Gå til innhold

Ny stereo i Audi TT, touchskjerm.

Ranger emnet


admirable

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Da har jeg fått hentet den nye bilen min, en Audi TT, 99mod.

 

Er veldig sugen på å bytte ut spilleren som står i med en Pioneer AVIC-X1BT (Touchskjerm). Noen med erfaring av spillerbytte i TT, eller er det bare å bytte her som i alle andre biler? Bortsett fra at jeg må ha monterings brakett selvfølgelig, da det er litt spesielle spillermål opprinnelig.

 

Vurderer også å få støpt en glassfiber form baki bagasjerommet, med plass til to skråmonterte 12" + forsterker i midten, lakkert i piano gloss. Noen meninger om dette?

 

Det jeg hovedsaklig er litt i tvil om, er monteringen av spilleren. Mener å ha hørt noen rykter om at noe av det elektroniske i bilen har tilknyning til spilleren som står i, eller er dette feil? "Bare å kjøre på?"

 

Takk for innspill.. Bilder og fremgang kommer etterhvert! :-)

Nå: BMW X5 2001' 3,0iA

Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite respons i denne tråden gitt...

 

Tror jeg kommer til å gå for overnevnte multimedia spiller uansett, må da la seg gjøre å få montert den på en eller annen måte. Noen som har en Pioneer PRS-D5000SPL forsterker til salgs? Gi gjerne beskjed i så fall, trenger noe til å drive sub.. :-)

Nå: BMW X5 2001' 3,0iA

Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Da har jeg fått hentet den nye bilen min, en Audi TT, 99mod.

 

Er veldig sugen på å bytte ut spilleren som står i med en Pioneer AVIC-X1BT (Touchskjerm). Noen med erfaring av spillerbytte i TT, eller er det bare å bytte her som i alle andre biler? Bortsett fra at jeg må ha monterings brakett selvfølgelig, da det er litt spesielle spillermål opprinnelig.

 

Vurderer også å få støpt en glassfiber form baki bagasjerommet, med plass til to skråmonterte 12" + forsterker i midten, lakkert i piano gloss. Noen meninger om dette?

 

Det jeg hovedsaklig er litt i tvil om, er monteringen av spilleren. Mener å ha hørt noen rykter om at noe av det elektroniske i bilen har tilknyning til spilleren som står i, eller er dette feil? "Bare å kjøre på?"

 

Takk for innspill.. Bilder og fremgang kommer etterhvert! :-)

Det går å montere en slik spiller i TT`n. Men det er veldig trangt bak spilleren. Betviler at du får igjen lokket over den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokket er ikke et "must".

Hvor trangt blir det bak spilleren? Vil jeg få problemer med kabler + varme utvikling, eller burde det gå bra?

 

Noe annet under monteringa jeg bør tenke på? Er det bare å bestille med f.eks. monteringsbrakett til Audi TT fra bilradiospes.no, så blir monteringa som alle andre monteringer? Har satt inn mange spillere i båter..

 

Takk for svar! ;)

 

 

Edit:

Jeg regner med at skjermen går såpass mye ut, at den ikke vil få problemer med interiøret i overkant. Evt. kan vel spilleren fores ut noen mm med gummipakninger eller lignende..

 

/admirable

Nå: BMW X5 2001' 3,0iA

Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokket er ikke et "must".

Hvor trangt blir det bak spilleren? Vil jeg få problemer med kabler + varme utvikling, eller burde det gå bra?

 

Noe annet under monteringa jeg bør tenke på? Er det bare å bestille med f.eks. monteringsbrakett til Audi TT fra bilradiospes.no, så blir monteringa som alle andre monteringer? Har satt inn mange spillere i båter..

 

Takk for svar! ;)

 

 

Edit:

Jeg regner med at skjermen går såpass mye ut, at den ikke vil få problemer med interiøret i overkant. Evt. kan vel spilleren fores ut noen mm med gummipakninger eller lignende..

 

/admirable

 

Jeg satte inn en slik spiller i en TT for litt over en uke siden. Og du behøver ikke bestille braketter fra BRS, du kan bestille fra meg, hvis du vil kan jeg montere den for deg også. Send en mail til ordre@audio-art.no så ser vi på det på nyåret, for jeg avslutter detta arbeidsåret om 23 min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også tenkt på lenge da den spillern i TT`n min har samme problemet som så mange andre. NULL lydregulering. Full guffe eller ingen lyd.

Skulle absolutt fått byttet spiller eller fikset den jeg har (som sikkert koster mer enn en ny spiller)

 

Noen i Hamarområde som kunne tatt på seg noe slik da? Som eventuelt kanskje også har skrudd anlegg i TT før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget interessant, da hører du nok fra meg på nyåret hvis jeg ikke finner andre løsninger. Kanskje vi kan få til en komplett pakke, har noen syke idèer med bagasjerommet også. ;-)

 

Jeg satte inn en slik spiller i en TT for litt over en uke siden. Og du behøver ikke bestille braketter fra BRS, du kan bestille fra meg, hvis du vil kan jeg montere den for deg også. Send en mail til ordre@audio-art.no så ser vi på det på nyåret, for jeg avslutter detta arbeidsåret om 23 min..

Nå: BMW X5 2001' 3,0iA

Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den orginale skal vistnok ha noen barnesykdommer ja, her er dette ikke et problem da spilleren er byttet uansett, men touchskjerm er gøyalt.

 

Om ikke det er noen i Hamar området, er det jo ikke lange kjippen ned til oslo kanten evt da..? Tipper du finner mange der.. Hold meg gjerne oppdatert i tråden dersom du velger å gjøre noe, interessant..

 

Dette har jeg også tenkt på lenge da den spillern i TT`n min har samme problemet som så mange andre. NULL lydregulering. Full guffe eller ingen lyd.

Skulle absolutt fått byttet spiller eller fikset den jeg har (som sikkert koster mer enn en ny spiller)

 

Noen i Hamarområde som kunne tatt på seg noe slik da? Som eventuelt kanskje også har skrudd anlegg i TT før :)

Nå: BMW X5 2001' 3,0iA

Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei du.

 

Har hatt så mye å gjøre, så har ikke fått tid til å se noe mer på dette før nå. Skjermen skal inn i bilen helst i løpet av helgen, eventuellt neste uke, kommer tilbakemeldinger da... Må prøve å få litt bistand også, tenkte jeg skulle ta en telefon til Audio-art etterpå, selvom det er en litt drøy tur for meg, bare for å få montert...

 

/kid

Nå: BMW X5 2001' 3,0iA

Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med Audio-Art, ser foreløpig ut som dette er den riktige bedriften/mannen å velge til jobben. Så langt er jeg imponert over kundeservice'n, pluss at det virker som han vet hva han driver med. Kommer med en god anbefaling i etterkant hvis alt går bra og jeg velger dette!

 

Kommer til å kjøre på med mere lyd i bilen etterhvert også, men må ta noen ting av gangen når økonomien ikke kan godta alt. Gøy med noen som kan både levere og montere/bistå med komplett pakke, der ingenting virker umulig..

 

:thanks

Nå: BMW X5 2001' 3,0iA

Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av helgen ble spilleren min montert hos Audioart, kan ikke gjøre annet enn å skryte av en meget godt utført jobb - samt at han tok dette såpass raskt, selvom det satt dypt inne. Beundringsverdig! Ketil er en meget dyktig kar som vet hva han driver med, ingen tvil om det. Demobilen til Audioart sier det meste, bør oppleves. Kan med trygghet anbefale Audioart til de av dere som er som meg og ikke tør å herje for mye med interiøret i en "fin" bil...

 

Når det kommer til spilleren har den stort sett alt man kan tenke seg - utenom usb inngang. Navigasjonen er det beste jeg har sett, og jeg selger gps navigasjon i økonomi-klassen på jobben. Ikke sammenlignbart, rått system. Touch skjermen fungerer fint, klart og fint. Filmer og musikkvideor fungerer topp! Leser MP3 og det som trengs. Gode muligheter for ekstrautstyr som iPod adapter, ryggekamera etc. Fornøyd med invisteringen, selvom den koster litt. I min bil fungerer også Bluetooth systemet helt topp! Sliter fortsatt litt med noe "ekko" i akkurat min bil, noe jeg tror jeg skal finne en løsning på.. Ellers genialt! Anbefales!

 

Vil ikke råde folk til å montere akkuratt denne spilleren selv, med mindre man har litt erfaring hvis det skal bli pent. Mic er lagt skjult i dørlist/tak. Hanskerommet måtte av, og gps er strekt under dashbordet og opp ved frontvindu.

Nå: BMW X5 2001' 3,0iA

Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår