Gå til innhold

AudioCustom: Toyota Celica T23

Ranger emnet


ragua

Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ekke altid like lett å forstå noe ser jeg xD men samme det=P

jeg lurer på en sak, jeg ser på mange av prosjektene at dere bare limer mdf platene sammen, bruker der ikke noe skruer i det hele tatt?? holder det liksom;p også lurer jeg litt på hva dere pruker når dere forsterker festene på ett mdf stativ foreksempel??=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stort sett limer vi bare kassene og bruker sikafleks eller sparkel innvendig for å tette dem helt samt at det forsterker. Om du skal bruke skruer er det viktig at du forborrer hull slik at ikke platene sprekker. Men som oftes er det nok å lime, sette på skrutvinger og la det få stå for seg selv å tørke. (Bruk skikkelig lim....) Har opplevd at en kasse har gått opp i limingen en gang men det var fordi jeg måtte bruke Biltema limen og den er dritdårlig..

 

Til hyller o.l bruker vi vinkler som det blir brukt i vanlige hus f.eks.

 

Glassfiberdekselet blir laget så passformen er veldig tight og fin slik at det omtrent ikke trengs å festes noe særlig men bare ligger oppå. I denne bilen ble det laget rundt gummilista også slik at det ikke skal skrangle.

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stort sett limer vi bare kassene og bruker sikafleks eller sparkel innvendig for å tette dem helt samt at det forsterker. Om du skal bruke skruer er det viktig at du forborrer hull slik at ikke platene sprekker. Men som oftes er det nok å lime, sette på skrutvinger og la det få stå for seg selv å tørke. (Bruk skikkelig lim....) Har opplevd at en kasse har gått opp i limingen en gang men det var fordi jeg måtte bruke Biltema limen og den er dritdårlig..

 

Til hyller o.l bruker vi vinkler som det blir brukt i vanlige hus f.eks.

 

Glassfiberdekselet blir laget så passformen er veldig tight og fin slik at det omtrent ikke trengs å festes noe særlig men bare ligger oppå. I denne bilen ble det laget rundt gummilista også slik at det ikke skal skrangle.

 

 

okej;) da får jeg teste ut den metoden når anlegget skal gjøres om til sommeren:D takk for bra svar forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår