FastOmega Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Er det virkelig sant at det ikke lenger er godkjent med velte/SIKKERHETSbur i gateregistrert bil fra 1.1.2007? Noen som kan bekrefte dette? eller er det rykter jeg har hørt. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Dette kan jeg umulig forstå kan bli forbudt, da det er absolutt sikkerhetsgjenstand i en bil (så lenge det er riktig og forskriftsmessig laget selvsagt:)) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Det er ikke lov å bare montere bur i en bil som er fra 2000 heller. Mener det stod noe om at biler som er laget etter 1996 må ha typegodkjent bur. Skal se om jeg finner artikkelen litt seinere.. Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 ja, det stemmer nok. For der er det noe med at hver bil er typegodkjent til rammenr eller noe tjafs. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Kan egentlig på en måte forstå denne reglen... Vil si nærmest alle bur er trygge for sjåfør og "kartleser", men enkelte bur er nærmest farlige for passasjerer bak... Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Kan egentlig på en måte forstå denne reglen... Vil si nærmest alle bur er trygge for sjåfør og "kartleser", men enkelte bur er nærmest farlige for passasjerer bak... Nå har du missforstått. Det buret du har på bildet der gjør at bilen må omregistreres til 2-seter. Er ikke lov å ha folk bak i bilen med slike bur. Men det finnes andre type bur som gjør at man forsvarlig kan sette folk bak i bilen også! Dessuten skal det være tilstrekkelig med polstring der kroppen kan komme i kontakt. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 den så ikke go ut å treffe :) mener det var lov på biler fra 1996 og nedover mens det var typegodkjenning på nyere.... det står noe om dette i et max power blad Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 biler fra 1996 og nedover mens det var typegodkjenning på nyere.... Det er nevnt tidligere over hær da. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er behov for typegodkjenning. Så lenge det er skikkelig gjort, og godkjent burde det vel ikke være noe problem.. Men ble ikke Supraen til han Andreas Vaa avskilta pga bur? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 spørs jo om han hadde vært inne å vist det da.. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Nå har du missforstått. Det buret du har på bildet der gjør at bilen må omregistreres til 2-seter. Er ikke lov å ha folk bak i bilen med slike bur. Men det finnes andre type bur som gjør at man forsvarlig kan sette folk bak i bilen også! Dessuten skal det være tilstrekkelig med polstring der kroppen kan komme i kontakt. Holder det å bare nappe ut setene? eller må man omregge bilen til 2 seter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Man må omreg bilen.. Biler uten airbag kan få godkjennelse med bur, halvbur som helbur, men må være bygd etter motorsport bestemmelser.. Mulig det er et skille på et årstall også, det har ikke jeg sjekket da jeg kun sjekket for min egen gamle bil.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyparts.no Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 min bil er riktignok 1983 model, men den godkjente jeg netopp med bur, måtte omreg den til 2 seter ja, er mange meninger om bur så vidt jeg vet, det jeg hørte er at det er ute på høring for å lage et totalforbud mot bur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Virker som folka vil at man skal dø, bur har redda utallige liv opp igjennom. Men må selvsagt lages etter regler og forskrifter, ellers har det ingenting å gjøre i en bil Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shiny Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Det er nevnt tidligere over hær da. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er behov for typegodkjenning. Så lenge det er skikkelig gjort, og godkjent burde det vel ikke være noe problem.. Men ble ikke Supraen til han Andreas Vaa avskilta pga bur? Bla annet bur felger osv. Men alt skal være godkjent nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Fikk beskjed av bt idag at fullbur faktisk ikke godkjennes lenger, med mindre man har sendt inn søknad tidligere og fått ja da. Kun halvbur som godkjennes.. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg