Gå til innhold

Min første bil golf 3 gt

Ranger emnet


Golf_3_GT_Special_93

Anbefalte innlegg

Det begynte med at typen min skulle ha delebil til sin vento, så vi dro for å kjøpe denne golfen som var fra tyskland og ikke var tollet inn.

 

Grunnen til salget var at hun var student i oslo og egentlig ikke trengte bil så mye lenger å så hadde bensinpumpen sluttet å fungere. (hvertfall i følge verkstedet) Da hun trodde dette kom til å bli en dyr affære valgte hun heller å selge bilen her som delebil.

 

Da vi kikket over bilen dagen etter viste det seg at bilen var temmelig strøken og det var heller ikke mange andre feil på bilen enn bensinpumpa, kun en skiltlyspære og en mindre bulk bak på venstre side rett ved baklykta.

Og når de delene typen min egentlig trengte pluttselig dukket opp billig et annet sted valgte vi heller at jeg skulle bytte bensinpumpa, tolle inn bilen og ha den som førstegangs bil:driving

 

Da vi skulle bytte bensinpumpe dro vi og kjøpte pumpe fra en golf3 stv. hos huggern men i det vi skulle til å demontere den gamle pumpa i bilen min viste det seg at den ene ledningen hadde hoppet av kontaktpunktet, så vi kobled den på og voila så funket den som bare det.:)

 

Etter det har vi hatt den på eu kontroll på biltilsynet der den fikk to mindre mangler: feil farge på blinklyset høyre side (mistenker typen for å ha fjernet det oransje glasset inni) og en bitteliten lekasje i overgangen fra bremserør til slange høyre side bak. Det har også blitt byttet noen deler ettersom vi ikke fikk noen info om når den ble vedlikeholdt sist så nå er det ny starter grunnet dårlig innslag og slitte tenner. ny termostat og vannpumpe ny reg. reim og strammehjul og ny reim på vannpumpe/ac siden vi først var igang dete tok sin tid i tilleg til å bestå teori og oppkjøring så vi venter med å betale årsavgift til neste år, i overimorgen!

 

Bilen er godt utstyrt med: ac, el vinduer, el takluke, skinnseter med varme, og ellers alt skinn int, høydejusterbare lys, grøfte linselys, begge stolene er høydejusterbare, kjørekomputer. alarm og sentr.l. å så har den bare rundet stuslige 160.000.

 

Bilder kommer til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med bra bil :) Sleng opp bilder

takk! som sagt så kommer bildene til uka:)

 

Grattis med GT ;) Nettopp kjøpt meg selv en GT.. ikke med så mye ekstra som din da. men imp fra tyskland i 99 ;)

har du noen tråd på den da?

 

grattulerer med et røver kjøp!

 

ble litt forvirret. er du damen til typen som eier bilen eller typen til damen som har bilen? :D

 

hehe jeg er dama og jeg eier bilen nå! (hverfall mesteparten av den) men det var typen min som kjøpte den i utgangspunktet. typen min har vento gt. den kan du se på: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=135975

 

fin den golfen din og! du kan vel ikke røpe hvor du har fått tak i plasmaskiver og hydrauliske dempere til panser? Skrik ut om du kommer over 4`r eller 5`r gearkule eller ratt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! som sagt så kommer bildene til uka:)

 

 

har du noen tråd på den da?

 

 

 

hehe jeg er dama og jeg eier bilen nå! (hverfall mesteparten av den) men det var typen min som kjøpte den i utgangspunktet. typen min har vento gt. den kan du se på: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=135975

 

fin den golfen din og! du kan vel ikke røpe hvor du har fått tak i plasmaskiver og hydrauliske dempere til panser? Skrik ut om du kommer over 4`r eller 5`r gearkule eller ratt!

 

Demperne får du kjøpt på Autospar.no iallefall, men også andre steder. Tar 10min og montere, bolt-on:)

 

Golf 4 Girkule koster rundt 350kr på møller, digg og ha helt ny.

 

Bilder av bilen da?

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demperne får du kjøpt på Autospar.no iallefall, men også andre steder. Tar 10min og montere, bolt-on:)

 

Golf 4 Girkule koster rundt 350kr på møller, digg og ha helt ny.

 

Bilder av bilen da?

 

typen sjekka på møller i tønsberg de skulle ha 800 Nkr for girkula...:hvaskjera

hvem møller fikk du den prisen på? takk for infor :)

bolder kommer som sagt til uka!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det var den billigste utgaven..?

Prisene varierer litt, men helt opp til 800 for den kula var drøyt..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typen sjekka på møller i tønsberg de skulle ha 800 Nkr for girkula...:hvaskjera

hvem møller fikk du den prisen på? takk for infor :)

bolder kommer som sagt til uka!..

 

Kjøpte på Norlie Auto i Moss. 800kr var litt drøyt ja, prøv hos en annen VW forhandler..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulere med tråd på bilen din kjære! D var på tide! nå får jeg jo press på meg til å bytte bremserøra så satser vi på etterkontroll til onsdag... hadde jo vært digg og tatt bilder med de nye stygge skilta på! hehe :)

skal se om vi ikke finner et triks for det også. vil jo ikke at go golfen skal se polsk ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulere med tråd på bilen din kjære! D var på tide! nå får jeg jo press på meg til å bytte bremserøra så satser vi på etterkontroll til onsdag... hadde jo vært digg og tatt bilder med de nye stygge skilta på! hehe :)

skal se om vi ikke finner et triks for det også. vil jo ikke at go golfen skal se polsk ut...

 

Nei det er ikke noe særlig...

Noen som har sett disse lyktene billigere noe annet sted? http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=12055&ASP=2283570&Type=VW&Model=Golf&Year=1993&Back=WA_Katalog+ASP=2283570+Type=VW+Model=Golf+Year=1993+Klasse=11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår