Gå til innhold

er det forskjell på tennings hjærna vist motoren har egr eller ikkje egr? b230f

Ranger emnet


Sikaflex

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg komme med et helt-bort-inatta spørsmål, hva er EGR?

 

Mvh alex

 

 

Siter fra HAYNES BOKA

 

Avgasåtercirkulation (ERG)

 

1 Systemet tillåter en liten mengd avgass att gå tilbakea til insugsröretför att på så sett minska forbränningtemperaturen och dermed halterna av nitröse gaser (NOx). Systemet huveddetalj är ERG Ventilen.

 

2 Det finns två typer av ERG systemet; ett mekanisk som använder termostater och solenoidventiler foör att styra vakumet till ERG ventilen eller en elektronisk typ som användar styrenheten (datorn) för at styra ventilens funksjon.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takker for mange svar!

tror det kan være det jeg har kalt "forvarming"?

 

Mvh

Alex

 

veit ikke åssen det er på 240 turbo's, men n/a har et skjold over manifolden, med en "slangekobling" (ca 2" elns) så går det en isolasjonsslange derfra til filterboksen.. så når motoren er kald søkker den varm luft, så er det en termostyrt flapp som åpner/lukker for varme lufta..

 

ikke det her du har tenkt på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egr suger, og hører helvette til.. det dreper effekt, men gjør at avgaasen blir renere.. kalifornia har jo som kjent usansynelig hissige avgaas krav, og de er grunnen til at dette systemet er oppfunnet(slik jeg har forstått)

 

ryktene sier også at volvo har eget sett til å plugge dette, sånn som de har for puls air systemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryktene sier også at volvo har eget sett til å plugge dette, sånn som de har for puls air systemet..

 

Fantes før, men jeg fikk beskjed om at de var utgått av produksjon når jeg spurte så jeg laga meg en topp selv.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår