Gå til innhold

Motor havari..

Ranger emnet

virtual

Anbefalte innlegg

Går vanligvis bra med toppene ja.

Synd jeg ikke har bilde av 2.5 TDI Caravellen jeg har.. var havari på den på 1600 mil, defekt turbo fra fabrikk som lakk olje, så det ble bøyd veivstake.

Resultat var to hull på størrelse med ett hode, hjelbanka girboks og bunnpanne, omtrent så bilen letta av veien når det smalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vanligvis bra med toppene ja.

Synd jeg ikke har bilde av 2.5 TDI Caravellen jeg har.. var havari på den på 1600 mil, defekt turbo fra fabrikk som lakk olje, så det ble bøyd veivstake.

Resultat var to hull på størrelse med ett hode, hjelbanka girboks og bunnpanne, omtrent så bilen letta av veien når det smalt.

HOHO!!...Hørtes jo helt sinnsykt ut! :)

Er bare så utrolig morro å skru på di der 2,5TDI..med topp,kam,register & Dieselpumpe bytte/service ...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått røska av toppen..

Stempel nr 1 er synderen, ser ut som om at det har vært forferdelig varmt der..

Men noe som var litt merkelig er at den store ventilen i toppen, var helt blank.

Mens alle de andre ventilene, var svarte, pga fet blanding..

Kan jeg ha ei dyse som er dårlig eller noe slikt?

S5021230.jpg

S5021229.jpg

S5021227.jpg

S5021224.jpg

S5021225.jpg

Måtte også bare slenge ut bilde av det søte stempelet som var til flyet mitt, skal bruke det som nøkkelring :)

S5021232.jpg

Edit:

Det var regn ute når jeg skrua, så derfor er det vann der.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at d har vært varmt i cyl no 1, så d spørs om en dyse ikke henger helt med. ta å lever inn dysene dine til flowtest. koster ikke all verden.

0,9 bar på en 230et skal normalt ikke føre til ras.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider