Aeomholt Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hva med A-kam på en original B230F ? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hva med A-kam på en original B230F ? da kan man heller kaste i en K-kam da... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hmm... Hvordan utbytte vil jeg da få? og hvilken kam sitter i en orginal B230F? Den er ihvertfall jævli lat...Hjelpe min hatt :D Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hmm... Hvordan utbytte vil jeg da få? og hvilken kam sitter i en orginal B230F? Den er ihvertfall jævli lat...Hjelpe min hatt :D Sitter vel M-kam på orginal F-motor.. den slappeste av dem alle. K-kam dytter ventilene såpass langt ned at de bånner i stempelet om regreima ryker trur jeg... men samtidig er det en hissig kam, med godt drag oppi litt turtall, noe man gjerne ønsker fra en sprek sugis. A-kam er en mellomting, men er primært laga for turbomotorer da...hvordan den fungerer på en sugis, vet jeg sannelig ikke. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Sitter vel M-kam på orginal F-motor.. den slappeste av dem alle. K-kam dytter ventilene såpass langt ned at de bånner i stempelet om regreima ryker trur jeg... men samtidig er det en hissig kam, med godt drag oppi litt turtall, noe man gjerne ønsker fra en sprek sugis. A-kam er en mellomting, men er primært laga for turbomotorer da...hvordan den fungerer på en sugis, vet jeg sannelig ikke. Noen som har en k-kam liggende da? Har en a-kam til overs Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Sitter a-kam på b23e med 398 toppen. Skal ikke protestere på at f-motoren er lat, men den har i mine øyne en fordel: bunndrag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Har samme tomgangsproblemet på min også... Er også litt "sur" dei første 20 sekunda når den er kald også... Høres ut som den får rikeli bensin... Men ellers funker den bra ;) Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Sitter a-kam på b23e med 398 toppen. Skal ikke protestere på at f-motoren er lat, men den har i mine øyne en fordel: bunndrag! Den toppen har jeg liggende med A-kam. En B230F er ikke i nærhetet av å ha noe som helst bunndrag. Ihvertfall ikke når man er vant til å kjøre Renault 30TS med B27A, Malibu med 355 v8, Ford van med 7.3 v8 diesel...Da skal jeg love deg at det virker som om at B230F'en er Lat :D Derfor jeg lurte på om det ble noe mere futt i den med f.eks den A-kammen jeg har liggende :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 du får neppe noe bedre bunndrag i f'en uten endring av innsuget, som bestemmer mye av torquen(momentet) på motoren. slaglengden er det jo ikke så lett å gjøre så mye med. Men, se ting fra et annet synspunkt da.... B230FX (940) etz har VX3 kam med 531 topp 131/134hk, og er en del friskere enn std B230F. Noe å tenke på det og... selv med 530-topp som F'en har. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Den toppen har jeg liggende med A-kam. En B230F er ikke i nærhetet av å ha noe som helst bunndrag. Ihvertfall ikke når man er vant til å kjøre Renault 30TS med B27A, Malibu med 355 v8, Ford van med 7.3 v8 diesel...Da skal jeg love deg at det virker som om at B230F'en er Lat :D Derfor jeg lurte på om det ble noe mere futt i den med f.eks den A-kammen jeg har liggende :) Jeg mente ikke at den drar noe voldsomt! Men de kreftene som er i f-motoren min, kommer fra bunnen. Den er ubrukelig over 4500 o/min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigbrede Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 oj!Har jeg sett bilen din før??? hmm.. svart 740? Svart er den, men er en 940:volvopower: Ser slik ut http://www.edm.as/forum/viewtopic.php?t=159 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Jeg mente ikke at den drar noe voldsomt! Men de kreftene som er i f-motoren min, kommer fra bunnen. Den er ubrukelig over 4500 o/min. Ser poenget ditt alacocaina Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.