koste på i lyd vil æ tro...

 

Det stemmer jo at de har markedsført seg som et merke som lager komponenter som kan spille høyt, men det er ikke dermed sagt at det ikke kan spille pent også. Det som er problemet er den norske handlemønsteret. Vi er så sære/redde at vi ikke tør å stole på våre egne ører. Og når da CV blir stemplet, slik som du gjør, vil ingen forstå at enkelte av deres produkter faktisk kan spille meget pent i rett kombinasjon. Som sagt har jeg selv brukt en 12" i en portet kasse til SQ, men har også bygd en SPL Golf I med 4 x 15" og 2 x 18" strokere og tre ZPA 0.5 i. Man må bygge etter hva man er på jakt etter og stole på egne ører og kunnskaper.

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta det helt med ro. det er nok kun mine egne ører jeg stoler på iht lyd. har drevet med lyd og lydkomponenter privat og litt med proffutstyr i forskjellige prisklasser i 16år snart så har liten grunn til å bli "påvirket" av hva andre sier meg om lyd og lydegenskaper til de anlegg jeg har hatt kjennskap med.

 

jeg har hjemme hatt 4forskjellige par med cervin høytalere og har vært fornøyd med trøkket da dette var formålet med de høytalerne, men pent har ingen av dem spelt.

 

jeg hadde et par cervin høytalere engang og var oppe hos en bekjent og fikk meg en demo av noen gamle jbl høyalere han hadde ståanes... etter å ha hørt dem hadde jeg mest lyst til å dra hjem å kaste cervin høyt mine...

 

jeg hadde engang 2x12 cervin i bilen og har nå 1stk12" jbl i bilen å jeg må nå absolutt si at jeg er meget mer fornøyd med jbl jeg har idag....

 

hadde engang et par 40w jbl høytalere som jeg fikk til å pøse inn full guffe fra en hk avr7000... di spelte knallhardt, men reint. tviler på at noen tilsvarende cervin høytalere hadde gjort det samme...

 

så: i mine ører speller ikke cervin pent desverre, men di skal absolutt ha det at de er vel sikkert noe av de bedre partyhøytalerne til "budsjettøkonomi"..

 

:-):thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår