GSM Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Hei! hvordan skal jeg gå fram for å feste en glassfiberleppe til en frontfanger og sparkle igjen skjøten uten at det sprekker opp eller løsner fra fangeren? Noe spesiell sparkel som hefter bra på plast og glassfiber? tenker å lage forsenkninger i leppen og feste den med poppnagler og deretter sparkle. Eller er det noen bedre metoder eg kan bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 bruk store skiver når du skrur/popper den fast og lim med sika i tillegg:) du kan også lage en fin skjøt når du bruker sika.. bare å ha litt vann på fingeren og stryke utover med den:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fanatic124 Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Hmm..Sika er vel ikke verdens beste løsning dersom du skal hellakkere fangeren etterpå. Jeg ruffet opp overflatene, og brukte west systems epoxy som jeg blandet med tykningsstoff og limte leppa på fangeren. Deretter sparklet jeg igjen skjøten med finsparkel. Dersom du skal fylle en større glipe, legg først langtrådet glassfibersparkel og deretter et tynt lag finsparkel ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Hei! Hvordan type plast er den fangeren, PP eller PE? Da er det bare å få tak i lim som limer herdplast og termoplast. Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Jeg har forstått det slik at glassfiber ikke går helt overens med annen plast, pga glassfiber er så mye hardere enn plast, så når det blir bevegelse i dette må det bare sprekke i skjøten. Er hva en lokal billakkerer sa til meg i allefall.. :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Hmm..Sika er vel ikke verdens beste løsning dersom du skal hellakkere fangeren etterpå. Jeg ruffet opp overflatene, og brukte west systems epoxy som jeg blandet med tykningsstoff og limte leppa på fangeren. Deretter sparklet jeg igjen skjøten med finsparkel. Dersom du skal fylle en større glipe, legg først langtrådet glassfibersparkel og deretter et tynt lag finsparkel ;) Sikaflex er jo overlakkbar:) Vi har brukt dette flere ganger, og det holder:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aqualemon Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 det som er litt dumt er at sika flexser en del å lakk er ikke så flexibel som sika å da er det lett for at lakken sprekker å det blir fort stykt.bare et lite tips !jeg ville heller brukt rutelim som er mindre flexsibelt Siter - porsche 993 stage 2 carrera 4 - derby CLS 80 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 ja:) rutelim er sterkere også:) Synd det er så dyrt.. Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg