Gå til innhold

Show anlegg

Ranger emnet


morten pettesen

Anbefalte innlegg

Var ute en tur på byen i går, å vi begynnte å snakke om hva slags anlegg som virkelig ville imponert i en show bil.

Hva slags oppsett og lyd?

F.eks 1 18" kontra 10 x 10".

2 18" på en blokk kontra 10 x 10" på en blokk.

Høyt?

Brutalt?

Veldig dypt med kontroll?

Hair trick?

Såpass Sq at du føler du er i studio når lukker øya?

 

Kom med innspill :)

 

(Denne er ikke myntet til noen spes bil eller oppsett! Just 4 fun)

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2*18" med mange forsterkerë og alt for mye watt,

eller som du sier 10stk 10" på en grei forsterker.

Begge deler må selvfølgelig flytte kvalmende mengder luft.. Hairtrick er jo sikkert gøy.. (noen i norge som gjør det?)

 

Men selv er jeg ikke noe bass hue og vil gjørne ha Sqw men for show så funker lydtrykk bedre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at de tenkte "fasefeil?" nå de bygget den bilen. Hehe.

Var nok heller "få folk til å få hake-slepp" bygg

 

Jepp :)

 

Tallet...132 eller hva det var... er et gøyalt tall :)

 

For å svare på tråden din så må jeg si at en bil som klarer å spille høyt, på ei messe f.eks, uten at det vrenger og skjærer i ørene og med bass som du kjenner. Bassen skal ikke være rumlete men være litt punch i.

 

Min mening :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at jo mindre komponenter som blir brukt, jo mere gøy er det å få det til å spille sq, tøft, eller db. så for min del så vil et komposett fremi bilen (og et baki) samt en sub eller to, imponere meg mere enn drøssevis av mye utstyr.

 

den bilen som har imonert meg med å spille høyt, rent og brutalt er en viss golf som ble bygd på Tynset for noen år tilbake. var vel fido 8kenneth) som bygd den. der var det dobbelt frontsett fremi bilen, samt noen bassere baki.

 

men som sagt smak og behag. noen liker mora og andre er mere enn godt nok fornøyd med dattera....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He He.. Den golfen flyttet nesten fysisk på seg når den spillte, ellers så funker jo skoda`n da, ellers så har det anlegget du hadde i carinan med Zapco imponert meg :-D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg ha satt opp ett show anlegg uten å tenke på kronebeløpet så hadde jeg vurdert 3 stk MX 18" med 2x4ohms spoler. og hatt 1 stk XXX10000 forstkerer

 

Samt AD MM frontsett :-d

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutalt... hm... *smaker på ordet*

 

Mye i lite? Eller veldig mye i litt mer? Omtrent slik..

 

Men er show bare dunkdunk, eller kan det faktisk være litt utseendet også..? hmm.. :boxers

 

I så tilfelle... hva slags utseendet får folk til å sperre opp øynene?

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hadde vært litt show å putta f.eks 2 18" kicker solo-x baki en golf UTEN å fjerne baksetene å nok forsterker kraft til å drive dem maximalt å enda litt til, så bakruta slår sprekker å folk som står på utsia skygger unna i frykt for å spy...:P de syns jeg er en showbil...

 

brutalt å jævli;P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår