Gå til innhold

forskjell på lh2.4 gullboks og vanlig svart boks

Ranger emnet


rogern

Anbefalte innlegg

Dette er ikke min erfaring... men Håvard på SHS Performance påstår at det er bare tull og bytte chipp på oppset opp mot 330hk... MINIMAL forskjell på tenningskurven på org og de chippa som er å få kjøpt! Ingen forskjell i test med verken automat eller manuell... da med same 330hk opsett bare med og uten tenningschipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke min erfaring... men Håvard på SHS Performance påstår at det er bare tull og bytte chipp på oppset opp mot 330hk... MINIMAL forskjell på tenningskurven på org og de chippa som er å få kjøpt! Ingen forskjell i test med verken automat eller manuell... da med same 330hk opsett bare med og uten tenningschipp.

 

Men er da ganske mange som har vært plaget med tenningsbank, og blitt kvitt denne ved å bytte chip.

Dette også på original 13c turbo.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart om man kjører på grensa med liten turbo... så kan man få tenningsbank pga varmeutviklin/baktrykk. Senker man tenninga vil det forsvinne..... Ikke nødvendigvis det samme som at man må ha tenningschipp for å oppnå større effekt. Men med riktig opsett, så er vist ikke tenningschipp nødvendig! dette er prøvd på både amatgir og manuelt... Men som sagt! Er ikke min erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du har tenningsbank med en 13C og du Har nok bensin i systemet, så er det en eller annen føler eller et register som er helt ute å kjøre.

 

Er en grunn til at Bankesensoren på hvertfal LH 2.4 sprutet ER der, hva f*** gjør den der om man likevel får tenningsbank? kunne like så godt droppa den da gitt og spart seg for masse :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart, får man foret den nok med bensin, så vil man som oftest greie seg uten.

Men på helt originale motorer, utenom chip og justert trykk, så har den chip'en en god funksjon.

 

Den bankesensoren tror jeg ikke er så veldig følsom, muligens med vilje?

En rødblokk tåler ganske så mye tenningsbank i forhold til andre motorer.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. Følsomheten veit jeg ikkenoe om, men en bankesensor skal uansett følsomhet kjenne når det banker. Gjør den ikke det, så gjør den ikke jobben sin, enkelt og greit.

 

har sittet på med ei i en corrado G60, ombygd til turbo og med 1,1 bar i ladetrykk, og hun fikk tenningsbank. Du Hørte bankesensoren slo inn, for tenningsbanken kom, var der i kanskje 0,2 sek, før bilen gikk MYE dårligere og lyden ble borte. Ergo, bankesensoren gjorde jobben sin, og justerte tenninga skikkelig langt borti gokk.

elektronikk er jævla fint når det funker som det skal;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
stemmer nok det skal du se,er vel 207 og 219 som er gullfarget.

Men leste i bilsport at det fantes visse sorte med løs chip og.

 

har 219 boks selv den er ikke gullfarget,, så fargen er ikke det man skal se etter kunn tall 207 og 219 har løs chipp

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 219 boks selv den er ikke gullfarget,, så fargen er ikke det man skal se etter kunn tall 207 og 219 har løs chipp

 

ja, jeg skjønner ikke hva folk snakker om når de sier de har "gullboks"... jeg har også -219 boksen, og den er svart som natta sjøl. kommer fra en 1996 940 turbo.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår