Gå til innhold

kjørecomputeren

Ranger emnet


Mokka

Anbefalte innlegg

hei,jeg kjøpte min omega b 94 stv for et par mnd siden. og det plager meg at kjørecomputeren ikke virker skikkelig,den viser bare halve teksten...har lest at det visstnok er en vanlig ting...men checklyset lyser på 2 ting nå og det irriterer meg at jeg ikke klarer å se hva det er...tror det er noe bremsegreier med det ene...men var inne på opel og spurte,han kjørte bilen og sa at bremsene virket ok,og at jeg ikke trengte bry meg om lyset...den andre tingen er jeg ikke sikker på,tror det er noe kjølegreie eller noe...men uansett..er det dyrt å få ordnet den computertingen?

jeg er da totalt blåst når det gjelder bil :p og dette er min først bil, i tillegg til å være jente,hehe

en annen ting og...den dugger så sinnsykt nå når det er kaldere og fuktig ute...hva gjør jeg med det?? ser ikke en halv meter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

carparts har displayet

http://www.carparts.no/show.asp?page=goxdb000[01818].html

 

men mener å ha hørt om at folk har tatt det ut for å fikse kontaktene.

 

sjekk frostvæskenivået ditt du:m'm:

 

 

hehe.. må sid et er forskjeld på gutter å jenter når de henvender seg til et verksted.. tror neppe de hadde blitt med ut å prøvekjørt bilen din sånn helt uten videre om du var en gutt. haha. vert på opel å spurt om ulyder i bakstillinga mi. de ber meg bare komme å sette opp time.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående bremseklossene kan det vere at det er brukt uoriginale bremseklosser som ikke fungerer sammen med slitasjevarslerene

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia,takk for svar alle sammen! fant ut at nytt display er altfor dyrt,så får prøve å få noen som gidder til å prøve å fikse det..

 

fyllte på frostvæske i dag og da forsvant det fra displayet...men jeg har spurt noen om å se på det,for jeg har ment det var lite, men alle har liksom sagt at det var fint som det var.

 

det med uorginale bremseklosser kan stemme bra...læte å sjekke alt sånn selv i dag,hehe, og de var helt i orden.

 

hehe,ganske fint å vær dame når du skal på verksted...var på opel en annen gang og for blinklysa virka ikke, da ble først han i resepsjonen med meg ut...etterpå kom det løpende 2 andre fra verkstedet for å dra ut nødblinkbryteren for meg :p så får jeg gratis olje og sånn og,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia,takk for svar alle sammen! fant ut at nytt display er altfor dyrt,så får prøve å få noen som gidder til å prøve å fikse det..

 

fyllte på frostvæske i dag og da forsvant det fra displayet...men jeg har spurt noen om å se på det,for jeg har ment det var lite, men alle har liksom sagt at det var fint som det var.

 

det med uorginale bremseklosser kan stemme bra...læte å sjekke alt sånn selv i dag,hehe, og de var helt i orden.

 

hehe,ganske fint å vær dame når du skal på verksted...var på opel en annen gang og for blinklysa virka ikke, da ble først han i resepsjonen med meg ut...etterpå kom det løpende 2 andre fra verkstedet for å dra ut nødblinkbryteren for meg :p så får jeg gratis olje og sånn og,hehe

 

 

 

Hehehe.. ikke for å spore tråden din helt av. men du har vel ikke et bilde av deg å omegaen din? du kan jo ikke se så verst ut når du får den behandlingen der. hehe

 

sliter også med masse masse dugg i bilen nå som det er kaldt... har klima i bilen... kjører på 22grader å viften på 4... har stengt av de 2 midtre luftdysene.. men syntes det fortsatt blåser lattelig dårlig av de på siden.. kan det vere noen reguleringsmotorer som sliter litt?

 

noen andre her som har kjørekomputeren på svensk? hehe.. og hvorfor maser min om automatvaxellåda? hehe.,. det er jo manuell.. hehe

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,har ikke det...eller jeg har ikke av bilen hvertfall...

er ikke noe sånn spesielt med meg da,men du vet vi damer har en egen måte å gjøre sånne ting på,vi høres ofte mer hjelpesløse ut enn det vi egentlig er!

 

jeg leste et annet sted at jeg kunne ta ut kupefilteret mot duggen...men jeg fikk ikke lov av han som hjalp meg til det...men det var veeeeldig skittent...kanskje den dugger mindre hvis jeg skifter det??

 

svensk?? hehe min er på tysk...skjønner ikke bæret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo legge ut av deg da:P en omega veit vi jo alle ossen ser ut uansett:D

 

ja om cupefilteret er møkkete å gammelt vil dette kunne gjøre at det blir mer dugg... du kan fiint fjerne filteret.. sjekk også om det er mye vann å driit nede i rommet der filteret er..

 

ja den er på svensk. hehe.. sjeef..

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, cosworth87 på sjekkern ;)

 

Ang. kondens invendig så hadde det kanskje vært en idé å sette bilen et varmt, tørt sted med alle dørene åpne? F.eks garasje, og om du er tålmodig kanskje gå over med varmepistol? Svak varme selvfølgelig.

Evt. vifter på full fres med åpning.

Og om det dugger invendig, prøv å tørke det av med papir, typ Torky.

Og hvis du har søppel i bilen, fjern det ;) (Siste var vel kanskje mer ment mot oss gutta... ;P)

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cosworth87: hehe,får se en annen gang kanskje...

men må shoppe filter og div. andre ting one of these days, hvor får jeg tak i støtdemper forresten??

 

ExvaliBuR: han er litt for ung for meg uansett,hehe

jeg har verken garasje eller pistolting eller søppel,hehe...så de hadde noe duggreier på statoil...funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd noe spesielle greier når det gjaldt kondensen som var i min bil, bare sørget for god lufting... Skiftet pollenfilteret i min, det er vel det jeg gjorde som kommer nærmest et slikt problem, men så var det jo nesten et kullfilter...

 

Støtdempere får du tak flere steder, jeg pleier å bruke Mekonomen til slike ting.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte på delsynt 10-40 olje fra opel etter råd fra delemannen på chrico,, men ventiltikkingen hørtes nesten herifra å til månen.. nesten verre en med biltemaolja han som hadde den før meg hadde på den.:S

nå har jeg kjørt igjennom en del tunap renseprodukter, og kjører mobil 1 fullsyntetisk. ble myye bedre.. merker deg også på bensinforbruket...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår