volvoticc Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 hvor mye er en b230ft/fk motor med alt av lednigsnett, hjerner, bensinpumper osv verdt? vis motoren er i god stand... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 En helt komplett motor ligger sånn generelt imellom 10 og 15 lapper. Husk at om du ringer til en svensk skrot og spør på pris på komplett motor har de ofte et helt annen synspunkt på betydningen av ordet komplett. Når jeg har solgt slike motorer er motoren enkelt og greit løftet ut ifra bil,så det følger med starter,dynamo osv, cooler med slanger/rør. Ledningsnett/komplett innsprut/svinghjul Ingen pumper følger med fordi motorn kommer ifra volvo 940 og 90% av folk som kjøper slike motorer setter de i 240. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoticc Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 skal ha motoren i en 240 ja... kan jeg ikke bruke pumpene fra 940? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 skal ha motoren i en 240 ja... kan jeg ikke bruke pumpene fra 940? Nja,husk at 240 er en helt annen bil.Selve pumpene går vel å modde dit,men det er liksom tankarmaturet som er forskjellen. Nyere 940 har vel også kun pumpe i tanken.Den er litt stor men går å få ned i hullet på tanken.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Er jo bare å sette ei pumpe under bilen... Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Er jo bare å sette ei pumpe under bilen... 240 har ei pumpe i tanken, og ei under bilen, du må ha begge, ellers sliter det unødig på hovedpuma, og den klarer heller ikke å levere riktig mengde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Matepumpa passer over fra 940 med 2 pumper.. Tankarmaturen sitter på biler med K(?) motor og mekanisk sprut samt nyere med elektroniskt sprut. Du får FT/FK motoren til under 10000kr i sviiden, hos en privatperson.. Problemet er bare å finne en i rimelig avstand for å hente den samt at det bestandig mangler ett eller annet. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 240 har ei pumpe i tanken, og ei under bilen, du må ha begge, ellers sliter det unødig på hovedpuma, og den klarer heller ikke å levere riktig mengde. Hvorfor har de fleste andre biler kun ei pumpe da? Har 240 med K-motor pumpe i tanken? Har K nå og skal ha FK, har kjøpt ei Wallbro pumpe av Lars Bj som jeg har tenkt til å bruke, og han sa det skulle holde i massevis. babyhmm? :race Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg