Megamann89 Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Hei er det noen som kan si meg forskjellene på disse biltypene ?. Hva som er forskjelig i motorene osv. Hva må gjøres for å bygge pm en 90 Hk TDI til en 110 TDI (1994-1996) Mvh Alexander Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Du må bytte turbo hvertfall og sikkert hjernen også. Jeg ville ikke giddet og gjort alt det der. Ville fått noen til og loddet inn en ny chip i hjernen. Mer enn godt nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalven_racing Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 skru opp turbotrykket, husker ikke hvor man man kan justere det opp uten att motoren tar noen spesiel skade av det. men da vil du få rundt 105 hk, Siter 98 VW Passat TDI (solgt) 89 Audi 1.6 TD (solgt) 86 VW Golf 1.8 (spiker) 85 VW Golf 1.6 (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 skru opp turbotrykket, husker ikke hvor man man kan justere det opp uten att motoren tar noen spesiel skade av det. men da vil du få rundt 105 hk, Takk for tipset. kan man chippe den da i tilegg til at men skrur opp turbo trukket uten at motoren tar noe skade av det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Takk for tipset. kan man chippe den da i tilegg til at men skrur opp turbo trukket uten at motoren tar noe skade av det ? er gjerne det som er selve chippingen:) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mission Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 110hk har vel variabel turbingeometri. Så denne må byttes. I tillegg er det vel større dyser på 110hk. Og så må hjernen mappes om etter at dette er byttet. Er i allefall det jeg har hørt om. Siter - Audi A4 B8 TFSI - - Hjemmesiden min- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWfan Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Det er litt mere forskjell på 90hk og 110hk,u har f.eks 5 bolt på 110hk. Det letteste er egentlig en chip. jeg hadde en 90hk en gang og da kjøpte jeg en powerboks hos dinbil.com,kosta 1895kr. Ble en merkbar forskjell,enkelt og greit. Lykke til Siter 2006 Passat 2,0 TDi Highline Konebil 2006 Passat 2,0 TDI R-Line 1999 Transporter 2,5 Tdi Syncro 1956 Opel Kapitan,1967 Opel Rekord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Det er litt mere forskjell på 90hk og 110hk,u har f.eks 5 bolt på 110hk. Det letteste er egentlig en chip. jeg hadde en 90hk en gang og da kjøpte jeg en powerboks hos dinbil.com,kosta 1895kr. Ble en merkbar forskjell,enkelt og greit.Lykke til Takk for alle svarene. Hva må gjøres for å stille opp turbo trykke og hvor mye kan jeg stille det opp ? Går det ikke ann å chippen den i tilleg at du stiller opp turbo trykket ?. Eller blir å sette opp turbo tryket nove av det somme som å chippe den ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mission Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Når du chipper en bil får du høyere turbotrykk. Det er det som er "hoved delen" ved en chip. Derfor du kan hente så mye mer på en turbo bil framfor en sugemotor ved chip. Pluss at ved en chip så blir vel alt det andre også optimalisert og justert(bensin/dieseltrykk/tiptronic for de som har det osv) Powerboks gjør vel bortimot det samme som en chip, men går vel ikke lite mye i "dybden" som en chip. Er i allefall slik som jeg har forstått det. Bare å rette meg noen om jeg tar feil på noe. Siter - Audi A4 B8 TFSI - - Hjemmesiden min- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Når du chipper en bil får du høyere turbotrykk. Det er det som er "hoved delen" ved en chip. Derfor du kan hente så mye mer på en turbo bil framfor en sugemotor ved chip. Pluss at ved en chip så blir vel alt det andre også optimalisert og justert(bensin/dieseltrykk/tiptronic for de som har det osv)Powerboks gjør vel bortimot det samme som en chip, men går vel ikke lite mye i "dybden" som en chip. Er i allefall slik som jeg har forstått det. Bare å rette meg noen om jeg tar feil på noe. Takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg