Gå til innhold

forskjell på lh2.4 gullboks og vanlig svart boks

Ranger emnet

rogern

Anbefalte innlegg

svært sikkert på at jeg har en svart boks med løse chipper i.. satt sånt orginalt plastikklåseklips på chippene så jeg.. men gadd ikke prøve ta de ut.. får åpne begge boksa en dag og sammenligne :P

stemmer nok det skal du se,er vel 207 og 219 som er gullfarget.

Men leste i bilsport at det fantes visse sorte med løs chip og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gullboksen min heter 219.. men er de svarte boksene like "gromme" som gullboksen? kan jo like gjerne kjøre med den jeg da? skjønner liksom ikke helt hva som er bedre siden programmet ligger i chippen.. er det komponenter og printkort som er bedre?

207-automat 219-manuell

Merka ingen forskjell ved bytte jeg nei,så jeg antar det er "samme"program.

Mulig det er forskjeller men de er ikke noe drastisk.

Gullboksene satt vel i biler 94-96,der er iallefall min erfaring etter 200 turer på skroten.Etterpå gikk de over til 148 boksen igjen.

Det som er bedre er at det er plug and play med chip med endret tenningskurve.

148 heter vel den "vanlige" på turbomotorene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plug and play tenningschip sier du. da mener du? begge boksene er det jo bare og sette i chipper.

er ikke mye forskjell på boksene.. var vel litt forskjellig nr på noen microprossersorer ell hva faen d heter.. svarte små brikkene..

ft (gullboks 219) til venster og f (146) til høyre

DSCN0364.jpg

ft (962) til venstre og f (561) til høyre..

DSCN0365.jpg

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plug and play tenningschip sier du. da mener du? begge boksene er det jo bare og sette i chipper.

tenningshjerner.. er ikke mye forskjell på boksene.. var vel litt forskjellig nr på noen microprossersorer ell hva faen d heter.. svarte små brikkene..

ft (gullboks 219) til venster og f (146) til høyre

DSCN0364.jpg

ft (962) til venstre og f (561) til høyre..

DSCN0365.jpg

ah,du skjønner hva jeg mener.

Sånn generelt er det kun gullboksene som har løse chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv fordet, starter bilen og går normalt, kan vi vel gå ut ifra at det er "i orden"

Og det så ikke ut som om det var store forskjeller, kan jo hende det er pga chippene, at boksa er "annerledes".. gull/svart..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...