reyes Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Har bestilt takvinge til stasjonsvognen min og vil høre med folk hva de anbelafer av lim. Selv syns jeg tec7 er veldig pålitlig. Men vet ikke hvordan kontakt flaten mellom plast og aluminium vil hefte seg! Derfor vil jeg høre erfaringer ang. Sikaflex? Så come on people:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 ville ha gått for tec 7. brukte ein del sika før men no er sika forbudt i min garasje;) sika holder det og men ikkje så bra som tec 7. mykje meir grisete blir det og med sika. men husk å ha flatene reine.. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Bruk tec7. Jeg satte fast noen lykter med det, og må nå banke i stykker hele lykta og spikke resten av. Det som ikke sitter fast med Tec7 trenger ikke sitte fast :) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 jeg mener motsatt av hva jettamaster sier! jeg har prøvd det tec 7 limet og jeg bruker mest sika og Kents quickseal. tec 7 limet syntes jeg tørker altforsakte (hvis du skal stå og lime noe nå uten at det er skikkelig varmt så kan du bare glemme tec 7.), tragisk konsistens på limet! (fungere bedre som jointsealer en lim). sikaflex er mye bedre på det med sterk heft, hvis du vasker av områdene du skal lime veldig godt! og det tørker fortere. sika er vel forholdsvis dyrt, men da slipper du å bry deg noe mer om det holder eller ei! dette er min personlige mening. på jobben min så blir ikke tec 7 brukt i det hele tatt, hvorfor? er ikke bra nok for avd. jeg jobber på! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 har masse god erfaring på tec7, bruker kun det..tec7 holder 27kg pr. cm2.har også hørt at sikaflex og tec7 skal være nesten identisk?? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 uansett er det viktig med skikkelige rengjorte flater der hvor limet skal legges. og passe på at det er romtemperatur på delene som skal limes! helst matte områdene med 3m negerkuse klut så det blir litt grov overflate der limet skal ligge. lykketil med limingen! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Til montering av vinge er rutelim genialt! sånn lim som brukes på limte frontruter:) hvis du får tak i det billig, så bruk det! det er sinnsykt sterkt, men det jeg har brukt koster 400 kroner pr tube:/ Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Selv er jeg tømrer og vi bruker veldig mye av Tec7. Mye lureri man kan bruke det til:P Men er usikker på om det fester seg godt nok til aluminium og plast. Litt kjipt om vingen skulle ramle av over en dump. Mulig jeg skrur og limer. Men rutelim høres genialt ut, men det er dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scallone Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 jeg mener motsatt av hva jettamaster sier! jeg har prøvd det tec 7 limet og jeg bruker mest sika og Kents quickseal. tec 7 limet syntes jeg tørker altforsakte (hvis du skal stå og lime noe nå uten at det er skikkelig varmt så kan du bare glemme tec 7.), tragisk konsistens på limet! (fungere bedre som jointsealer en lim). sikaflex er mye bedre på det med sterk heft, hvis du vasker av områdene du skal lime veldig godt! og det tørker fortere. sika er vel forholdsvis dyrt, men da slipper du å bry deg noe mer om det holder eller ei! dette er min personlige mening. på jobben min så blir ikke tec 7 brukt i det hele tatt, hvorfor? er ikke bra nok for avd. jeg jobber på! Hmmm.. På jobben min så er det stikk motsatt!.. :heyyou: :) Dette er snakk om et håndverkerfirma som bruker slike ting i store mengder. Skal ikke uttale meg om hvorfor Tec 7'en har tatt over, men har kun hatt positive erfaringer med den, samt at stort sett alle de andre ansatte velger den over sika. Men smaken er som baken! :) Siter §-Nissan Sunny 1.6 Sr §-Volkswagen Polo 1.4 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Tec7 er guds gave til menneskeheten! Kan jo brukes til absolutt alt mulig rart. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 :respect Tec7 er enkelt å greit det beste limet!:D Bruker det til alt mulig rart, har allti ei flaske i bagasjerummet! Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sussebass Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Forskjellen på sika og tec7 er at sika er litt mykere og ofte litt dyrere. Tec7 er hardere og skal visstnok også ha mindre løsemiddler og dritt og novatec mener at tec7 skal frelse verden. Cascos marin&teknik er enda mykere enn sika. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Tec7 har veldig bra hefte på fuktig flater, den herder tilogmed i vann:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahoo Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Er det noen som vet hvordan PL400 og PL600 i forhold til tec7? Har hørrt mye bra om den òg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 hvor selger dem tec7? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg