Gå til innhold

Poleringsmaskin - Cyclo, G100 ?

Ranger emnet


golfbil

Anbefalte innlegg

6,5" * 25,4mm = 165.1 mm... regner med det skal gå greit med 6,5" padder på en 125 mm plate. Hvor stor plate er det på G100 f.eks?

 

Som sagt så er det flere som bruker PEX400AE, blant annet i Europa/Østen/Australia - rett og slett fordi det er mye enklere å få tak i enn en G100. I utgangspunktet skal den gjøre akkurat samme jobben, det er 5mm eksenter på den, som skal være nok til å fjerne de aller fleste defektene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden disse maskinene gjør noe drastisk annet enn bare å snurre rundt er det nok større forskjell en man kanskje har lyst å innrømme hvis man ikke ser for seg andre alternativer. Har hatt folk som har prøvd flere andre maskiner som har vært over seg av begeistring for PC/MG maskina for eksempel. Men selvsagt, pris er jo en begrensning av og til.

 

Jeg bestemte meg for at jeg skulle ha det beste koste hva det koste ville når jeg shoppa, og det har jeg nå :) Har prøvd fest tools maskina, grei nok men mer tungvint å jobbe med, cycloen synes jeg bare var ekstremt klumpete og tungvint men boschen skal jeg ikke skryte på meg å prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden disse maskinene gjør noe drastisk annet enn bare å snurre rundt er det nok større forskjell en man kanskje har lyst å innrømme hvis man ikke ser for seg andre alternativer.

Øhh.. hva mener du, egentlig? Det er jo en eksentermaskin, akkurat som PC/G100.. 5mm eksenterbevegelse på begge, hvis jeg ikke tar helt feil. Eneste forskjellen vil eventuelt være hastigheten, men den er også stillbar.

 

Skal uansett prøve, og tipper det kommer til å gå ganske greit siden mange andre bruker den også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- nøyaktighet

- styrke på motor

- hvor raskt den stopper om motstanden blir farlig stor

- utforming

- vekt

- balanse

 

osv, the list goes on. Hvis det hadde vært så greit som å si at at alle maskiner med samme utslag ville jo enhver motor med samme litervolum også vært likt ;)

 

Er sikkert en grei maskin som sagt, husk bare å ikke ha for store forventninger. Samt at "mange" er relativt :)

 

OBS: ser nå at den maskinen du nevner jo er en eksenterslipermaskin og at den har faretruende høy hastighet. G100 maskinen opererer fra 2500 og anbefalt gjennomsnittsstilling er 3000 og 4000. Denne bosch maskinen starter først på 5000! Denne maskinen krever derfor at du er mye mer forsiktig!

 

Du kan heller ikke bytte backingplate ser det ut til siden den sitter fast på selve maskinen istedet for å stikke ut og være montert som på en drill. Da har du litt færre valg i forhold til pads. Er forskjell på maskiner lagd for polering og maskiner lagd for å slipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS: ser nå at den maskinen du nevner jo er en eksenterslipermaskin og at den har faretruende høy hastighet. G100 maskinen opererer fra 2500 og anbefalt gjennomsnittsstilling er 3000 og 4000. Denne bosch maskinen starter først på 5000! Denne maskinen krever derfor at du er mye mer forsiktig!

 

Du kan heller ikke bytte backingplate ser det ut til siden den sitter fast på selve maskinen istedet for å stikke ut og være montert som på en drill. Da har du litt færre valg i forhold til pads. Er forskjell på maskiner lagd for polering og maskiner lagd for å slipe.

Backingplate sitter fast, men hvorfor skal man bytte hvis man får festet pads likevel? Skal nok gå rimelig greit å få et resultat jeg kommer til å bli fornøyd med, bare se her: http://www.detailparadise.com.au/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=958#958

Porter-Cable maskinen er forresten en slipemaskin det også, som er 'adoptert' og tatt i bruk av bilpleiefolk. Etter det jeg har lest, så har PC såkalt "forced rotation" som gjør at man ikke kan sammenligne hastigheten direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt nyfiken på den PEX saken jeg oxo. Men det ble PC. Fant ut idag att Applied(maxwax) selger Rupes maskiner. De har både roterende og eksentriske maskiner. Har en gammel Rupes roterende og kan si att det virker til å være ett kvalitetsmerke. Men Makita 9227 (roterende) er min favoritt der. Skal bli gøy å se/høre hva du tror om PEX Golfbil. Om du vil kan du sikkert få låne Cyclon min, å teste den ut om du vil. Har plenty med pads til den oxo. Bare gi meg en mld.

 

Håvard :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinjunglen får oss bilpleiere kan man bli gal av...hehe

Og pengene forsvinner fort gitt...

 

Selv sitter jeg med Makita 9227, G100 og Cyclo...med da en haug tilhørende pads. Og må bite litt i det sure eple, for etter å fått prøvd Cycloen skikkelig så fikk jeg et litt anna inntrykk...men uansett, G100 er lettere å komme til på på mindre paneler og slikt, så jeg har startet å bruke litt combo når det gjelder maskiner...

 

Så golfbil, er nok ikke lenge føre du også blir tvangsinlagt, slik som oss andre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg regner med at jeg er på god vei til å bli fullstendig gal alacocaina

Skal prøve å lage en liten review av den PEX-maskinen når jeg får tatt den i bruk, det fulgte med en skumpad og en slags lammeulls-greie, men vet ikke om jeg tør ta dem i bruk. Må uansett vente til jeg får godsakene tilsendt :D

 

Takk for tilbudet, Meguiar's Fan - kan hende jeg må ta deg på ordet en dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår