Morten 3 Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 D var ikke mye nei...1 hk?:S1 hk mere og dobbelt bensinforbruk da vel?:P Hadde bare fått 1hk mere. Mener det ikke var gjort noe annet enn å montere gassere. Ble justert og kjørt i benk. Bensinforbruket avhenger av kjørestil/justering/oppsett osv. Se hva Quattro73 skriver. Innsprutet på en motor er jo laget spes til den motoren den sitterpå, så det er ikke sikkert man får det bedre/mere hk med 2 dobble. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Var dette KR-motor, og hvem var det som dyset disse gasserne? Ved montering av DCOE på en ellers original GTI så vil økt toppeffekt bli på ca 10%. Det som mange ikke får med seg er at effekten lavere i registeret med DCOE stiger formidabelt kontra originalsprut (K-Jet), Webere øker momentet betraktelig. Jeg monterte en Weber 32/36 DGV på en 8v 88hk Audi 80 (90 hk med katalysator), en bil som lett blir frakjørt av en Golf 2 GTI. Etter montering av trimkam (268 grader) og gasser så er toppeffekten fortsatt lavere en på en GTI (108 hk), men effekten lavere i registeret er en mye høyere enn på en 8v GTI. Denne holder nå lett følge med en GTI selv om bilen veier en del mer ;) Samme oppgradering i en 90hk Golf 2 vil gjøre at denne vil kjøre fra GTI'en, dette selv med lavere toppeffekt :) Konklusjon... Man må ikke se seg blind på toppeffekten, men ta hele effektkurva i betraktning. Og ja, godt nytt år til alle. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Var mest sansynelig en KR motor. Vet ikke hvem som justerte/benket den. Er bare opplysning fra han som hadde motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Ville begynt med eksos ( alt til og med grenrør) Neste steg blir topp / kam. ( porte topp - overhale det som er vits ( ventiltettninger, ventilløftere pakninger ) og sette i ny kam ) Til slutt enten funnet gasspjeld og innsprut fra en 5 syl. audi ( begynner å bli sjeldne ) eller gått for webere.... Lydene i webere gjør det jo nesten verd det selv om effekten ikke nødvendigvis blir så mye høyere. Problemet er at du til slutt har brukt mye mer en hva en g60 motor koster. Da har du minst 160 hk ... Mye vil ha mer .. så begynn ivertfall å legge ut penger på trim på den motoren som i utgansgspunktet har mest hk.. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Er jo ikke bare bare å skaffe en solid motor...Her iallefall:P Kunne vært interessant med G60, Turbo lr en 16v som var fornuftig trimmet^^, Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.