Gå til innhold

Poleringsmaskin - Cyclo, G100 ?

Ranger emnet


golfbil

Anbefalte innlegg

Jeg har innsett at jeg er håpløst fortapt allerede. Det tok ikke lang tid.

 

En annen ting jeg har innsett, er at jeg muligens har behov for en maskin som kan fjerne litt swirls. Har fått med meg at Biltema har en kopi av denne Cyclo-maskinen, men vil den gjøre jobben i det hele tatt? Må jeg gå til innkjøp av en dyrere maskin, og hva slags maskin bør man da kikke etter? Hva trenger man av pads? Hvor får man eventuelt tak i maskin og pads her i Norge? Noen som selger? Noen som leier ut?

 

En annen ting er at jeg antageligvis må gå til innkjøp av flere midler.. hehe hva trenger man for å fjerne swirls? Er det kurant å gjøre det for hånd med f.eks. Meguiar's Scratch X, eller vil det ta sinnsykt lang tid?

 

 

Håper på endel gode svar her fra andre gærninger.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har den Kopien selv, har ikke brukt den såååå mye etter at jeg kjøpte Meguiars (PC) maskin av nOstra (konge).

 

Maskinen er helt ok den, men jeg kjøpte Cyclo pads til den (3 typer) som gjør MYE mht finish. Men maskinen er bra den som en start, seriøse maskiner ligger på 3000,- og oppover.

 

Skritt videre er vel Meguiars MG serien. Der finner du ALT du trenger til swirls, polish, sealer mm.

 

http://www.meguiars.no/default.asp?uid=29&CID=29

 

Legg merke til "bruksmåte" der er det om den brukes til osilerende, roterende eller hånd.

 

Du kan vel legge på ScratchX med biltema maskinen mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt rundt, så er vel Meguiar's sin G-100A den samme som PC, bortsett fra at Meguiar's sin maskin leveres med 'backing pad' og livstidsgaranti i tillegg..

 

Jeg tror at en G-100A/PC eller tilsvarende vil være det rette valget. Men finnes det noen maskiner i salg her i Norge som gjør samme jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig den er grei, ikke vet jeg. Vet at de som kjøper europeiske maskiner foretrekker Fest Tools. Koster vel en 4-5000 den tror jeg hvis jeg ikke husker feil (som jeg godt mulig kan) :)

 

Har tatt 2300 inkl backingplate (borrelås), en 6,5" poleringspute og omformer. Men er ikke neo jeg har inne akkurat nå for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! 4-5 tusen blir rett og slett litt i meste laget for min del, ihvertfall for en maskin som kun skal brukes til bilpleie på min egen bil.. det er klart, skulle jeg drevet med det profesjonelt ville det sikkert forsvart investeringen.

 

PEX400AE kan fås for under tusenlappen, og har jo hastighetsreguleringen og 125mm festeplate med borrelås for pads. i tillegg har jeg mulighet for å øve meg på gamle pansere/skjermer før jeg setter igang på min egen bil... på meguiarsonline er det flere som bruker den med gode resultater, så jeg regner vel kanskje med at den skal være god nok for meg også :)

 

Jeg har vel egentlig bestemt meg for å prøve den PEX400AE maskinen.. hehe må bare få tak i pads nå, sånn at jeg får satt igang fortest mulig! Klør i fingra!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da bør du bytte ut backingplaten siden de beste putene er å få tak i kun i 6,5 og 8". Meguiars ftw! ;) Neida, finnes sikkert mye annet bra også, men jeg tørr ikke ta sjanser på å finne det ut med min egen bil. Kjekt å ha panser og diverse liggende som man kan leke seg med, har selv en skjerm med samme lakk som min egen bil jeg har tenkt å lekt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår