Gå til innhold

Vibrasjoner i bilen

Ranger emnet


white_volvo

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjører en Volvo 850 GLT 1992 model med km: 170500.

Den har begynt å vibrere i fart nå i senere tid, når jeg kommer litt over 60 km/h begynner det. Men når jeg kommer oppi rundt 70-80 så vibrerer den ikke, men med en gang den kommer over 80 igjen så vibrerer den igjen.

Er det noen som har/hatt samme problemet? Jeg vet det ikke skjyldes uballanse i dekkene, så det må være noe annet. Kan det være noe stag? hjul-lager? bremser som tarr bortpå?

Håper på svar, for det er forferdelig irriterende:(

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvsagt tenkes at alle felgene dine har blitt firkantede etter litt grisekjøring over skarpe asfaltkanter osv. På den annen side skjer dette oftere på hjul med ekstrem lavprofil som 40 og lavere enn på de høye vinterstyltene.

 

En annen mulighet er at noen av leddene i forstillinga di er utslitte.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som det er en gåen bærekule ute å går her ja.... Men hva skjer når du bremser ned da?

 

Det var det jeg tenkte på og. Skal låne meg lift i mårgen så jeg kan heise opp bilen og se under. Det skjer ikke noe spesielt når jeg bremser, drar kanskje en liten aning til høyre men det merkes knapt.

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte på og. Skal låne meg lift i mårgen så jeg kan heise opp bilen og se under. Det skjer ikke noe spesielt når jeg bremser, drar kanskje en liten aning til høyre men det merkes knapt.

 

Okei. Hvis det ikke rister no jævlig i rattet så er det ikke bremsene det er noe galt med. Kan nesten virke som det er bærekule som er ødelagt, det var det på min -80 240 å den vibrerte som bare det... Skal ikke si det bombesikkert at det er det men kan høres sånn ut. Er det hjulager så durer det og kan og vibrere litt spessielt når du svinger og har det hjulet med ødelagt lager ut.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endeli funnet ut årsaken til vibreringen:P det var 1 cm med dritt inni bakfelgene som gjorde at det vibrerte, så no er jeg lettet over at det ikke var noe som kanskje hadde kostet mye:) det var det siste jeg sjekket, men det er ikke enkelt å hvite hva det er med en gang.

Det kommer prosjekt-tråd om denne bilen om litt, skal bare tjene inn litt penger først. Jeg skal bygge om bilen til nyere 850 med t5-r fanger+++

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endeli funnet ut årsaken til vibreringen:P det var 1 cm med dritt inni bakfelgene som gjorde at det vibrerte, så no er jeg lettet over at det ikke var noe som kanskje hadde kostet mye:) det var det siste jeg sjekket, men det er ikke enkelt å hvite hva det er med en gang.

Det kommer prosjekt-tråd om denne bilen om litt, skal bare tjene inn litt penger først. Jeg skal bygge om bilen til nyere 850 med t5-r fanger+++

 

Ah, det var godt å høre, godt det ikke var noe annet som vat galt..

 

Det må du gjøre for vi vil gjerne se bilen din. Skal få laget en prosjekt-tråd på min å men må få tid til det å samlet samen bilder fra jeg overtok bilen men vet ikke om det finnes bilder av den da. Min er modifisert alle mulige veier....

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bytte baklys og få på refleksplate da fra 1995 ->

 

Jepp... det er meningen det å:P og nye typen frontlykter/klarglass, r-front og nyere bakspoiler:) Fronten blir ca lik den du har som profilbilde:P Jeg har allerede satt på sort nettinggrill, hvite sideblink, fjærna lyktespoilerne + div. småting

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det var godt å høre, godt det ikke var noe annet som vat galt..

 

Det må du gjøre for vi vil gjerne se bilen din. Skal få laget en prosjekt-tråd på min å men må få tid til det å samlet samen bilder fra jeg overtok bilen men vet ikke om det finnes bilder av den da. Min er modifisert alle mulige veier....

 

Det kommer prosjekttråd med bilder om bilen snart:) jeg vil gjerne se bilder av bilen din og, du må lage prosjekttråd du også:)

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår