Majestet Skrevet Juli 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2002 Hei I går vasket jeg kjerra mi (Ibiza 1,8T, 2001mod), og etter det begynte driten å jage på turtallet, samt at to lamper (traction control og EPC (Electronic Power Control)) begynte å lyse. Når jeg har gassen i bånn går ikke turtallet høyere enn 2500 o/min. Noen tips til hva som er galt? Mvh Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Juli 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2002 vann i ECU'n ? ( hjernen ) har fått inn biler før på møller der boksen til ECU'n har vært fylt opp med vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Juli 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2002 Originally posted by Håkon A vann i ECU'n ? ( hjernen ) har fått inn biler før på møller der boksen til ECU'n har vært fylt opp med vann. Er det mulig? Burde ikke den ligge slik til at den ikke blir våt så fort? Selv om man vasker motoren? -HiiP- Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Juli 7, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2002 Originally posted by HiiP Er det mulig? Burde ikke den ligge slik til at den ikke blir våt så fort? Selv om man vasker motoren? -HiiP- På ibizaen har de vært så geniale at de har plassert styreboksen rett under der vannet renner ned fra vinduet. Det eneste som er rart er at jeg har hatt problemer med dette før, og det skal visstnok være rettet opp slik at det ikke skal kunne skje igjen. Om jeg har fått såpe / vann i ECU'en, er det bare å hive den da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2002 Du har nok bare fått vann i fordeleren eller noe sånt + litt vann på diverse elektroniske komponenter som ikkke likte det.. Jeg fikk vann i fordeleren en gang, tomgangen lå på 500rpm (2l turbo, hørtes rått ut:D), bare tørket litt av med fordeleren, så var den bra igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Juli 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2002 det skal vel litt til og få vann i fordeleren hvis ikke det er motorvask det er snakk om her da.. Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet Juli 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2002 Skal enda mer til å få vann i fordeleren når denne bilen har fordelerløst tenningsanlegg... Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Juli 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2002 jepp..den bilen har nok en coil per sylinder...de fleste nye biler har det sånn nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Juli 8, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2002 Den starter i hvert fall ikke enda, så det blir spennende å høre hva de sier på verkstedet i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2002 Originally posted by Ole Morten Skal enda mer til å få vann i fordeleren når denne bilen har fordelerløst tenningsanlegg... Har hørt om masse rart, men den var ny!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Juli 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2002 Ta ut coilpakkene dine og sjekk om det er vann nede ved pluggene. Dette er ett ganske vanlig problem på gamle Audi femmer`n. Kan ikke si at jeg har hørt om det på 1.8T, men muligheten er der. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Juli 8, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2002 Bilen er nå på verksted, og skal være der i hele 10 dager :mad: De fortalte at det var noe galt med en eller annen del som styrer "fly-by-wiren". Denne delen var selvfølgelig ikke på lager, og må bestilles fra utlandet. I tillegg koster bare delen 4500,-. Han på verkstedet lurte på om det var pga. at bilen var chippet at den hadde gått til helvete, men det nekter jeg å tro.:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Heldigvis får jeg lånebil i perioden da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Juli 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2002 Fikk telefon fra verkstedet nå. "pga. at chipen er byttet, vil ikke "drive-by-wire" enheten virke som den skal, og vi får opp "error"". :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Juli 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2002 Dette viste seg å bli mye styr, bilen vil ikke gå ut av nødprogrammet. Følgende må gjøres: Styringsenheten demonteres. Leveres der bilen ble trimmet. Originalchip settes inn. Boksen monteres så i bilen igjen, for å nullstille alt. Kjører bilen tilbake til trimmgutta. Monterer trimchipen igjen. Så er det bare å krysse fingrene.. Mvh Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2002 Har dem ikke en orginal boks du kan låne???;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg