Finken Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Har et par eksempler på folk som har godkjent litt større ombygginger og da er det ei papirmølle uten like og 1,5 år behandlingsprosess. Noen som har en 16v topp tel volvo? Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Jeg har vært i kontakt m dem i over ett år nå, nærmer seg faktisk et og et halvt, uten lykke... Ikke noe problem å få godkjent, du må enkelt å greit ned til Tysklad å Tuve hele driten, det er det billigste og det enkleste du kan gjøre om du skal godkjenne.. Er drøssevis av dem i svergie.. Skal muliggens en tur over snart, kan kansje ta en m til deg om det er intressant.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 hmm..greit nok at R kaliperen er litt spragende, men om en bruker kalipere fra xc90 eler noe annet som har litt halvfeit kaliper(jeg bare sa en modell nå, veit ikke om eller hvorfor den passer eller ikke) hvertfall, feita kaliper, stor skive, åsså lage en kaliperholder som ser litt orntli ut, når skal en egentlig få problemer med dette..? blir stoppe i teknisk, så sier du ja bremsene er nokså store, det var noe en kunne få som tillegsspakke i f.eks 94-97, sammens med turbo+ som gir nesten 200hk, er ikke mange bt folk som har såpassa greie på volvo at de veit du står å lyger dem oppi tryne da er det!? jeg mener bare, sålenge det ser ut som det er orginalt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Er den tuv godkjenninga så dyr da? Syns jeg har hørt at det er en 10-15 tusen for den jeg, så har du en bil du har bygd om for noen hundre tusen så kan det væra en grei og letvinn måte og få godkjent det på. Men, når kjerra først er tuvgodkjent, er det da samma papirmølla og den lange prosessen med og få det godkjent her i norge? Egentlig skal man jo kunne få godkjent alt detta her til lands uten no tuvgodkjenning, men de har jo ikke folk med de rette kunnskapene. Kansje ikke den rette tråden og diskutere motor i, men har du noen pris eksempler? Har sett komplette 16v motorer til 5000,- i Sverige og så ser jeg det er noen som selger løse topper her i landet for 5 og 6000,- Det er et regnestøkke jeg ikke er helt med på. Men, det er absolutt intresangt og skal du over så er det bare og ta med. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 hmm..greit nok at R kaliperen er litt spragende, men om en bruker kalipere fra xc90 eler noe annet som har litt halvfeit kaliper(jeg bare sa en modell nå, veit ikke om eller hvorfor den passer eller ikke) hvertfall, feita kaliper, stor skive, åsså lage en kaliperholder som ser litt orntli ut, når skal en egentlig få problemer med dette..? blir stoppe i teknisk, så sier du ja bremsene er nokså store, det var noe en kunne få som tillegsspakke i f.eks 94-97, sammens med turbo+ som gir nesten 200hk, er ikke mange bt folk som har såpassa greie på volvo at de veit du står å lyger dem oppi tryne da er det!? jeg mener bare, sålenge det ser ut som det er orginalt På Volvo 740 og 940 så egner de S60R kaliper seg dårlig pga innfestning. Men til Porsche kalipere er det mye lettere å lage adaptere som er solide. Skal eg være ærlig så hadde eg gått for volvo 850 \ v70 bremser med 302mm skiver. det er en meget god oppgradering. dette er nesten bolt on på biler med "ABS". Og bremsene er så like at det er ingen som ser forskjell men man merker stor forskjel når man har flere heftige nedbremsinger etter an. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.