Gå til innhold

Kommer inn vann igjenom gulvvarmen

Ranger emnet


MariusB

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har en 88 Opel Omega 2.0cd. For 2 mnd siden så var jeg ute i bilen og sjekket om alt var bra med bilen. Jeg fikk bilen av mutter'n for 1 år siden og siden den gang har bilen stått rolig.

 

Det har kommet inn vann ifra fotvarmen i bilen. Når mutter'n hadde bilen så var den plaget med mye dugg osv innvendig. Når folk satt på med oss så sa dem at det luktet nesten frostveske inne i bilen.

 

Jeg startet den opp her for litt siden og når den startet så røyk det bare opp fra golvet å opp fra varmen i frontruten. Var som en dampmaskin hele bilen, rutene ble bare mer duggete og duggete.

 

 

Min stefar har litt peiling på bil og han sier at det er radiatoren til varmeapparatet som har tatt kveld. Kan være en lekasje der som har vært der en god stund.

 

Kan det være det som er feilen ? Noen andre som har hatt lignende feil med sin opel ? :P

 

 

PS: Når bilen blir ca 70-90 grader på termostaten begynner bilen og fjuske, høres ut som den går på 2 sylindre, Gir mann litt gass så stopper bilen.

 

Hva kan dette være

 

Send meg gjerne en PM hvis du/dere vet hva som kan være årsaken til dette :)

 

 

MVH Marius

MVH Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første da så var det med Skropel en spøk.

For det andre så vil jeg bare vite om noen andre har hatt det samme problemet med sin Opel. For som jeg skrev i teksen så var det lukt av frostveske i bilen når mutter'n brukte bilen og. Kunne heller har tenkt meg et svar istede for DUMBASS.

 

Takk for en hyggelig velkomst på bilforumet

 

 

 

PS: Noen som har skiftet Radiator på en Opel Omega før ?

 

 

MVH Marius

MVH Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første da så var det med Skropel en spøk.

For det andre så vil jeg bare vite om noen andre har hatt det samme problemet med sin Opel. For som jeg skrev i teksen så var det lukt av frostveske i bilen når mutter'n brukte bilen og. Kunne heller har tenkt meg et svar istede for DUMBASS.

 

Takk for en hyggelig velkomst på bilforumet

 

 

 

PS: Noen som har skiftet Radiator på en Opel Omega før ?

 

 

MVH Marius

 

 

Beklager men jeg ble provesert, (slik er jeg :violin: )

 

Men Velkommen til bilforumet, net..her er det masse som skjer:helpme:

 

Neida,,,

 

Det lukter frostveske? har du luktet det før? eller er det bare en forrviret mor som ikke lukter forsjell på mugg fukt og kjøleveske?

 

Det lukter hugg i min omega A også men veit ikke hvor det kommer fra, og det dogger som faen i hele bilen hehe men men starter den , er jeg fornøyd :violin:

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter med mye det samme i min bil, her dugger det og det kommer røyk ut av ventilasjonsanlegget, jeg har kikket litt på varmeapparatet og der var det fylt opp med vann så du kan jo kanskje sjekke dette, om det ligger vann der og få staket opp slik at det ikke ligger vann på selve varmeapp.

 

Apparatet ligger rett under vindusviskerene under ett deksel og det er ikke så vanskelig å komme til, bare å stikke hånden nedi å sjekke.

 

Noe mer om apparatet, og hvorfor det ikke fungerer har jeg ikke funnet ut men jobber med saken.

 

 

Røyken som kommer inn vil jeg tro er det samme som i min bil der det er væske som tideligere nevnt ligger oppi med varmeapparatet som blir varmet opp der dampen kommer inn i coupen.

 

det er ihvertfall min teori :)

Saab 9-5 aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæther Racing: Jeg overlever :) Ja når vi luktet på det som hadde kommet inn i bilen så var det som en frostvæske lukt på en måte. Virker som at radiatoren har sprukket eller at en slange har sprukket

 

omegamats: Takker :) Skal ordne plass til den i garasjen nå snart så skal vi vel begynne og fikse den litt opp. Får billappen om ca 20 dager, så må ha en bil stående klar. Vet du om det er vanskelig og skifte hele apparatet ?

Var muggel og i golvet etter det som hadde kommet inn, virker som det som har kommet inn har vært der en stund. Jeg la merke til dette når golvmatten var våt på toppen, når jeg løftet den opp så var det en stor dam med vann/kjøleveske der

 

Takker for hjelpen

 

MVH Marius

MVH Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæther Racing: Jeg overlever :) Ja når vi luktet på det som hadde kommet inn i bilen så var det som en frostvæske lukt på en måte. Virker som at radiatoren har sprukket eller at en slange har sprukket

 

omegamats: Takker :) Skal ordne plass til den i garasjen nå snart så skal vi vel begynne og fikse den litt opp. Får billappen om ca 20 dager, så må ha en bil stående klar. Vet du om det er vanskelig og skifte hele apparatet ?

Var muggel og i golvet etter det som hadde kommet inn, virker som det som har kommet inn har vært der en stund. Jeg la merke til dette når golvmatten var våt på toppen, når jeg løftet den opp så var det en stor dam med vann/kjøleveske der

 

Takker for hjelpen

 

MVH Marius

 

bare hyggelig, tror våre biler lider av nøyaktig det samme, slet mye med våte matter som du nevner, og mugg!! jeg fjernet teppe i gulvet og fant X antall hull som kanskje også er feilen hos deg også ( i tillegg til apparatet) jeg vet faktisk ikke om det er lett å skifte, men jeg håper det for mitt fungerer svært dårlig. lykke til med billappen!:) skal selv ha oppkjøring om noen dager.. og det er ikke første forsøk.. så får håpe det går bra denne gangen

Saab 9-5 aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hyggelig, tror våre biler lider av nøyaktig det samme, slet mye med våte matter som du nevner, og mugg!! jeg fjernet teppe i gulvet og fant X antall hull som kanskje også er feilen hos deg også ( i tillegg til apparatet) jeg vet faktisk ikke om det er lett å skifte, men jeg håper det for mitt fungerer svært dårlig. lykke til med billappen!:) skal selv ha oppkjøring om noen dager.. og det er ikke første forsøk.. så får håpe det går bra denne gangen

 

Hehe takker :) Sliter med teorien enda, men skal bli neste gang :)

Ja mulig vi sliter med samme problem. Men skal få det fikset. Skal senke bilen tror jeg å fikse litt soting osv på den. Minimalt med rust på min så den er ganske så strøken :)

 

Lykke til

 

MVH Marius

MVH Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takker :) Sliter med teorien enda, men skal bli neste gang :)

Ja mulig vi sliter med samme problem. Men skal få det fikset. Skal senke bilen tror jeg å fikse litt soting osv på den. Minimalt med rust på min så den er ganske så strøken :)

 

Lykke til

 

MVH Marius

 

hehe, ja den teorien virker det som om om det er mange som sliter med, selv klarte jeg den akkuratt. min har endel rust i gulv, men skal ta å se på varmeappratet mitt i morgen, så kan jeg gi en lyd om det er lett å ta ut eller ikke. er ihvertfall utrolig lett å komme fram til det, bare fjerne dekselet over som bare henger fast med en pakkning over torpedoveggen.

Saab 9-5 aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja den teorien virker det som om om det er mange som sliter med, selv klarte jeg den akkuratt. min har endel rust i gulv, men skal ta å se på varmeappratet mitt i morgen, så kan jeg gi en lyd om det er lett å ta ut eller ikke. er ihvertfall utrolig lett å komme fram til det, bare fjerne dekselet over som bare henger fast med en pakkning over torpedoveggen.

 

Høres flott ut :)

 

MVH Marius

MVH Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant feilen på mitt apparat ihvertfall, det var bare en sikring som hadde gått. så fikk ikke sjekket om det var lett å bytte hele apparatet, men så en smule trangt ut;) så du kan jo sjekke sikringen også om det ikke skulle blåse skikkelig ;)

 

Vet ikke om en sikring har noe med at det kommer kjøleveske igjenom gulvvarmen :P Men skal fikse bilen nå, nye plugger , oljefilter , lyspærer , ++

Men takk for tipset uansett :)

 

MVH Marius

MVH Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår