Gå til innhold

RX-7 start problemer på kaia i Drammen

Ranger emnet


nissan-skyline

Anbefalte innlegg

Hei--

 

Dere vet det sikkert alle nå ,men kan jo nevne det for de som kansje ikke vet:

Mazda rx-7 fra japan vil ikke få co2 avgifter,men satsene pr cc og hk blir høyere enn før-så en rx-7 fra 93-96 vil ligge mellom 10-30 000 kr økning.

 

Fikk bilen min på fredag før jul og hentet den på nå på onsdagen,dah jeg skulle til å starte den var det flatt batteri og det er jo noe som ofte kan skje,så jeg fikk lånt noen startkabler av motorships og chinna.Den starta en gang og stoppet etter noen få sekunder.

etter de tauet jeg den vekk.

Har skiftet batteri og skal skifte plugger.vil den enda ikke starte etter dette lure jeg på hav som kan være orsaken .

radiatoren lekker og.og frykter overopheting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei--

 

Dere vet det sikkert alle nå ,men kan jo nevne det for de som kansje ikke vet:

Mazda rx-7 fra japan vil ikke få co2 avgifter,men satsene pr cc og hk blir høyere enn før-så en rx-7 fra 93-96 vil ligge mellom 10-30 000 kr økning.

 

Fikk bilen min på fredag før jul og hentet den på nå på onsdagen,dah jeg skulle til å starte den var det flatt batteri og det er jo noe som ofte kan skje,så jeg fikk lånt noen startkabler av motorships og chinna.Den starta en gang og stoppet etter noen få sekunder.

etter de tauet jeg den vekk.

Har skiftet batteri og skal skifte plugger.vil den enda ikke starte etter dette lure jeg på hav som kan være orsaken .

radiatoren lekker og.og frykter overopheting

 

 

Tror du skal få sjekket kompresjonen på motoren jeg. Mulig du har en "sliten" motor for å vere litt snill. En vanelig komp måler funker, bare ta ut enveisventilen så du får sett hva kompen er på alle kamerene. Ellers vill den bare måle det kameret med maks komp i. Komp skal ligge på over 90 psi.

 

Ellers finnes det en måte å sjekke etter lav komp og ujevn komp. Er å ta ut i plugg i vert kammer, og ha hendene nede ved plugg åpningen og kjenne om det er noe forskjell i komp på den lufta som kommer ut. Du vill også høre om det er ujavn komp i motoren.

 

Hvis kompen er ok, er det noe annet galt. Da må man sjekke om man har bensin og tenning osv.

 

For å sjekke om feks triggerne virker så skal man ha over 200rpm på turtellern når man prøver å starte motoren. Hvis ikke så fungerer ikke triggerne riktig.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg fått bilen med meg hjem.

Tenningen på bilen funker.har testa me ny plugg til gods.

Tok av bensinpumpe relet.. å chinna til den starte og dah kom det masse hvit røyk som oste ut.

prøvd me startgass uten bensinpumpa tilkoblet osv.... tørka filter og vara motoren så all fukt gått vekk..

ikke tatt av noen plugger men tipper de er mega sota og tjykk av olje sot,men skal gjøre det imårra,ikke fått gjort det på vanskligt å komme til,men det må vel til.

Somsagt .. hatt gang på den en gang eller flere i noen sekunder og dah kom det bare masse hvit røyk...

men det tente,etter jeg satt på bensinreletet i vill den ikke tenne med pluggene høres det ut som og trur jeg drukner den.

 

Lurere på om det er smart av meg å dra den uten bensinpumpe releet tilkoblet en kilometer og to i 2 og 3 gir for å dra all dritten av kondens osv ut.så sette på pupma og dra den iigjen igang.eller vil dette skade?

 

Vil helst ikke skru ut alle pluggene men ser jeg kommer fram til to av de .får jeg børsta de litt av og fått noe rødsprit på de og tørka. tru dere dette vil være nok til å få ganag på den og de andre pluggene komme seg etterhvert jeg får start på den å rusa seg litt i systemet med ny rein bensin.?

 

Bilen har blit kjørt i england drammen og tyskland ved frakt så jeg håper den kun er heilt rå av kondens og bensin med våte plugger som ikke lar seg lett antenne.

har også 4 nye plugger ,men det er jo 3 plugger til hver rotor og det viste jeg ikke.men de andre er HKS kan jeg dah sette in NGK BUR9) pluggene i to av de pluggene jeg får ut eller vil dette blir bad?

 

 

Litt rotete innlegg,men det er nyttår og middagen venter her hos hele familien nå...

HA GOD NYTTÅR ALLE SAMMEN SOM LESER DETTE I 2006.HAVE FUN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha ... fant feilen min.Siden den var rå av bensin og kondens dah den ankomet Drammen og ikke jeg fikk start på den,dro jeg ut bensin releet.

Dette fører vist til en annen slags innstilling,så en må resette det-

Ved¨å tømme all strøm....

Gjorde så dette og idag starta den på første chinn etter dette ble gjort. og må si den va sprek som ett uvær...

Har turbo controller og hks fuelcontroller i den .Har føelsen av at den ikke er helt orginal,synst den var mye mye mer sprek enn det jeg forventet.

Spant jo unasett me kun et lite touch på gassen.Med 235mm dekk.

Eller er de bare så rå...?

Aldri kjørt rx-7 så lure på om det er normalt bilene knirker litt... og cluchen gikk ikke altid helt ut igjen dah jeg giret så den hang seg langt nede.. men den sluret ikke forde om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha ... fant feilen min.Siden den var rå av bensin og kondens dah den ankomet Drammen og ikke jeg fikk start på den,dro jeg ut bensin releet.

Dette fører vist til en annen slags innstilling,så en må resette det-

Ved¨å tømme all strøm....

Gjorde så dette og idag starta den på første chinn etter dette ble gjort. og må si den va sprek som ett uvær...

Har turbo controller og hks fuelcontroller i den .Har føelsen av at den ikke er helt orginal,synst den var mye mye mer sprek enn det jeg forventet.

Spant jo unasett me kun et lite touch på gassen.Med 235mm dekk.

Eller er de bare så rå...?

Aldri kjørt rx-7 så lure på om det er normalt bilene knirker litt... og cluchen gikk ikke altid helt ut igjen dah jeg giret så den hang seg langt nede.. men den sluret ikke forde om.

 

Knirker? kan være slitne dempere. eller coilvere eller noe sånt på den.

 

Clutchen henger igjenn, vell da må du lufte den litt. Sjekk også at pedalen går fritt, at den ikke henger litt.

 

Det er kaldt ute gutt, hva hadde du forventet med 235 dekk bak, kald asfalt, og en veldig hissig motor :) Self vill den slippe.

 

Kjørte min i nov i fjor med 285 gateslicks, og det var glatt som f.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO takk.... Er kjempe glad med ny bil.Aldri holdt på med biler før.men det blir det jaffal nå som jeg har kjøpt meg RX-7.

 

Er det hundre 100%diff sperre på disse bilene?

For er på en måte tungt å løse den ut fra stillestående som om ett hjul henger når du svinger samtidigt fra stillstående.(er vel mer at det ene spinner mens det andre driver.)

Demperene / coilovrene ser helt nye og strøkne.men kjenner noe bank eller risting av og til.Har kansje fått med meg at det kan være lite olje i "klokka" bak der me diffen.(sier jeg feil nå?);):cook

 

Ellers er det av å til litt vansklig å løse ut og gire når bilen er i ro,men tror det er pga clutchen eller dårlig gir olje,hører av og til også når jeg trykker in cluchen i fri at det ginsser lit"skrangeler når den er trykkt in" men stopper når slutchen tar 100% tak. og den slurer ikke.

 

Ellers er den som all forventning dah jeg kjøpte den.

Og selv vet jeg ikke helt hvordan disse bilene skal "lyde" for å si det slik.

Men at den fiser flammer når du gir ann godt er vel normalt for ann gir jo litt mer bensin med tanke på kjøling?;)Men bare kult.

 

Noen som kan si meg hva olje heter som jeg å ha på klokka bak og girolje som er god?Tenkte ¨å få skifte og gjøre dette idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 50% Torsen Dreff diff på bilen orginalt. Og den skal ikke lage noe rare lyder, eller "sperre" hjulene. Man skal kunne svinge bilen uten at den låser begge hjulene. Da har du en 100% sperre. Den knaser og bråker når du svinger i lav fart.

 

For olje på girkassa og diffen, vill jeg anbefale Redline sine oljer. De er meget bra.

 

Har du en aftermarket clutch vill det skrangle litt når du løser den ut. Dette er normalt. Kan også vere et slitt trust lager også.

 

Min "skrangler" og bråker så fælt så husker ikke hvordan en orginal RX7 skal vere.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en HKS valve controller. og en HKS fuel controller i bilen.

 

Jekka bilen min litt opp igår for å sjekke om jeg hadde mer enn 50% diff sperre å det hadde jeg ikke så den er nok orginal.

Men alikevel så knirker bilen når jeg løser den ut som om hjulene/hjulet henger litt etter. kjører du 2-3 meter etter du har løst den ut,triller hjula igjen som de skal.Er dette foringene som er ødlagt som kan skape det slikt?

 

Bilen min er også litt vansklig å få i gir spesielt 1 gir og revers... de andre går vel gerit med.men kan ikke gire like lett som på valige biler(er dette normalt eller er det kansje girolje eller pga clutchen min)

Satt meg i bilen å når du trykker lett på clutchen begynner clutchen seint men sikkert av seg selv å sige til bunns uten press fra min fot.

Men kan fint kjøre me det,kun å dytte den ut igjen å ann virke normalt.

Trur ikke dette er det problemet med clutch"splinten"men heller master sylinderen eller trykket.

 

er det forresten lett å skifte foringer? på bilen bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekka bilen min litt opp igår for å sjekke om jeg hadde mer enn 50% diff sperre å det hadde jeg ikke så den er nok orginal.

Men alikevel så knirker bilen når jeg løser den ut som om hjulene/hjulet henger litt etter. kjører du 2-3 meter etter du har løst den ut,triller hjula igjen som de skal.Er dette foringene som er ødlagt som kan skape det slikt?

 

Jeg har ikke så veldig peiling på skruing, men da jeg hentet min FD3S så hadde den stått på vinteren og bremsen på det ene bakhjulet hang (gikk ikke tilbake). Noe som resulterte i at felgen ble utrolig varm etter litt kjøring og bilen begynte å vibrere litt.

 

Fikset med å skru opp hele calipteren og slo og banket litt og så ble det vel greit til slutt. Tok en stund før vi fant ut at den saken i calipteren skulle SKRUES inn og ikke bare SLÅES hardt inn. Hehe :)

 

Har vel sikkert ikke noe med din situasjon å gjøre. Men FD3S kniker endel i interiøret og vil si at det knirke litt ellers også (dempere, etc.).

Mazda RX-7 FD 1.3L 1993 (http://www.fdboy.com)

Land Rover Freelander 1.8L 2000

Solgt: Mazda RX-7 FD 1.3L 1992, Suzuki Swift 4x4 1.3L 2006, Honda Civic, Mazda 323F BA 1.5L 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår