poitdexter Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 hehe, hadde ikke tenkt så langt! Kanskje dette ikke blir så dyrt likevel;) Hvet noen om noe diff. man kan bruke? På linken jeg la ut holder diffen bare til 300hk som dere kanskje leste. Det hadde jo vert litt morro å klatre litt høyere når man først skal ha turbo:D Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Vi er en gjeng som skal gå sammen og bestille quaife sperre differ, er vel 3-5 folk hittil, fra england, og jo flere jo billigere forhåpentligvis, så hvis du har penger før november/desember så er det bare å hoppe på toget :) Og hvis du tar livet av en quaife diff så får du en premie av meg :) Og skal du ha 400 hester så holder det nok ikke med bladfjører og trommler.. Så det koster nok mere en de 20 000kronene en cossie motor koster.. og rotta til dahlbekk tar du nok ikke... da må du isåfall bygge om til 4wd og mekke understellet helt verst.. MEn hold oss for all del oppdatert da :D og prisen på quaife diffen ligger mellom 5 og 7000kroner. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 liten mulighet å ta dalmøkk ja.. men hva med denne engelske her rover 4500cc transplant,forged pistons,big valve heads, hybrid nitrous cam, 600cfm pump holley, two stage nitrous--- 0-60 mph: 3.3 sek 0-100mph: 8.46 1/4 mile:11.84 ikke værst for noe som ikke koster all verden.... eller hur... fins sikkert råerer da.. dette var en mk 1 escort.... ganske vilt da martin hadland kjører 0-60 på3.38m 4wd!!! husk at escorten hadde 2wd!!! hadland har en esc cossie med 513 hk her da, men har oppgradert endel senere.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESCORT MK1 COSWORTH Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 vis ikke den skal brukes til annet en bane kjøring så sett in en mazda wankel trur de heter 13b de får du jo over 300hk i og veier ikke noe trur ikke prisen er så ille heller holder på med escort mk1 med cosworth selv det blir fort dyrt med bremser og understel har sett noen escorter fra england med wankel det skal gå veldig godt Siter 70 escort mk1 rs 2000 - 74 escort mk1 cosworth - 89 transit cosworth 73 dodge challenger 440 magnum - 85 gmc pick up step side 98 golf - 86 nissan patrol - 88 ford sierra coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Det var heftige tall for en sugemotor! Får kanskje litt bobbelt moral her nå, men har du noen linker escorter med v8èren? Hvordan blir det å få alt til å passe med cosworth motor og quaife diff? Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Originally posted by 2002ti Hvordan blir det å få alt til å passe med cosworth motor og quaife diff? Du bruker bare en atlas aksling, og en gr. 4 mellomaksling som bør kortes ned ett par cm så skal den gå rett på cossie girkassa. Har bare lest om dette, har null erfaring med å gjøre dette selv.. Men sørg for all del å ha råder i escorten a gitt :) Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 ESCORT MK1 COSWORTH: Du sier det blir dyrt med understell, men er det noe spesielt man må ha som trekker opp? Jeg hadde tenkt ca. 10 000kr til bremser (wilwood tenkte jeg) 5000kr til foringer og stag. og 10-15 000 til dempere med skikkelige frærbein osv. Hvet du om noe mer? så jeg slipper å få noen store overaskelser... Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Må ha en skikkelig bakaksel+ sperre... wattlink, 4 link... disse delene har brukbare priser i england, men koster blod i norge.. Må nok ha tårn bak , da enten med fjørbein eller bruke slipper bladfjær med stående demper... har man ikke 4 link og div kan en glemme å få effekten ned i bakken.... det orginale hjul opphenget bak på en escort rs er beregnet til ca 130 hk.. etter det føles det som lapskaus... det som er mest jobb er å sveise inn tårn til fjørbein eller dempere bak pluss kassene til 4 link.. disse kassene har jeg sett flere ganger blitt litt feil plassert.... vil oxo anbefale å lage bedre plass til bakaksel mellom 4 link kassene... disse tinga koster ikke altfor mye , men er tidkrevende...:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 har ingen linker til escorten, men dataene er oppgitt i performance ford da de testet den... forøvrig den raskeste forden de hadde testet til da... old school da selvsagt... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESCORT MK1 COSWORTH Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 de bilene som er godkjent som jeg vet om er det 4link,watlink,turret kit(stående demper kasser),bur,forsterket karrosseri,stor atlas eller rs aksel de holder vist greit vis du ikke prøver og drepe de,world cup travers,store bremser det vil si vis du bygger etter gr4 escort homoligering eller bedre da skal ikke det være noe problem med godkjening men du bæø ha homoligerings papirer og vise til for biltilsynet kan ikke vite alt om alle biler delene kan kjøpes hos rally design i england dette vil du spare mange tusen kr på ca halv pris av kollevold og delene har du etter 3-5 dager på døra er veldig godt fornøyd med det jeg har kjøpt fra rally design Siter 70 escort mk1 rs 2000 - 74 escort mk1 cosworth - 89 transit cosworth 73 dodge challenger 440 magnum - 85 gmc pick up step side 98 golf - 86 nissan patrol - 88 ford sierra coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 ok! Var ikke sikker på om man trengte 4 link og wattlink. Jeg har ikke så mye erfaring, mer teoretisk kunnskap. Jeg har tilgang til garage, men kan ikke sveise selv. Hvis det er veldig mye sveising, annbefaler du da bare å gi opp? Eller er det mulig å få sveisingen satt bort uten at det koster skjorta? Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESCORT MK1 COSWORTH Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 vis du skal kjøre med cossi girkasse så må du sveise inn ny tunnel i gulvet også min erfaring er på escort angående rust er vis ikke bilen er ned plukket så den er lett og se over og det er mye utvendig vil du få deg en overraskelse når den er nedplukket for de ruster for det meste innenfra og ut vis det ikke er utvendige skader som har forårsaket rusten 2002ti du kan ringe meg på 90091552 vis du vil og jeg kan fortelle deg det du må eventuelt se etter for og ikke kjøpe deg for mye arbeid vis ikke du kan sveise selv så er det som regel mange timer sveising på en escort og vis du ikke har en kammerat som er bil kyndig sveiser som kan hjelpe deg billig så ikke begyn på dette for det blir dyrt uten og ha sett bilen men med noe sveise arbeid i karrosseri +bur+4 link+watlink+turret kit så snakker vi i hverfall om minst 50 timer sveising og platearbeid Siter 70 escort mk1 rs 2000 - 74 escort mk1 cosworth - 89 transit cosworth 73 dodge challenger 440 magnum - 85 gmc pick up step side 98 golf - 86 nissan patrol - 88 ford sierra coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 jeg skjønner...kjipt at det skal være så vanvittig mye arbeid. Er det ok om jeg ringer om en times tid? Dette er kanskje litt feil sted å spørre om det, men siden vi allerede er inne på det. Hva med å kjøpe en cosworth fra for eksempel Tyskland og setter over delene til en sierra? Er jo litt jobb da, men det er jo litt av morroa;) Det må jo vertfall bli en god del billigere enn å kjøpe ny cosworth i Norge Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 23, 2003 Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 I det nyeste cars and car conversions har de en reportasje om en nyutviklet motor som er ekstremt lett.. er en v8 motorsykkel motor.. Nylagd blokk, men med topper fra en mc motor.. gir 300 ekte hk... Kanskje noe å tenke på i en escort? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Turismo 3 Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 nei vær så snil... v8 har ikke noe å gjøre i escort, cossie eller bda skal cære i escort!!! de zakspeed motorene går til nød.. 1,4 l og 580 hk.. (kanskje litt vondt å få tak i da...) Siter 88 Ford Sierra Rs Cosworth 2wd 75 Ford Escort MK2 RS2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.