Galskap2k Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 har ett amperemeter fra biltema, har tenkt og koble det for og måle hvor mye strøm som går til forsterker'ne! så jeg lurer på, skal den seriekobles på den store strømledninga, jeg bruker en 30 kvadrats strømkabel, og lurer på om amperemetert holder, eller klarer og levere strømmen videre? Siter Mitt E36 turbo Prosjekt Man har alltids vinkelsliper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Når du måler VOLT så paralell kobler du, når du skal måle strøm(amper) Så seriekobler du. Du må forsikre deg om at instrumentet ditt tåler så mye som går i den kretsen, og husk likestrøm;) Hvis instrumentet ikke tåler strømmen i kretsen så POFF. *Dra på Biltema og kjøpe nytt* Lykke til!:) Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 bruk tang amp.meter.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap2k Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 ja veit den skal seriekobles, og har desverre ikkeno tangamperemeter. men det står jo på den ampereklokka att den måler opptil 60 AMP, og det er jo mer enn nok, når sikringa er på 30! så jeg prøver det jeg :) Siter Mitt E36 turbo Prosjekt Man har alltids vinkelsliper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 bruk tang amp.meter.. Den syns jeg du skal forklare nærmere, og gi meg link. Aldri hørt om TANG amper meter... Mitt tips; Universalinstrument;) Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap2k Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 tangamperemeter er ett måleinstrument, du kobler på en av lederne i en ledning. og den måler ampere ved hjelp av ett elektromagnetisk felt, uten og måtte bryte kabelen. Siter Mitt E36 turbo Prosjekt Man har alltids vinkelsliper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 tangamperemeter er ett måleinstrument, du kobler på en av lederne i en ledning. og den måler ampere ved hjelp av ett elektromagnetisk felt, uten og måtte bryte kabelen. Høres logisk ut, men hva er målenøyaktigheten på dette instrumentet i forhold til et amper/universal instrument? Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 er ikke noe nevneverdig unøyaktigheter. med minder det e noe biltema greier til 50kr. et multimeter måler 20-50amp maks men en strøm tang som det så fint kalles måler op mot 500amp++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Høres logisk ut, men hva er målenøyaktigheten på dette instrumentet i forhold til et amper/universal instrument? Svært nøyaktig på de jeg bruker, har målt opp til 0,05A i forskjell, det duger, men vet jo ikke hvilket apparat som evt målte feil da, hehe... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Høres logisk ut, men hva er målenøyaktigheten på dette instrumentet i forhold til et amper/universal instrument? Det er MEGET nøyaktig! Brukest for det meste av elektrikere og slikt. (Høyspent). De finnest jo i flere utgaver.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Jeg ville hvertfall driti i å bruke et standard multimeter for å måle strømmen forsterkeren trekker, siden de fleste slike er sikret m/ 10A. Det holder ikke lenge... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Høres logisk ut, men hva er målenøyaktigheten på dette instrumentet i forhold til et amper/universal instrument? Mitt er +/- 2,8 %. Da kan jeg måle opp til 800 A RMS AC/DC :) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap2k Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 da har jeg montert det på, og det fungerte en stund, helt til det begynte og komme bortimot en 40 AMP. da ble hele greia kortslutta og amperemeteret bare kortslutter ledninga på ett vis.. sikringa går ihvertfall! dritt:P så tror jeg dropper tanken på amperemeter! :) Siter Mitt E36 turbo Prosjekt Man har alltids vinkelsliper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 hehe... måtte bare skjee det... slike billige strøm målere består enten av en motstand i serie med strøm kablen eller en spole i serie med nevnte strøm kablen... og dette tåler ikke den strøm belastningen som anlegget trekker -fordi det blir for stor spenningsfall over disse målerne og da blir det trekkt enda mer strøm for å kompensere for spenningfallet osv... Den "mest riktig" måle metoden er med strøm tang self :) da det ikke settes noe som helst motstand i serie med strømkablen -selv om teorisk dette skal være "mindre nøyaktig". Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Tror egentlig greia her var å få montert inn et fast amperemeter som kunne vise strømmen som forsterkerene trekker, å det for litt harry faktor og show off :P Å ikke som det virker som de fleste her tror for å regne på tekninske fakta :P Stikk innom noen som kan bilstereo eller amperemetere så kan du altids få tak på no som kan funke, i stede for det biltema rælet. :P Lykke til! Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg